Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:34

8
اردیبهشت
رژیم غذایی «شانزده هشت» چیست؟

رژیم غذایی «شانزده هشت» چیست؟

در الگوی تغذیه ۱۶:۸ برخی از وعده‌های غذایی حذف شده و در ساعات باقی مانده، میزان کالری از دست رفته جبران می‌شود.

باشگاه خبرنگاران نوشت: در الگوی تغذیه ۱۶:۸ برخی از وعده‌های غذایی حذف شده و در ساعات باقی مانده، میزان کالری از دست رفته جبران می‌شود.

آزمایش یک ساله نشان داده که محدودیت و کنترل کالری مهمترین بخش هر برنامه کاهش وزن است.

در صورتی که به دنبال تناسب اندام هستید، وعده‌های غذایی خود را حذف نکنید و برای خوردن غذاهایی با میزان کالری متناسب با بدنتان برنامه ریزی کنید.

این تحقیق جدید به طور خاص بر روی نوعی از تغذیه با محدودیت زمانی که به طور غیر رسمی به عنوان رژیم غذایی ۱۶:۸ شناخته می‌شود، متمرکز شده که شامل محدود کردن تمام غذای مصرفی به یک دوره هشت ساعته در روز است. در این مورد، کارآزمایی گروه رژیم غذایی خود را به صرف غذا بین ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر محدود کرد.

این کارآزمایی ۱۳۹ نفر را انتخاب کرد که همگی دارای اضافه وزن بودند. این افراد به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شد. یک گروه با یک استراتژی تغذیه محدود با زمان و گروه دیگر که می‌توانند در هر زمانی غذا بخورند. هر دو گروه باید کالری دریافتی خود را در روز محدود می‌کردند. مردان بیش از ۱۸۰۰ کالری و زنان بیش از ۱۵۰۰ کالری دریافت نمی‌کردند. این آزمایش ۱۲ ماه به طول انجامید.

بیشتر بخوانید:

چای گلپر ؛ راهی سریع برای لاغری

در روز چقدر می توانیم چای سبز مصرف کنیم؟

آب شدن چربی شکم با چند ادویه معطر

 

 

این مطالعه از ابتدای شروع تا ۱۲ ماهگی نشان داد افرادی که در گروه تغذیه با محدودیت زمانی بودند ۹ درصد از وزن اضافی بدن خود را از دست دادند. اما در گروه تغذیه با محدودیت و کنترل کالری این میزان به ۱۶.۲ درصد رسید. محققان خاطرنشان کردند که این تفاوت از نظر آماری معنی‌دار نیست و به این نتیجه رسیدند که کاهش وزن عمدتاً ناشی از محدودیت کالری است و تحت تاثیر الگوهای تغذیه با محدودیت زمانی قرار نمی‌گیرد.

محققان در مقاله جدید نوشته اند محدودیت زمانی غذا خوردن و محدودیت کالری روزانه اثرات مشابهی با توجه به کاهش چربی بدن، چربی احشایی، فشار خون، سطح گلوکز و سطوح لیپید در طول دوره مداخله ۱۲ ماهه ایجاد کرد.

استراتژی‌های تغذیه با محدودیت زمانی برای افرادی که الگوهای غذایی معمولی دارند که بازه‌های زیادی از یک دوره ۲۴ ساعته را در بر می‌گیرد، ممکن است همچنان مزایایی داشته باشد و محدودیت زمانی برای افراد مبتلا به مشکلات متابولیک یا قلبی عروقی می‌تواند مفید باشد.

یکی از نقاط قوت تغذیه با محدودیت زمانی که اغلب توسط طرفداران مطرح می‌شود این است که یک استراتژی رژیمی آسان برای حفظ در دوره‌های زمانی طولانی است. در حالی که این کارآزمایی میزان ماندگاری بالایی را در هر دو گروه نشان داد، مهم است که توجه داشته باشید، که تمام شرکت‌کنندگان در طول ۱۲ ماه به شدت تحت نظارت قرار گرفتند؛ بنابراین ممکن است درست باشد که در شرایطی، پیروی از یک برنامه ۱۶:۸ برای افراد در مقایسه با محدودیت‌های کلی کالری آسان‌تر باشد. با این حال، یافته‌ها تایید می‌کنند که کسانی که درگیر استراتژی‌های تغذیه با محدودیت زمانی هستند، باید کالری دریافتی خود را محدود کنند. خوردن هر چه می‌خواهید به مدت هشت ساعت در روز و سپس ۱۶ روز ناشتا به کاهش وزن شما کمکی نمی‌کند.

 

برچسب ها: کاهش وزن، تناسب اندام، رژیم، وعده غذایی، چربی سوزی تعداد بازديد: 200 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز