Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:10

26
اسفند
وزنه‌زدن می‌تواند وزن بدن را کم کند

وزنه‌زدن می‌تواند وزن بدن را کم کند

وزنه زدن در صورتی که با شرایط خاصی همراه باشد می تواند منجر به کاهش وزن بدن شود.

به گزارش ایسنا  : برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که آیا وزن زدن باعث کاهش وزن می‌شود، یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش مهم باید اعلام کرد بله، وزنه زدن می‌تواند کاش وزن شود، اما این مسئله شرایط خاصی را می‌طلبد.

بر اساس این مطلب که از سوی شاهین صالحی، مشاور کمیته آموزش فدراسیون پزشکی ورزشی تهیه شده و در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: اگر وزنه زدن به صورت اصولی مدنظر قرار گیرد و با تکرار بالا همراه باشد و وزنه مناسب انتخاب شد، نتیجه آن باعث ایجاد عضله سازی در بدن می‌شود.

 نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد این است که عضله سازی باعث می‌شود کاهش وزن مناسب داشته باشیم، بنابراین یکی از راهکار‌های کاهش وزن در افراد عضله سازی است که با وزنه زدن استاندارد محقق می‌شود.

در عین حال بسیاری اوقات افرادی وجود دارند که صرفا اقدام به گرفتن رژیم می‌کنند و برنامه کاهش وزن آن‌ها با ورزش کردن همراه نیست؛ این افراد به علت از دست رفتن عضلات خود دچار کاهش متابولیسم پایه می‌شوند و این مسئله در بدن آن‌ها مقاومت ایجاد می‌کند.

برای جلوگیری از کاهش متابولیسم پایه و جلوگیری از ایجاد مقاومت در بدن باید ورزش‌های هوازی و قدرتی در دستورکار قرار گیرد چرا که این نوع ورزش‌ها می‌تواند از معضل به وجود آمده جلوگیری کند.

بیشتربخوانید:

بابهترین چای‌های لاغری و چربی سوز آشنا شوید

لاغری 14 روزه با چند ورزش آپارتمانی

لاغری شکم و پهلو؛ چند تمرین ساده یوگا

 

 

برچسب ها: ورزش، لاغری، کاهش وزن، تناسب اندام، وزنه زدن تعداد بازديد: 193 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز