Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:18

18
بهمن
زمان مناسب مصرف شام برای دوری از چربی شکمی

زمان مناسب مصرف شام برای دوری از چربی شکمی

زمان غذا خوردن بر اندازه شکم و میزان افزایش وزن تاثیر می‌گذارد. اطبای چین باستان باور داشتند شام باید سبک باشد و بین ساعت ۵ تا ۷ بعدازظهر صرف شود.

به گزارش خراسان - همیشه به ما می‌گویند افزایش وزن و بیماری‌های مرتبط با آن نظیر دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی پیامد ساده مقدار و نوع غذایی است که مصرف می‌کنیم و می‌توان آن را با میزان کالری‌هایی که از طریق ورزش می‌سوزانیم بالانس کرد، اما از شواهد روزافزون این‌طور برمی‌آید که زمان‌بندی هم اهمیت دارد.

اطبای چین باستان باور داشتند که انرژی به صورت موازی با حرکت خورشید پیرامون بدن جریان می‌یابد و وعده‌های غذایی ما باید بر همین مبنا زمان‌بندی شوند: ۷ تا ۹ صبح، زمان شکم بود، وقتی که بزرگ‌ترین وعده روزانه باید مصرف شود؛ ۹ تا ۱۱ صبح حول پانکراس و طحال است؛ ۱۱ صبح تا یک بعد از ظهر، زمان قلب است به همین ترتیب تا انتها. آنان باور داشتند که شام باید سبک باشد و بین ساعت ۵ تا ۷ بعدازظهر صرف شود؛ زمانی که عملکرد کلیه مسلط می‌شود.

در درون هر سلول بدن شما، یک ساعت مولکولی مشغول کار است که زمان‌بندی تقریباً هر فرایند و رفتار فیزیولوژیکی را از ترشح هورمون‌ها و نوروترانسمیتر‌ها گرفته تا فشار خون، فعالیت سلول‌های ایمنی و این‌که چه زمانی احساس خواب‌آلودگی، هوشیاری یا افسردگی کنید، تنظیم می‌کند.

بیشتربخوانید:

خوراکی‌هایی که کوره چربی‌ سوزی هستند

با این ادویه چربی شکم و پهلو را نابود کنید

5ماده غذایی برای کاهش چربی شکمی

 

 

برچسب ها: چربی شکمی، اضافه وزن، فشار خون، وعده غذایی، شام تعداد بازديد: 155 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز