Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:32

11
بهمن
۵ دلیل برای اینکه نباید هر روز مرغ مصرف کنید

۵ دلیل برای اینکه نباید هر روز مرغ مصرف کنید

با این که گوشت مرغ به عنوان گوشت سفید، یک غذای سالم شناخته شده است، به این معنا نیست که هر روز در وعده ناهار یا شام غذایی با مرغ بخوریم.

همشهری آنلاین  - مرغ یکی از انواع گوشت است که غذا‌های متنوعی می‌توان با آن درست کرد. این هم واقعیت است که در بسیاری از وعده‌های غذایی از این گوشت استفاده می‌کنیم. اما با این که گوشت مرغ به عنوان گوشت سفید یک غذای سالم شناخته شده است، معنی‌اش این نیست که هر روز در وعده ناهار یا شام غذایی با مرغ بخوریم.

بسیاری از مردم مرغ را به صورت مرتب در وعده‌های غذایی استفاده می‌کنند. هم می‌توان با آن غذا‌های مختلفی پخت، هم آماده کردنش هم راحت است و هم این که غذای مورد علاقه عده زیادی است. دلیل دیگر این که عده زیادی مرغ را برای وعده غذایی‌شان انتخاب می‌کنند، بدون چربی بودن گوشت آن است. مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین است در حالی که چربی‌اش در مقایسه با گوشت قرمز پایین است. این‌ها به نظر دلایل بسیار خوبی به نظر می‌رسند برای این که بیشتر مرغ بخوریم. ولی در واقعیت این طور نیست. مصرف هر روزه مرغ می‌تواند این مشکلات را به وجود بیاورد:

۱- پروتئین زیاد

به شکل ایده‌آل حدود ۱۰ تا ۳۵ درصد از کالری دریافتی روزانه شما باید از پروتئین تأمین شود. خوردن بیش از حد پروتئین باعث می‌شود بدن شما آن را به صورت چربی ذخیره کند. این یعنی وزن شما زیاد می‌شود و این امر منجر به افزایش چربی خون می‌شود؛ بنابراین حواستان به میزان مصرف مرغ باشد.

۲- خطر بیشتر مشکلات قلبی

خوردن زیاد مرغ می‌تواند به بالا رفتن کلسترول بینجامد و تعجب‌آور نیست اگر به بیماری قلبی منجر شود. به این ترتیب خوردن مرغ و دیگر مواد غذایی که پروتئین بالایی دارند، به صورت غیر مستقیم می‌تواند مشکلات قلبی ایجاد کند که باعث مرگ می‌شوند.

۳- مشکل در حفظ وزن

مصرف زیاد پروتئین‌های حیوانی مثل مرغ، می‌تواند ماندن در وزن سالم را سخت کند. بر اساس مقاله منتشر شده در The Huffington Post کسانی که گوشت مصرف نمی‌کنند مثل گیاهخواران و وگن‌ها معمولا شاخص توده بدنی پایین‌تری نسبت به کسانی که هر روز گوشت مصرف می‌کنند، دارند.

۴- احتمال بیشتر مسمومیت غذایی

اگر مرغ را درست نپخته باشید یا سبزیجاتی که استفاده می‌کنید در تماس با مرغ خام باشند، احتمال دارد غذای خود را با سالمونلا یا کمپیلوباکتر مسموم کرده باشید. این باکتری‌ها به دلیل تأثیرات مخرب بر بدن، شناخته شده‌اند و می‌توانند بیماری‌های زیادی در بدن ایجاد کنند. همچنین افراد آسیب‌پذیرتر مثل سالمندان، بچه‌ها و زنان باردار لازم است که از این باکتری‌ها به هر قیمتی دوری کنند.

۵- احتمال مقاومت آنتی بیوتیکی بیشتر

در بین مرغداران رایج است که به دام‌ها آنتی‌بیوتیک می‌خورانند. با خوردن این مرغ‌ها انسان‌ها می‌توانند در برابر آنتی بیوتیک مقاومت پیدا کنند. این موضوع زمانی که در حال مبارزه با یک عفونت هستید و باید آنتی بیوتیک مصرف کنید، بسیار خطرناک است و می‌تواند دارو را بی اثر کند؛ بنابراین آیا لازم است که مرغ را به طور کامل از برنامه غذایی‌تان حذف کنید؟ نه. ولی آگاه باشید که استفاده از مواد غذایی متنوع برای بدن مفیدتر است.

برچسب ها: مرغ، مسمومیت غذایی، اضافه وزن، وعده غذایی، پروتئین تعداد بازديد: 301 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز