Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 05:40

1
دی
روش‌های عملی برای کنترل اشتها

روش‌های عملی برای کنترل اشتها

مواد و ترکیبات تاثیرگذار متعدد و با عملکردهای مختلف در مهار اشتها و پیشگیری از گرسنگی آن طوری که تبلیغ و توصیه شده و می‌شوند، چاره‌ساز نبوده و نخواهد شد، چرا؟

د ‌کتر سید ‌ضیاءالد ین  مظهری : متخصص تغذیه و رژیم د ‌رمانی ؛ نائب‌رئیس انجمن علمی پیشگیری و د ‌رمان چاقی

 

تحریریه زندگی آنلاین : مواد و ترکیبات تاثیرگذار متعدد و با عملکردهای مختلف در مهار اشتها و پیشگیری از گرسنگی آن طوری که تبلیغ و توصیه شده و می‌شوند، چاره‌ساز نبوده و نخواهد شد، چرا؟

 

کمک لاغری‌های رنگارنگ و رژیم‌های لاغری جادویی

از خودتان و اطرافیان نزدیک‌تان آغاز می‌کنیم. تا حالا چند بار از این کمک‌لاغری‌های رنگارنگ و رژیم‌های لاغری سریع جادویی استفاده کرده‌اید و تکرار نموده‌اید، ولی در هر بار پس از دست‌یابی به وزن و سایز مورد انتظارتان به بهای افتادگی اندام، پیری و زشتی چهره‌تان در کوتاه زمانی وزن و سایز کاهش یافته، حتی بیشتر از آغاز کاربرد رژیم و میل کردن ترکیبات توصیه شده فقط به صورت انباشت بافت‌های چربی بیشتر نمود پیدا کرده و کوچک‌ترین ترمیمی در عضلات تحلیل رفته و اسکلت تهی شده از تراکم مواد معدنی و زیبایی از دست رفته صورت‌تان رخ نداده است. اگر فرصت داشتید به آمارهای گستردگی مبتلایان به چاقی و بیماری‌های فرا خوانده شده به علت این افزایش وزن و چاقی‌های خزنده در کشورهای آمریکایی و اروپایی مراجعه فرمایید که اغلب تولید و صادر کنندگان این کمک‌لاغری‌ها و مکمل‌های گوناگون، رهایی‌بخش و معجزه‌گر می‌باشند، به بی‌ثمر بودن آنها پی خواهید برد و دگر بار پول‌تان از کف و سلامتی جسم و جان‌تان را در معرض خطر قرار نخواهید داد.

 بیشتربخوانید:

خوراکی هایی که به هیچ عنوان نباید قبل ورزش بخورید

 

 

 

سیر‌کننده‌های طولانی‌مدت

به شما عزیزان همراه و فرهیخته‌مان پیشنهاد می‌کنیم قبل از صرف هزینه گزاف برای خرید این یا آن کمک‌لاغری تبلیغ شده از رسانه‌های درون‌مرزی و برون‌مرزی و دلهره بروز اثرات جانبی نامشخص و نامعلوم سعی بفرمایید با بهره‌گیری از توصیه‌های کادر مجرب و تجربه اندوخته درمانی مورد تأیید سازمان نظام پزشکی کشور از آلترناتیوهای مناسب و سالم محصولات طبیعی بدون هزینه‌های گزاف، برنامه خورد و خوراک‌تان را به راحتی و بدون زحمت با الگو قرار دادن نام بردگان زیر تنظیم فرمایید:

 

مغزها و دانه‌ها از جمله منابع سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب ضروری و فیبرهای مفید برای عملکرد دستگاه گوارشی، سیری بلند‌مدت و تأمین نیازهای میکروبیوم‌های مستقر در انتهای روده باریک و تمامی طول کولون می‌باشند، به ویژه بادام درختی.

 

میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ با طعم و رایحه‌های گوناگون ناشی از ترکیبات شیمیایی ثانویه متعدد خود نه تنها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و خنثی‌کننده رادیکال‌های آزاد بوده، بلکه مقدار قابل‌توجهی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مصرف‌کننده را تأمین می‌سازند، به طور مثال از میوه‌جات به سیب و از سبزیجات به هویج اشاره کوتاهی می‌کنیم: سیب و هویج از سیر کننده‌های بلند مدت برشمرده می‌شوند. پکتین موجود در سیب با تنظیم پروسه هضم و تعدیل سرعت جذب قند و چربی‌ها از افزایش سریع آنها در جریان خون جلوگیری می‌نماید و به تدریج میزان‌شان را نیز کاهش می‌دهد.

 

تخم‌مرغ آب‌پز کاملاً پخته در میان‌وعده‌ها، سیری طولانی‌مدتی را تأمین نموده و به علت فاقد قند بودن، قند خون را نیز تغییر نمی‌دهد.

 

رایحه وانیل تعدیل و رفع‌کننده احساس گرسنگی می‌باشد. اگر با چند قاشق ماست کم‌چرب غنی شده با پروتئین آمیخته و میل گردد.

 

مسواک زدن دندان‌ها با خمیردندان دارای رایحه نعنا، حمله ولع خوردن را تسکین می‌دهد.

 

نوشیدنی‌های گرم، آب یا چای کم‌رنگ بدون قند و شکر و عصاره سبزیجات صاف کرده با پرکردن معده، سیری سبکی را فراهم می‌سازند و برای تنوع بخشیدن به این مایعات، از دمکرده‌های زنجفیل، نعنا، بابونه، ختمی و غیره که به موازات تسکین گرسنگی عملکرد دستگاه گوارشی را تنظیم می‌‌نمایند نیز می‌توان استفاده کرد.

 

تمامی حبوبات به ویژه عدس، نخود، انواع لوبیا و باقلا سبز با کمی سس تند، فلفل قرمز (چیلی) یا تاباسکو، سیری بلندمدتی را فراهم می‌سازند.

بیشتربخوانید:

این وعده غذایی را حتما بخورید!

7 حقیقت جالب درباره وعده صبحانه

 

 

 

قدم‌زدن در هوای آزاد فاقد ریزگرد و آلودگی‌های مرسوم این عصر و زمانه

هوس ویارگونه به میل کردن مزه‌های شیرین، شوری و چربی، به راحتی و آسانی دست‌بردار نیست، مگر با تنفس عمیق هوای آزاد توام با چندین دقیقه پیاده‌روی مفرح در دشت و دمن، کوه و چمن یا باغ‌‌ها و بستان‌ها و یا از همه مهیاتر در پارک‌های عمومی.

 

نوشیدن آب به طور تدریجی آرام و جرعه‌جرعه

اغلب نیاز بدن به آب و تشنگی پنهان به صورت گرسنگی تجلی پیدا می‌کند، به ویژه در افرادی که حداقل یک‌ونیم لیتر آب یا مایعات به صورت آب یا آب معدنی یا چای کمرنگ بدون قند و شکر در طول روز دریافت نمی‌دارند، اغلب گرسنگی‌های کاذب با هوس‌های ویارگونه به طعم‌های شیرین، شور و چرب امان‌شان را می‌برد.

با به‌کارگیری این چند عامل طبیعی بدون عوارض جانبی و هزینه‌های آن‌چنانی، ریشه ریزه‌خواری دائمی و حمله‌های گرسنگی کاذب گاه و بی‌گاه را به تدریج تحت کنترل درمی‌آورید.

برچسب ها: رژیم غذایی، چاقی، کنترل اشتها، کاهش وزن، اشتها، احساس گرسنگی، د ‌کتر سید ‌ضیاءالد ین مظهری تعداد بازديد: 228 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز