Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 17:59

21
آذر
با رعایت این نکات، میل به پرخوری در اواخر شب را سرکوب کنید

با رعایت این نکات، میل به پرخوری در اواخر شب را سرکوب کنید

آیا شما هم از جزو افرادی هستید که تمام روز خوب غذا می‎خورید اما بعد از شام هم هوس تنقلات می‌کنید؟ باور کنید یا نه، بسیاری از افرادی که سعی می‌کنند رژیم غذایی یا تغذیه سالم‌تری داشته باشند، وارد این چرخه می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، عادت به خوردن در شب می‌تواند برای کنترل قند خون مضر باشد و حتی مانع کاهش وزن شود. مطالعات نشان داده است که مصرف میزان بالای کالری در ساعات پایانی شب می‌تواند از کاهش وزن شما جلوگیری کند.

 

تأثیر پرخوری پیش از خواب

خوردن بیش از حد تنقلات قبل از خواب مشکلات متعددی پدید می‌آورد، از جمله:

اختلال در خواب

خوردن یا نوشیدن بیش از حد قبل از خواب می تواند باعث سوزش معده شود و در نتیجه خواب را مختل کند. مطالعات نشان داده کمبود خواب بر قند خون تأثیر منفی می‌گذارد و منجر به افزایش هموگلوبین A1C می‌شود. اگر خواب کافی نداشته باشید، ممکن است در طول روز بیشتر احساس گرسنگی کنید و کالری اضافی دریافت کنید که همین مسئله، افزایش وزن را در پی دارد.

بیشتربخوانید:

ترفندهایی برای لاغری سریع وبالا بردن سوخت و ساز بدن

 

 

قند خون بالا

طبق توصیه‌ی انجمن دیابت آمریکا، قند خون ناشتا برای اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باید بین 80-130mg/dL باشد. اگر با اعداد بالای 130 میلی‌گرم در دسی‌لیتر از خواب بیدار می‌شوید، بهتر است مصرف کربوهیدرات در هنگام شام و به خصوص قبل از خواب را کاهش دهید.

 

چگونه می‌توان از پرخوری شبانه جلوگیری کرد؟

در زیر چند راهکار برای جلوگیری از پرخوری قبل از خواب ذکر شده است:

وعده‌های غذایی منظم بخورید

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از خوردن غذا در اواخر شب، این است که در طول روز غذای کامل بخورید و از حذف وعده‌های غذایی بپرهیزید. حذف وعده‌های غذایی می‌تواند شما را در معرض خطر هیپوگلیسمی (قند خون پایین) قرار داده و همچنین میل به پرخوری را افزایش دهد.

 بیشتربخوانید:

لاغری آسان با رژیم لاغری وایکینگی

با این رژیم غذایی1 ماهه 3 کیلو لاغر شوید

 

 

از تحرک و ورزش بعد از صرف شام غافل نشوید

یک راه عالی برای جلوگیری از غذا خوردن در اواخر شب، انجام برخی ورزش‌های سبک بعد از شام است؛ مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری. ممکن است بخواهید برخی از تکنیک‌های آرامش‌بخش را امتحان کنید؛ استحمام یا انجام یوگا گزینه خوبی است.

 

ایجاد عادات جدید

شب‌ها تلویزیون تماشا نکنید تا به نحوی از خوردن تنقلات و خوراکی‌ها جلوگیری کرده باشید! یا حداقل سعی کنید مکانی را برای تماشای فیلم انتخاب کنید که تا حد امکان دور از آشپزخانه باشد.

انجام فعالیت‌هایی چون مرور مجلات، خواندن روزنامه‌ یا مکالمه تلفنی با یک دوست نیز ممکن است به کاهش این هوس‌های شبانه کمک کند.

 بیشتربخوانید:

لاغری شکم و پهلو؛ چند تمرین ساده یوگا

برچسب ها: رژیم غذایی، پرخوری، وعده غذایی تعداد بازديد: 304 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز