Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:20

19
خرداد
رژیم غذایی نابودگر کرونا را بشناسید

رژیم غذایی نابودگر کرونا را بشناسید

محققان آمریکایی در پژوهش جدید و جالب توجه خود نشان داده‌اند که بهره گیری از رژیم غذایی سرشار از منابع گیاهی و ماهی‌های مختلف، می‌تواند در جلوگیری از نوع متوسط تا شدید کووید 19 مؤثر باشد.

به گزارش برنا؛ یافته‌های جدید محققان بین المللی نشان می‌دهند که داشتن رژیم‌های گیاهی و مصرف ماهی می‌تواند به کاهش احتمال ابتلا به عفونت متوسط تا شدید کووید 19 کمک کند. بر اساس این یافته‌ها، رژیم‌های غذایی فوق به ترتیب 73 و 59 درصد شانس ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا را کم می‌کنند.

محققان فوق از دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، این نتیجه را با کاوش پاسخ‌های 2884 پزشک و پرستار خط مقدم مواجهه با ویروس SARS-CO-v2 که مسئول ایجاد عفونت کووید 19 است، در فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلستان و ایالات متحده آمریکا به دست آورده‌اند.

شرکت کنندگان فوق، همه بخشی از یک شبکه جهانی از متخصصان بهداشت بوده‌اند که برای یک برنامه تحقیقاتی بهداشت و درمان ثبت نام کرده بودند. محققان از این شبکه برای شناسایی پزشکان بالقوه در معرض خطر عفونت کووید 19 استفاده کردند. در نظرسنجی آنلاین انجام شده در این خصوص که بین جولای و سپتامبر سال 2020 انجام شد، از یک پرسشنامه 47 ماده ای برای استخراج اطلاعات دقیق در مورد الگوهای رژیم غذایی پاسخ دهندگان و شدت هرگونه عفونت کووید 19 در آن‌ها استفاده شد.

 در این بررسی همچنین اطلاعاتی در زمینه سوابق شخصی، سابقه پزشکی، استفاده از دارو و سبک زندگی جمع آوری شده است. بر اساس تحلیل پاسخ‌های این افراد، محققان متوجه شدند پاسخ دهندگانی که دارای رژیم‌های گیاهی یا رژیم‌های گیاهی در کنار ماهی بودند، به طور قابل توجهی، شانس کمتری را برای عرض اندام کرونا در بدن خود به وجود آورده‌اند.

اما در مقابل، کسانی که دارای رژیم غذایی کم پروتئین در کنار کربوهیدرات بوده‌اند، تقریباً 4 برابر دیگران احتمال ابتلا به نوع متوسط تا شدید عفونت کرونا را داشته‌اند.

به گفته این پژوهشگران، «ماهی منبع مهمی از ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 است که هر دو خاصیت ضد التهابی دارند. نتایج بررسی‌های ما نشان می‌دهند که یک رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مغذی می‌تواند در جلوگیری از آلودگی شدید به عفونت کووید 19 مؤثر باشد».

آن‌ها معتقدند: «یک رژیم غذایی با کیفیت بالا برای ایجاد پاسخ ایمنی کافی در بدن اهمیت زیادی دارد و می‌تواند حساسیت به عفونت و شدت آن را تحت تأثیر قرار دهد». به گزارش سیناپرس، این یافته‌های علمی پژوهشی که نقش مهمی در کمک به افراد مختلف در مقابله و پیشگیری از نوع شدید بیماری کووید 19 دارند، در نشریه معتبر BMJ Nutrition Prevention & Health منتشر شده‌اند.

برچسب ها: رژیم غذایی، تغذیه سالم، دارو، ویروس کرونا تعداد بازديد: 343 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز