Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:59

11
شهریور
هرگز گرسنه نخوابید

هرگز گرسنه نخوابید

کارشناسان می‌گویند گرسنه به رختخواب رفتن می‌تواند عوارض جانبی برای سلامت فرد به همراه داشته باشد.

به گزارش جام جم، بسیاری از افراد فکر می‌کنند گرسنه به رختخواب رفتن ایده خوبی است و می‌تواند در کاهش وزن به آن‌ها کمک کند. اما تحقیقات علمی خلاف این موضوع را نشان داده است. کارشناسان می‌گویند گرسنه به رختخواب رفتن حتی می‌تواند عوارض جانبی هم برای سلامت فرد به همراه داشته باشد. با برخی مشکلات سلامت که ممکن است بر اثر شام نخوردن ایجاد شود، آشنا شوید.

از دست دادن توده عضلانی: به گفته متخصصان، برای کسانی که به دنبال افزایش توده عضلانی بدن هستند، شام نخوردن گزینه خوبی نیست. بدن برای تبدیل پروتئین‌ها به ماهیچه نیاز به مواد مغذی دارد؛ بنابراین هرچند بهتر است از غذا خوردن در ساعت‌های دیروقت شب خودداری شود، گرسنه نگه داشتن بدن در تمام طول شب می‌تواند به بدن فشار وارد کند.

 

بیشتربخوانید:

14دلیل که باعث می شود همیشه احساس گرسنگی کنید

 

افزایش وزن: گرسنه به رختخواب رفتن می‌تواند باعث افزایش وزن شود. شما هر چقدر بیشتر احساس گرسنگی کنید، احتمال پرخوری‌های بعدی در شما افزایش می‌یابد. زمانی که گرسنه به رختخواب می‌روید، قند خون‌تان در طول شب کاهش پیدا می‌کند و این باعث می‌شود، صبح روز بعد ولع بیشتری برای خوردن خوراکی‌ها، به‌ویژه شیرینی‌ها داشته باشید.

نداشتن خواب خوب: زمانی که ما برای مدتی چیزی نخورده‌ایم هورمونی به نام «گرلین» در خون افزایش می‌یابد. گرلین از معده می‌آید، در خون حرکت می‌کند و به مغز می‌رسد و به دنبال آن مغز به بدن ما هشدار می‌دهد که غذا بخوریم. اما هنگام شب مغز باید کار دیگری انجام دهد، یعنی خواب را به ما القا کند و برای این کار باید در آرامش قرار داشته باشد. رفتن به رختخواب با شکم خالی و احساس گرسنگی ناشی از آن باعث می‌شود مغز در حالت هشیار قرار بگیرد و به خواب رفتن را برای ما مشکل کند.

ضعف سیستم ایمنی: گرسنگی در طول شب سیستم ایمنی بدن را از نظر مواد مغذی مورد نیاز آن دچار کمبود می‌کند. این امر به مرور زمان بر ایمنی طبیعی بدن تأثیر می‌گذارد و بدن را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های جدی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید

8 علت‌ ضعف در بارداری

مقابله با گرسنگی در رژیم های کاهش وزن

برچسب ها: رژیم لاغری، کاهش وزن، احساس گرسنگی، گرسنگی تعداد بازديد: 250 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز