Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 09:10

12
تیر
5 دسر خوشمزه که لاغرتان می کند

5 دسر خوشمزه که لاغرتان می کند

چه کسی از دسرهای خوشمزه بدش می آید؟ اگر در صدد کاهش وزن باشید خوردن دسرهای رنگارنگی که در منوهای رستوران ها قرار می گیرد را باید کنار بگذارید. نگران نباشید، شما هم می توانید دسرهای خوشمزه ای میل کنید.

چه کسی از دسرهای خوشمزه بدش می آید؟ اگر در صدد کاهش وزن باشید خوردن دسرهای رنگارنگی که در منوهای رستوران ها قرار می گیرد را باید کنار بگذارید. نگران نباشید، شما هم می توانید دسرهای خوشمزه ای میل کنید، دسرهایی که حتی به شما در کاهش وزن کمک خواهند کرد. 

  

موکاچینو یخ زده 

دسر مناسب برای دوران کاهش وزن‎

 

اگر به قهوه علاقه مند هستید و نوشیدنی خنک نیز دوست دارید، موکاچینو یخ زده درست کنید. یک دسر خوشمزه که شکر ندارد، سالم و مغذیست و مدت طولانی شما را سیر نگه می دارد. موکاچینو می تواند بعنوان یک صبحانه کامل نیز در نظر گرفته شود هم دارای پروتئین است هم به اندازه کافی فیبر دارد که به شما در طول روز انرژی دهد. یک لیوان شیشه ای بلند بردارید و ترکیب مواد زیر را در آن بریزید.

 

یک سوم پیمانه شیر سویا

۲ قاشق چایخوری پودر کاکائو شیرین نشده

۱ شات اسپرسو

۱ موز یخ زده

۱۷۰ گرم ماست یونانی کم چرب

۱ قاشق غذاخوری کره بادام

کافیست با همزن تمام این مواد را با هم ترکیب کرده، در لیوان بریزید و در یخچال بگذارید. این نوشیدنی ۳۷۰ کالری داشته و پروتئین آن ۲۵ گرم و چربی آن ۱۵ گرم است.

 

نان آجیل و میوه

 

در بسیاری از برنامه های کاهش وزن باید شکر حذف شود، بنابراین دسرهای بدون شکر یا موادغذایی که قند طبیعی دارند می توانند جایگزین خوبی باشند. این دسر می تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که به لاغری فکر می کنند. یک دسر خوشمزه که می توانید بعنوان عصرانه میل کنید. به این دسر میوه های خشک و موز، شیرینی طبیعی و مزه ای خوشمزه بخشیده اند. برای تهیه نان آجیل و میوه برای ۱۲ نفر از مواد زیر استفاده کنید :

 

۲ موز نیمه رسیده که به تکه های درشت قسمت شده

۲ عدد تخم مرغ

¼ پیمانه روغن کانولا

۲ پیمانه آرد جوی دوسر

۱ قاشق چایخوری بکینگ پودر

½ قاشق چایخوری نمک

¾ پیمانه بادام خرد شده

¾ پیمانه گردو خرد شده

¾ پیمانه زردآلو تکه شده

¾ پیمانه کشمش

فر در دمای ۱۸۰ درجه سلسیوس به مدت ۱۵ دقیقه گرم کنید. ظرفی که می خواهید در آن مواد را بریزید با کاغذ روغنی بپوشانید.

 

در یک کاسه بزرگ موزها را له کرده سپس به آن تخم مرغ و روغن کانولا اضافه کنید و هم بزنید. پس از اینکه مواد خوب با هم ترکیب شدند آرد جو، بکینگ پودر و نمک را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. بادام، گردو و کشمش را در انتها به آن اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید. 

 

ترکیب به دست آمده را در ظرفی که کف آن کاغذ روغنی گذاشتید بریزید و بگذارید به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در فر با همان درجه بپزد. برای اینکه مطمئن شوید نان پخته یک خلال دندان به آن بزنید اگر به حالت اسفنجی بود و خلال دندان به راحتی خارج شد، شیرینی آماده است. قبل از برش برای ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دسر خنک شود.

 

دسر آناناس

 

این دسر می تواند یک دسر خوشمزه برای فصل تابستان باشد. دسری که خیلی سریع و فقط با سه ماده اولیه تهیه می شود. یک آناناس را خرد کنید. می توانید از کمپوت آناناس استفاده کنید اما کمپوت حاوی شکر و افزودنی های دیگر است. آناناس های خرد شده را فریز کرده و سپس با شیرنارگیل ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده باید کمی سفت باشد. در لیوان سرو تا نصفه آب آناناس بریزید. ترکیب شیر نارگیل و آناناس را تکه تکه داخل لیوان بریزید.

 

دسر کرمی میوه 

 

این دسر میوه ای شبیه به بستنی است ولی شکر افزودنی ندارد و شیرینی آن طبیعیست. بنابراین در طول مدت کاهش وزن جایگزین یک دسر عالی است. در این دسر از موز و توت فرنگی استفاده می شود.

 

مواد لازم برای تهیه این دسر میوه ای :

۱ پیمانه ترکیب توت فرنگی یخ زده و موز

۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال ۱۰۰% طبیعی

۱ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

توت فرنگی یخ زده، آب پرتقال و کره بادام زمینی را در میکسر ریخته و با هم ترکیب کنید تا حدی که میوه ها کاملا یکدست شده و حالت کرمی به خود بگیرند. این ترکیب مثل بستنی سفت است ولی زود آب می شود. با قاشق بستنی در ظرف مورد نظر بریزید و میل کنید.

 

دسر سیب و سس کره بادام زمینی

 

این دسر بسیار ساده بودهت و خیلی سریع آماده می شود. چربی و پروتئین موجود در کره بادام زمینی در کنار پروتئین و فیبری که سیب دارد توازن ایجاد می کند و مهم تر از همه اینکه این دسر نیاز به شیرین کننده ای ندارد. برای تهیه این دسر میوه ای دو عدد سیب بزرگ را مثل سیب زمینی ببرید و داخل یک ظرف بریزید ، به آن ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید. سعی کنید آبلیمو به طور کامل روی همه تکه ها بریزد. سپس برای تهیه سس آن از ترکیب ۱ونیم قاشق غذاخوری ماست یونانی و ۳ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی استفاده کنید. به همین سادگی یک  دسر مناسب برای دوران کاهش وزن درست کرده اید.

 

منبع: بانوی شهر

 

برچسب ها: رژیم غذایی، لاغری، تناسب اندام، دسر تعداد بازديد: 451 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز