Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 14 آذر 1398 - 20:19

13
فروردین
چقدر برنج بخوریم که چاق نشویم ؟

چقدر برنج بخوریم که چاق نشویم ؟

کالری انواع برنج و پلو با توجه به مقدار مصرف در جدول زیر درج شده است شما هم اگر علاقه مند به دانستن کالری انواع برنج هستید با ما در این مقاله همراه شوید.

 
کالری انواع برنج و پلو با توجه به مقدار مصرف در جدول زیر درج شده است شما هم اگر علاقه مند به دانستن کالری انواع برنج هستید با ما در این مقاله همراه شوید.

کالری انواع برنج

برنج اصلی‌ترین ماده غذایی در سبد خوراکی ما ایرانیان میباشد. برنج و نان دو عنصر اصلی در وعده‌های غذایی سفره ما محسوب می‌شود که البته دلیل اصلی اضافه وزن و چاقی هم به شمار می‌آید. در ادامه به کالری انواع برنج اشاره می‌شود.

جدول کالری انواع برنج

کالری انواع برنج با فرض بر این که هر کفگیر 6 قاشق غذا خوری است، به صورت زیر می‌باشد.

 

نوع برنجیک قاشقبه ازای هر (100گرم)
برنج سفید پخته با روغن 35 کالری 250 کالری
برنج کته با روغن 25 کالری 250 کالری
برنج سفید خام 21.6 کالری 130 کالری
برنج قهوه ای 18.3 کالری 110 کالری

کالری سایر پلوها و غذاهای برنجی

جدول زیر کالری سایر پلوها و غذاهای برنجی را نشان می‌دهد.

انواع پلویک قاشقیک کفگیر
استامبولی پلو 40 کالری 240 کالری
آلبالو‌ پلو 35 کالری 210 کالری
عدس پلو 30 کالری 180 کالری
باقلاپلو 40 کالری 240 کالری
لوبیاپلو 50 کالری 250 کالری
ته چین 40 کالری 240 کالری
ته چین با مرغ 40 کالری 240 کالری
سبزی پلو 40 کالری 240 کالری
شیرین پلو 40 کالری 240 کالری
کاری پلو 40 کالری 240 کالری
کلم پلو 40 کالری 240 کالری
زرشک پلو 40 کالری 240 کالری
نخودپلو 40 کالری 240 کالری
هویج پلو 40 کالری 240 کالری
رشته پلو 40 کالری 240 کالری
دمی باقلا 40 کالری 240 کالری
ماش پلو 40 کالری 240 کالری

 چقدر برنج بخوریم ؟

برنج سفید می‌تواند بخشی از سبک زندگی سالم باشد، مثل چیزی که در رژیم غذایی سنتی آسیایی می‌بینیم. با این وجود، مابقی تغذیه شما و نحوه زندگی‌تان تأثیر بزرگی روی سلامتتان دارد. اگر به یکجا نشینی عادت دارید، خوردن میزان زیادی از برنج و سایر کربوهیدرات‌های تصفیه شده، باعث می‌شود به بدنتان بیشتر از نیازش کربوهیدرات برسانید. این اتفاق می‌تواند موجب افزایش ریسک وزن گیری در ناحیه شکمتان شود، احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را بالا ببرد و حتی مبتلا به سندرم متابولیک شوید.

در کنار یک وعده غذایی سالم که حاوی مقدار متعادلی پروتئین و چربی است، یک ظرف کوچک برنج بخورید، سبک زندگی فعال داشته باشید و زمان نشستن‌های‌تان را محدود کنید.

اگر برنج خوردن را دوست دارید و از آن لذت می‌‌برید، سعی کنید سایر فرم‌های آن را امتحان کنید مثل برنج قهوه‌ای. همچنین خوب است در مورد نوع برنجی که می‌خورید و سالم بودن منبع آن مطمئن شوید. بعضی از انواع برنج، بیشتر از حد مجاز آرسنیک دارند.

درست مانند سایر گروه‌های غذایی، به جای این که فقط از یک نوع غله تغذیه کنید، بهتر است از انواع گوناگون و متنوع غلات سبوس‌دار مصرف نمایید تا از بیشترین فواید آن‌ها برای سلامتی بهره‌مند شوید.

 

منبع :دلگرم

بیشتر بخوانید:

با معجون لیمو و زنجبیل خوش اندام شوید!

عوارض شام نخوردن برای بدن

برنج خوردن لاغرمان می کند یا چاق؟

برچسب ها: لاغری، کاهش وزن، تناسب اندام، افزایش وزن، تغذیه و رژیم درمانی، غذاهای رژیمی، دلیل ثابت ماندن وزن، آب شدن چربی شکم و پهلو، رژیم لاغری آنلاین، رژیم لاغری رایگان، رژِیم لاغری سریع تعداد بازديد: 394 تعداد نظرات: 1

نظرات

  • بسیار مفید بود ممنون . البته برنج قهوه ای دو لیوان و برنج سفید نصف لیوان کافی برای دو وعده دو نفر ..از شب در آب خیس بخورند و ابتدا برنج قهوه ای بمدت بیست دقیقه در آب بجوشد و بعد برنج سفید اضافه شود و بصورت کته خورده شود خیلی بهتره تا هر دو جداگانه پخته شوند . این روش درست کردن برنج من هستش .

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز