Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 13:57

14
اردیبهشت
رژیم بهاره شکم صاف

رژیم بهاره شکم صاف

بنابر تحقیقات، افزودن فیبر به رژیم غذایی به لاغر شدن کمک بسیاری می‌کند. در اینجا به 10 نوع خوراکی بهاره که به شما در لاغر شدن و سوزاندن چربی‌های اضافه کمک می‌کند، اشاره شده است.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

فقط اضافه کردن یک مشت خوراکی فیبردار به غذای مصرفی روزانه و رژیم لاغری شکم، نقطه شروعی برای داشتن شکمی صاف و بدون چربی است.

فصل بهار بهترین زمان برای تهیه مواد خوراکی فیبردار است.

این خوراکی ها حاوی ریزمغذی های فراوانی هستند که ژن های ذخیره چربی در بدن تان را مدتی خاموش و غیرفعال نگه می دارند و بدین ترتیب بسیار سریع تر به وزن دلخواه تان می رسید.

 

رژیم لاغری شکم

 

ریواس در رژیم لاغری شکم

این گیاه در نگاه اول شبیه کرفس است. اما اگر به اندازه کافی ماجراجو باشید و با آن غذا درست کنید، می بینید که این سبزی ترش مزه در کنار میوه، بسیار لذیذ و خوش طعم می باشد. البته برگ های ریواس به علت اینکه سمی هستند، نباید مصرف شوند. ریواس حاوی ترکیبی به نام کاتچین است.

این ترکیب دقیقا چیزی است که باعث می شود، چای سبز ویژگی های ضد چربی شکم داشته باشد.

کاتچین با تحریک ترشح چربی از سلول های چربی (به ویژه در ناحیه شکم)، بافت های چرب را از هم متلاشی می کند و توانایی کبد را در تبدیل چربی به انرژی بالا می برد و در رژیم لاغری شکم معجزه می کند.

سرخس های جوان در رژیم لاغری شکم

این گیاه ظریف مارپیچی سرشار از فیبر، ویتامین های C، A و اسیدهای چرب امگا3 هستند و این گیاهان فقط هفته های اول فصل بهار یافت می شوند.

هنگام مصرف باید پوشش بیرون کاغذی آن را بکنید، سپس کمی در مخلوط آب خنک، لیموترش و نمک خیس کنید. آنها را خشک کرده و 4 تا 5 دقیقه بخارپز کنید.

سپس در ظرفی چند قاشق غذاخوری کره آب شده ریخته و سرخس ها را به مدت 1 تا 2 دقیقه تفت دهید. در این لحظه سرخس ها مانند مارچوبه به رنگ طلایی در می آیند.

اگر دوست داشتید، می توانید کمی هم به آن فلفل بزنید. غذای لاغرکننده بسیار خوشمزه ای خواهد شد و اثرات زیادی در مورد رژیم لاغری شکم دارد.

مارچوبه در رژیم لاغری شکم

مارچوبه، نوعی سبزی بهاری و سرشار از فیبر است. تنها چهار عدد مارچوبه 2/1 گرم فیبر دارد. این گیاه ضدالتهاب است و خواص آنتی اکسیدانی آن سلامت بدن را بهبود می بخشد و در عین حال می تواند دروزن کم کردن بسیار موثر باشد.

مواد آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی موجود در مارچوبه، بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی را متوقف می‌کنند. مقادیر بالای ویتامین‌های گروه B در مارچوبه، مسئول اثرات ضددیابتی این گیاه می‌باشند.

ویتامین‌های گروهB  که در مارچوبه به فراوانی یافت می‌شوند، عبارتند از: B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین)، B5 (پانتوتنیک اسید)، B6 (پیریدوکسین)، B9 (اسیدفولیک) و کولین. ویتامین‌های گروه B نقش مهم و کلیدی را در متابولیسم قندها و نشاسته ایفا می‌کنند و برای مدیریت مناسب قند خون ضروری می‌باشند و لازم است که در رژیم لاغری شکم از آن استفاده کنید.

اسفناج در رژیم لاغری شکم

اسفناج حاوی پروتئین های عضله ساز، فیبر فراوان و ویتامین های  A، C و K و یکی از سالم ترین سبزی های خوراکی است.

اسفناج ترکیباتی به نام تیلاکوید، که به شدت سرکوب کننده اشتها هستند، در خود دارد. افزودن این سبزی برگدار به وعده های غذای تان، موجب می شود در تمام روز احساس سیری کنید و کمتر به سراغ خوراکی های جورواجور چاق کننده بروید.

اسفناج فواید بی‌شمار دیگری هم دارد. آن در رفع تشنگی موثر است و آهن بدن را افزایش می دهد و از ابتلا به سرطان های روده بزرگ، معده، پروستات، حنجره و رحم پیشگیری می کند.

پیازچه بهاری در رژیم لاغری شکم

این پیازچه های بهاری که شبیه تره فرنگی هستند، عطر و طعم ملایم و همچنین شیرینی دارند. آنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. در هر عدد پیازچه، درست مانند تره فرنگی، حدود 1 گرم فیبر وجود دارد.

آنها را می توان خام، همراه با سس پستو(Pesto، این سس ایتالیایی حاوی سیر له شده، ریحان خرد شده و دانه کاج اروپایی است که با روغن زیتون، پنیر پارمیجانو و پنیر فیور ساردو، نوعی پنیر گوسفندی، مخلوط و آماده می شود)، یا همراه با تخم مرغ و مارچوبه مصرف کرد.

افزودن پیازچه به بیشتر خوراکی ها، طعم بی نظیری به آنها می بخشد. این پیازچه های بهاری به سرعت تمام می شوند، بنابراین تا وقت هست، از آنها لذت ببرید.

برگ قاصدک در رژیم لاغری شکم

این سبزی های بهاری مملو از فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی هستند. همچنین ادرارآور بوده و با استفاده از تخلیه مایعات اضافی بدن به کم کردن وزن کمک می کنند.

اخیرا تحقیقات نشان داده است که بخارپز کردن این سبزی، خواص آنتی اکسیدانی آن را تا 67 درصد افزایش می دهد.

همچنین در این بررسی ها مشخص شده است که این گیاه می تواند علاوه بر چاقی، با افسردگی، خستگی، مشکلات سیستم ایمنی بدن و حتی سرطان مبارزه کند.

برگ قاصدک برای کبد بسیار عالی است. ریشه این گیاه، ترشح صفرا را افزایش می دهد. دم کرده این گیاه را روزی سه بار مصرف کنید تا اثرات آن را در رژیم لاغری شکم مشاهده کنید.

کنگر فرنگی در رژیم لاغری شکم

یک کنگر فرنگی متوسط پخته شده حاوی 10/7 گرم فیبر است و نصف یک فنجان مغز آن 7 گرم فیبر دارد. این ویژگی، کنگر فرنگی را به یکی از خوراکی های مناسب لاغر شدن تبدیل می کند و در رژیم لاغری شکم استفاده می شود.

از دیگر ویژگی های کنگر فرنگی می توان به افزایش ترشح صفرا از کبد، تقویت عملکرد کبد، جلوگیری از تجمع چربی در سلول های کبدی، پایین آوردن کلسترول و تری گلیسیرید خون، درمان یرقان و درمان بیماری های پوستی خارش دار اشاره کرد.

گزنه در رژیم لاغری شکم

گزنه یکی دیگر از گیاهانی است که در فصل بهار به وفور یافت می شود. این گیاه ادرارآور است و دم کرده آن کبد را پاکسازی کرده و مایعات اضافی مضر را از بدن تخلیه می کند.

این گیاه حاوی ماده‌ای به نام  " سکرتین"  است که  بهترین عامل برای تحریک و به کار انداختن غدد ترشحی هاضمه در معده، روده، کبد، لوزالمعده وکیسه صفراست.

خاصیت مهم دیگر آن کمک به ساخته شدن گلبولهای سرخ و در نتیجه تنفس مناسب سلول های بدن است. 40 گرم برگ گزنه را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید.

می توانید روزانه سه فنجان از این دم کرده بنوشید و در رژیم لاغری شکم خود جای دهید.

برگ کاهوی قرمز در رژیم لاغری شکم

یک دسته کاهوی برگ قرمز فقط 14 کالری دارد اما سرشار از فیبر است. این خوراکی یکی از بهترین مواد غذایی دنیا برای وزن کم کردن است.

زیرا به شما احساس سیری می دهد و کاری می کند تا ساعت ها به سراغ غذا نروید و برای رژیم لاغری شکم استفاده بالایی دارد.

کاهو تمیزکننده خون، ضد تورم، خواب آور و آرام بخش، ملین، ادرارآور و پاک کننده مجاری ادرار و مثانه است.

شاهی آبی (آب تره) در رژیم لاغری شکم

این سبزی خوش طعم منبعی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است.

این گیاه به دلیل ویژگی های آنتی اکسیدانی خود، ضد سرطان است و از ابتلا به سرطان های مختلف مانند پستان و یا ریه در افراد سیگاری جلوگیری می کند.

به دلیل اینکه حاوی ید است برای فعالیت غده تیروئید و درمان کم کاری تیروئید نیز بسیار مفید است. شاهی آبی، مغذی ترین ماده روی زمین است که در هر نصف فنجان این سبزی، 2 کالری وجود دارد.

اضافه کردن آن به سوپ و یا سالاد، در صاف و تخت کردن شکم بسیار موثر است و لازم است که در رژیم لاغری شکم گنجانده شود.

 

برچسب ها: ریواس، شکم صاف، اسفناج، مارچوبه، کنگر فرنگی، کوچک کردن شکم، پیازچه بهاری، برگ قاصدک، گزنه، برگ کاهوی قرمز تعداد بازديد: 1413 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز