Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:10

28
شهریور
طرز تهیه نوع سالاد برای وزن کم کردن | سالاد رژیم لاغری

طرز تهیه نوع سالاد برای وزن کم کردن | سالاد رژیم لاغری

بهترین کار مصرف غذاهایی است که علاوه بر اینکه به بدن ما کالری اضافی نرساند، احساس گرسنگی دایمی هم ندهد. در این مقاله چند نوع سالاد با این ویژگی معرفی شده است.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

اگر دوست دارید لاغر شوید و یا لاغر باقی بمانید باید در کنار ورزش به تغذیه تان نیز اهمیت بدهید و رژیم لاغری مناسب داشته باشید.

غذاهای پر چرب و پر کالری موجب چاقی می شوند و اگر هم از این مواد غذایی مصرف نشود، فرد به سرعت احساس گرسنگی می کند.

استفاده روغن در سالاد رژیم لاغری

بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین های A, D, E و K، حلال در چربی هستند و بدون وجود چربی، جذب بدن نمی شوند.

بنابراین یک سالاد رژیم لاغری بدون چربی، چندان کارآیی ندارد. در تحقیقی مشخص شده است کسانی که در سالاد خود از روغن زیتون و یا کانولا استفاده می کنند، مقدار بیشتری کاروتنوئید- که ترکیبی شبیه ویتامین A است - در خون شان مشاهده کرده اند.

بنابر این تحقیقات، اسیدهای چرب غیر اشباع نشده، در آب کردن چربی های شکمی بسیار مفیدند و این نوع سالادها به فرد احساس سیری می دهند (تصویر 1).

ترکیبی از چند نوع سبزی در رژیم لاغری

هر نوع سبزی از کاهو گرفته تا کلم قرمز، کاهو چینی و اسفناج، مواد مغذی منحصر به فرد و فواید بسیاری دارند.

بهتر است با ترکیبی از چند نوع سبزی فوق، سالادی مقوی درست کنید. همچنین به سالاد خود کمی ریحان و جعفری خشک شده نیز بیفزایید.

این دو نوع سبزی، علاوه بر اینکه خوش عطرند و سالادتان را خوش طعم می کنند، مملو از آنتی اکسیدان بوده و با بیماری های مختلف می جنگند (تصویر 2).

استفاده از پنیر کم چرب

استفاده از پنیر کم چرب در رژیم لاغری به اندازه متعادل به افراد در حفظ وزن شان و سوزاندن چربی بسیار کمک می کند. زیرا پنیر کم چرب، منبعی غنی از کلسیم بوده و در چربی سوزی موثر است (تصویر 3).

سالاد رژیم لاغری غنی از پروتئین 

شما چه از گوشت گریل شده مرغ یا سالمون بخورید و چه باقالی و لوبیا مصرف کنید، به اندازه کافی چربی به بدن تان رسانده اید، تا جایی که کاملا احساس سیری می کنید.

این خوراکی ها را که می توانید مانند سالاد درست کرده و مصرف کنید، وزن شما را در بهترین حالت حفظ می کند و مناسب رژیم لاغری هستند (تصویر 4).

ترکیبی از سبزی و میوه در رژیم لاغری

تحقیقات نشان داده است که ترکیب ویتامین ها و مواد معدنی اثر هم افزایی دارند. بدین منظور که آنها وقتی در کنار هم مصرف می شوند، قدرت بیشتری پیدا می کنند.

بنابراین تا جایی که می توانید سالاد رژیم لاغری میوه و سبزی مصرف کنید.

هویج، خیار، انواع متفاوت فلفل، بروکلی، نخود فرنگی، کنگر فرنگی، توت فرنگی، زغال اخته یا هلو ها بهترین انتخاب هسند.

می توانید از این مواد که سرشار از فیبر می باشند، به شکل سالادهای مختلف استفاده کنید (تصویر 5).

سالادی از آجیل و دانه های خوشمزه در رژیم لاغری

نان سفید را فراموش کنید، چرا که سرشار از قند است و سطح قند خون را به شدت بالا می برند، اما در عوض مصرف آجیل و یا دانه ها به همراه سبزی بهترین گزینه برای برطرف کردن گرسنگی هستند و اگر هم باز کمی کربوهیدرات می خواهید، می توانید از برنج قهوه ای و یا کینو-آ در رژیم لاغری استفاده کنید.

کینو-آ گیاهی است که به خاطر دانه‌های خوراکی‌اش کاشته می‌شود. جزو غلات نیست و به خانواده اسفناج شباهت دارد.

این گیاه در آمریکای جنوبی می‌روید و نحوه طبخ دانه‌های آن مشابه برنج است.

  

برچسب ها: رژیم لاغری، روش تهیه سالاد، کنترل وزن، مدیریت وزن، تناسب اندام، وزن ایده آل، راه های کاهش وزن، تغذیه و وزن، سالاد برای وزن کم کردن، سالاد رژیم لاغری تعداد بازديد: 1195 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز