Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 01:03

17
شهریور
لاغری با چاقو (2)

لاغری با چاقو (2)

بخش دوم- عمل بای‌پس معده باعث كوچك‌تر شدن آن می‌شود؛ به طوری كه فرد با خوردن حجم كمی از غذا احساس سیری می‌كند و در نتیجه كالری كمتری جذب بدن می‌شود و فرد شروع به لاغرتر شدن می‌كند.

 

 بعد از عمل جراحی

 بیمار تا از بین رفتن اثر داروی بیهوشی، بی‌حركت می‌ماند. كم شدن اثر این داروها با احساس درد همراه است. یكی دو روز اول پس از عمل به او سرم وصل می‌شود، ولی با بهبودی نسبی، كم‌كم شروع به نوشیدن حجم كمی آب می‌كند. 4-5 روز بعد از عمل نیاز به عكسبرداری دارد تا پزشك مطمئن شود هیچ‌گونه سوراخ و تراوشی وجود ندارد به این ترتیب كه با بلعیدن مایع باریم، تصاویر اشعه ایكس دیده می‌شوند.

بعد از آنكه مشخص شد بیمار مشكلی ندارد، می‌تواند شروع به خوردن آب، سوپ و آبمیوه كند. بعد از پنج روز از بیمارستان مرخص می‌شود و به خانه باز می‌گردد. بخیه‌ها در عرض 10 روز ناپدید می‌شوند و زخم‌ها بهبود می‌یابند. اگر احساس درد كردید، می‌‌توانید ازparacetamol و ibuprofen استفاده كنید.

در غذا خوردن باید كمی تغییر ایجاد شود. وعده‌های غذایی‌تان بسیار كم می‌شوند و حجم غذایی كه می‌توانید بخورید، بسیار كمتر از قبل است. روزهای اول غذاها غالباً به شكل سوپ و پوره هستند و برای مدتی غذاهای سفت و جامد از لیست غذایی حذف می‌شوند. مصرف برخی مكمل‌ها و ویتامین‌ها نیز توصیه می‌گردد.

از فعالیت زیاد نیز باید پرهیز كرد. بعد از عمل جراحی نیاز به یك آزمایش خون وجود دارد تا در مورد میزان مصرف ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن اطمینان حاصل شود. 4-6 هفته بعد بهبودی كامل حاصل می‌شود، ولی باز هم باید به توصیه‌های پزشك خود عمل كرد.

سایر پیچیدگی‌های بعد از عمل

 گاهی اوقات اتفاقاتی در حین عمل یا بعد از آن رخ می‌دهد. بسیاری افراد به مواد بیهوشی حساسیت نشان می‌دهند، دچار خونریزی شدید می‌شوند و یا لخته‌های خون زیاد در سیاهرگ پای آنها (DVT) به وجود می‌آید. هر چه سنگین‌ وزن‌تر باشید، احتمال بروز این عوارض بیشتر است.

اگر قبلاً به فشار خون بالا و دیابت نیز دچار بوده‌اید، دردسرهای بیشتری خواهید داشت. احتمال عفونت در محل زخم نیز وجود دارد. ممكن است در ریه‌های‌تان لخته خون ایجاد شود. كمبود ویتامین‌ها و املاح نیز سلامت شما را به خطر می‌اندازند. بعد از عمل جراحی بای‌پس معده همه افراد به یك اندازه وزن كم نمی‌كنند.

نوعی كم‌خونی مزمن نیز ممكن است در اثر كمبود ویتامین B12 ایجاد شود كه با تزریقات و استفاده از قرص‌های مخصوص برطرف می‌گردد. از آنجا كه بدن كلسیم كافی دریافت و جذب نمی‌كند، احتمال ایجاد مشكلات استخوانی و آرتروز وجود دارد.

حدود 30 درصد از بیماران بعد از عمل دچار سنگ كیسه صفرا می‌شوند؛ ولی به هر حال در این شیوه، وزن به سرعت كاهش می‌یابد. 96 درصد از بیمارانی كه این عمل را انجام داده‌اند، به بهبودی رسیده و از خطراتی مثل كمردرد، مشكلات تنفسی، افزایش فشار خون، دیابت و افسردگی نجات پیدا كرده‌‌اند.

عوارض جانبی

بعد از عمل احتمال دارد دچار خون‌مردگی، درد و تورم پوست در نواحی زخم و بریده شده، شوید. بعد از غذا خوردن احتمالاً احساس بیماری و ناخوشی می‌كنید، زیرا حجم غذا‌ی تان به هیچ‌وجه با قبل قابل مقایسه نیست. مصرف زیاد مواد شیرین نیز باعث اختلال دامپینگ می‌شود.

این اختلال وقتی روی می‌دهد كه غذا با سرعت زیاد از سیستم گوارشی عبور كند و باعث افت قندخون و افت فشارخون شود. گاهی اوقات احساس درد با اسهال همراه است. باید به توصیه‌های پزشك خود عمل كرده و غذاهایی با حجم كمتر بخورید و تا می‌توانید از خوردن غذاهای شیرین خودداری كنید. بعد از هر بار غذا خوردن 20دقیقه در یك‌جا بنشینید و استراحت كنید و سپس به فعالیت‌های خود ادامه دهید.

 

 

برای خواندن بخش اول- لاغری با چاقو- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: اختلالات روانی، کم خونی، مشکلات تنفسی، لخته خون، لاپاروسكوپیك، مواد بیهوشی، سنگ کیسه صفرا تعداد بازديد: 781 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز