Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:50

14
مرداد
6 روش برای آب کردن چربی دور شکم (1) | رژیم لاغری شکم و دور شکم

6 روش برای آب کردن چربی دور شکم (1) | رژیم لاغری شکم و دور شکم

اگر وزن تان مناسب است اما دچار چاقی موضعی هستید و دورادور شکم خود چربی دارید، یکسری ترفند وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید از شر این چربی های ناخوشایند خلاص شوید.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

به طور کلی با اندازه گیری دور شکم می توان تشخیص داد که مقدار چربی دور شکم عادی است یا خیر.

مثلا دور کمر آقایان نباید از 105 سانتی متر و خانم ها از 88 سانتی متر بیشتر باشد.

اگر دورکمرتان بیش از این است، پس باید چربی دور شکم تان را از بین ببرید.

ادامه مقاله شما را از این چند ترفند ساده اما موثر آگاه می کند.

1- از خوردن شکر و فرآورده های حاوی شکر در رژیم لاغری شکم اجتناب کنید 

بررسی ها نشان داده که شکر تاثیرات مخربی روی سوخت و ساز بدن می گذارد. نیمی از یک مولکول شکر از گلوکز و نیم دیگر آن فروکتوز است.

در ضمن فروکتوز فقط به وسیله کبد شکسته می شود. بنابراین وقتی شما مقدار زیادی شکر تصفیه شده مصرف می کنید، فروکتوز بسیاری به بدن و کبد وارد می کنید.

 

کبد به دلیل اینکه نمی تواند تمام فروکتوز را پردازش کند، مجبور به ذخیره بخش اضافی فروکتوز به شکل چربی دور شکم می شود و شما را مجبور به گرفتن رژیم لاغری شکم و دور شکم می کند.

علاوه بر آن، مصرف شکر، موجب بروز بیماری کبد چرب می شود. در نتیجه این بیماری، روند ترشح انسولین و فرآیند سوخت و ساز بدن دچار اختلال می شود.

مصرف مایعات حاوی شکر به مراتب اثرات مخرب تری روی بدن دارد. درحقیقت، مغز نمی تواند کالری های به شکل مایع را به خوبی کالری های جامد، تشخیص دهد.

بنابراین خوردن مایعات حاوی شکر، کالری بسیار بیشتری به بدن فرد وارد کرده و او دچار اضافه وزن می شود.

بنابراین برای کاهش چربی های دورشکم، مصرف مواد شکردار مثل دلستر، نوشابه های رژیمی و غیر رژیمی، آب میوه و حتی نوشابه های ورزشی و به طور کلی، هر گونه فرآورده غذایی حاوی شکر را از برنامه غذایی خود طی رژیم لاغری شکم و دور شکم کاملا حذف کنید.

در ضمن، می توانید به جای این مواد، از میوه ها و آب میوه های طبیعی استفاده کنید؛ زیرا میزان فروکتوز موجود در میوه ها در مقایسه با شکر کاملا قابل چشم پوشی است.

2- پروتئین بیشتری در رژیم لاغری شکم و دور شکم مصرف کنید

مصرف پروتئین تا حدود 60 درصد در کاهش اشتها و میزان پرخوری افراد موثر بوده و همچنین توانایی سوخت و ساز بدن را تا 100 کالری در روز افزایش می دهد.

در نتیجه، با مصرف پروتئین بیشتر، کالری کمتری مصرف خواهید کرد.

بنابراین، می توانید با گنجاندن مواد پروتئینی بیشتر مثل تخم مرغ های رسمی، ماهی، غذاهای دریایی، گوشت قرمز و سفید و لبنیات، چربی های دور شکم خود را در طی رژیم لاغری شکم و دور شکم کاهش دهید. 

3- از مصرف کربوهیدرات روزانه تان در طی رژیم لاغری شکم بکاهید

بنابر تحقیقات مشخص شده وقتی افراد مصرف کربوهیدرات ها را کاهش می دهند، از اشتهای شان کم شده و در نتیجه وزن شان پایین می آید.

این بررسی ها نشان می دهد که رژیم غذایی مبتنی بر کربوهیدرات کمتر، 2 تا 3 برابر از رژیم غذایی کم چرب در کاهش وزن موثر می باشد.

علاوه بر آن، کاهش مصرف کربوهیدرات موجب کاهش وزن آب در بدن شده و در مدت فقط چند روز، وزن واقعی بدن در رژیم لاغری شکم مشخص می شود.

بدین ترتیب برای کاهش وزن و به خصوص چربی های دور شکم، از مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان های سفید و یا پاستا اجتناب کنید...

 

 

برای خواندن بخش دوم -6 روش برای آب کردن چربی دور شکم- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تغذیه و چاقی، لاغری، کاهش وزن، تناسب اندام، رژیم غذایی چاقی، آب کردن چربی شکم، دور کمر، رژیم لاغری شکم تعداد بازديد: 3092 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز