Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:23

30
خرداد
علل عدم موفقیت در راه کاهش وزن (2)

علل عدم موفقیت در راه کاهش وزن (2)

در بیشترین پژوهشهای گسترده و متاآنالیزهای دانشوران تغذیه به این موضوع اتفاق نظر دارند كه اگر متابولیسم بازال فردی كند و آهسته گردیده باشد نمی‌توان آن را به سرعت به حالت خیلی برگردانند.

در قبال افت انرژی پایه یا بازال دانشمندان چه عقیده‌ای دارند؟

 در بیشترین پژوهشهای گسترده و متاآنالیزهای دانشوران تغذیه به این موضوع اتفاق نظر دارند كه اگر متابولیسم بازال فردی كند و آهسته گردیده باشد نمی‌توان آن را به سرعت به حالت خیلی برگردانند.

حتی با یك تغذیه متعادل و متناسب نتیجه‌ای عاید آنها نمی‌گردد چرا كه كوچكترین احساس گرسنگی مجدد غریزه حفظ زندگی آنها را به طرف كاهش مصرف انرژی سوق می‌دهد و از این رو می‌باشد با قطع رژیم اجرایی كم‌كالری فعلی بدن آنها به سرعت به طرف افزایش وزن میل پیدا می‌كند.

البته این عكس‌العمل بدن افرادی كه به طور دایم در حال افزایش و كاهش وزن هستند یك عمل ارزش‌مند حفظ حیات و زندگی تلقی می‌شود كه جهت پیشگیری از آسیب‌های گرسنگی بعدی خود را آماده می‌سازد.

وقتی شما تحت تاثیر یك رژیم نامتعادل و بسیار كم‌كالری استرس را به سیستم خود تحمیل می‌نمایید هورمون‌هایی در بدن شما ترشح می‌گردد که با مکانیسم‌های کنترل به متابولیسم یا سوخت و ‌ساز اعلام خطر می‌كند كه یك حالت اضطراری در حال شكل‌گیری می‌باشد و لازم می‌باشد تا آنجائیكه در توان دارد برای روز مبادا چربی‌های موجود را حفظ نموده و تا آنجائیكه امكان دارد به افزایش ذخیره چربی خود كوشیده و سوخت و انرژی مورد نیاز را از تقلیل و سوزانندن عضلات كه محل تولید و توزیع انرژی و مصرف انرژی می‌باشد تامین سازد تا سطح مصرف انرژی كاهش یابد.

از طرف دیگر در محیط زندگی‌مان همواره تحت تاثیر مواد شیمیایی مختلف و آفت‌كش‌های متعدد و سموم آلی و كانی احاطه شده‌ایم، خود موجبات تولید بیشتر سلول‌های چربی جهت ذخیره كلیه انرژی‌های دریافتی‌مان، فقط به صورت چربی فراهم می‌شود تا قسمتی در سموم زیادی بار وارده در بافت‌های چربی نگهداری نماید تا با كاهش دادن سطح این تركیبات سمی شدت اثر آنها را تقلیل دهد تا بعداً چاره‌ای برای رفع و رجوع آنها فراهم شود.

تهاجم زیان بار بعدی به حریم‌های كشور وجودتان ناخنك زدن و ریزه‌خواری از تنقلاتی می‌باشد كه فاقد مواد مغذی و انباشته از رنگ‌های صنعتی – طعم‌دهنده‌های شیمیایی شیرین كننده‌های مصنوعی (جایگزین قندهای طبیعی)می‌باشد.

رویارویی دائم با سیلی که از موادی كه در بردارنده چنین تركیباتی هستند سیستم حفاظت حیات و زندگی و تامین امكانات زیستی شما ساده‌ترین راه باقی ماده را برمی‌گزینند كه كاهش دادن میزان سوخت و تولید انرژی برای فعالیت‌های ارادی و غیر ارادی رشد و ترمیم حفاظت و دفاع و غیرو می‌باشد تا از شدت صدمات وارده كاسته شود.

به طور یقین دریافته‌اید كه شما بزرگواران با عوامل تاثیرگذار متعددی در هر لحظه‌ای از زندگی روبرو بوده هستید و خواهید بود كه فرآیند همه نیروهای وارده بر جسم جان و خورد و خوراك و منش غذاخوردن و روش زندگی‌تان منجر گردیده و تغییرات بنیادی چشم‌گیری را زمینه‌سازی خواهند نمود.

 

 

برای خواندن بخش اول -علل عدم موفقیت در راه کاهش وزن- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: رژیم درمانی چاقی، لاغری، کنترل وزن، مدیریت وزن، تناسب اندام، کالری، دلایل عدم کاهش وزن تعداد بازديد: 933 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز