Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:34

23
فروردین
رژیم پاکسازی بدن در بهار (2)

رژیم پاکسازی بدن در بهار (2)

نفس عمیق بکشید تا اکسیژن به طور کامل بتواند در کل بدن جریان داشته باشد.

رژیم های پاکسازی بیشتر در چه افرادی توصیه می شود؟

 از مهمترین دلایلی که متخصصین از این گونه رژیم ها برای پاکسازی بدن توصیه می کنند، می توان قرار گرفتن مزمن در معرض آلودگی های محیطی، برخی بیماری های دستگاه گوارش، بیماری های خود ایمنی، التهاب، سندروم خستگی مزمن و کاهش وزن اشاره کرد.

آیا رژیم  پاکسازی می تواند خطرناک باشد؟

بله، اینگونه رژیم ها در صورتی که توسط متخصصین طراحی نشده باشند،  اثرات جبران ناپذیری را در پی خواهند داشت. رژیم  غذایی بسیار محدود کننده ، به دلیل مقدار پایین مواد مغذی اساسی از جمله پروتئین ها می توانند منجر به سوء تغذیه شوند. رژیم های مایعات طولانی مدت می توانند باعث عدم تعادل الکترولیت های بدن مانند سدیم و پتاسیم شوند.

همچنین برخی از رژیم های پاکسازی دستگاه گوارش به جز مواردی مانند جراحی و آندوسکوپی، منجر به عوارض جدی شامل اسهال، عفونت های خونی (سپتی سمی) و از بین رفتن پرزهای روده می شوند. علاوه بر این، گروه هایی از افراد شامل زنان باردار، افراد با بیماری های مزمن قلبی و کلیوی و افراد با سیستم ایمنی تضعیف شده در معرض خطر استفاده از این گونه رژیم ها می باشند.

پاکسازی بدن در تمام ایام سال با چند راهکار ساده

با وجود اینکه رژیم های پاکسازی می توانند تاثیر به سزایی در رفع سموم بدن داشته باشند ولی به دلیل محدودیت هایی که در این گونه رژیم ها وجود دارد باید به مدت کوتاهی استفاده شوند. با این وجود، با انجام چند راهکار ساده که در زیر اشاره شده است می توانید، بدن خود را به صورت روزانه و در طول سال سم زدایی کنید :

فیبر فراوان مصرف کنید، شامل حبوبات، غلات سبوس دار، برنج قهوه ای، میوه های تازه ی ارگانیک و سبزیجات از جمله چغندر، تربچه، آرتیشو، کلم سفید و بروکلی.

کبد خود را با مصرف گیاهانی از جمله خار مریم و نوشیدن چای سبز پاکسازی کنید.

با مصرف ویتامین سی که موجب تولید گلوتاتیون در کبد می شود مواد سمی را از بدن خود دور کنید.

حداقل 2 لیتر آب در روز مصرف کنید.

نفس عمیق بکشید تا اکسیژن به طور کامل بتواند در کل بدن جریان داشته باشد.

استرس را با افکار مثبت از خود دور نگه دارید.

از طریق رفتن به سونای بخار مقداری از سموم را از طریق عرق دفع کنید.

با استفاده از برخی ماساژهای بدن بالاخص در نواحی پا مقدرای از سموم را از منافذ خارج کنید.

روزانه نیم ساعت تمرین و ورزش کردن را در برنامه ی خود داشته باشید.

کلام آخر

با وجود این که تجربه نشان داده است استفاده از رژیم های پاکسازی می توانند اثرات مناسبی بر سلامتی انسان داشته باشند، مطالعات علمی استفاده از این گونه رژیم ها را منوط بر قرار گرفتن تحت نظر متخصص مربوطه و به مدت کوتاهی پیشنهاد می کنند. در نتیجه توصیه میشود با انتخاب رژیم پاکسازی مناسب با توجه به شرایط فردی خود توسط متخصصین، در طول سال جسم خود را پاکسازی کنید و از زندگی لذت ببرید. 

 

 برای خواندن بخش اول - رژیم پاکسازی بدن در بهار - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سم زدایی، رژیم کاهش وزن، تغذیه در بهار، فصل بهار، رژیم پاکسازی، پاکسازی بدن، کاهش وزن در بهار تعداد بازديد: 1240 تعداد نظرات: 4

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز