Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 09:10

2
اسفند
راه های از بین بردن غبغب (2)

راه های از بین بردن غبغب (2)

در واقع ساده‌ترین و كم‌خرج‌ترین راه برای رفع مشكل غبغب این است كه هنگام راه رفتن، نشستن پشت میز یا راه رفتن كمرتان را صاف كرده و قوز نكنید. پس از مدتی خواهید دید كه گردن چاق شما كمتر به چشم می‌آید و جلب توجه می‌كند.

تمرین دیگری كه برای ناپدید كردن غبغب شما مفید می‌باشد، این است كه به پشت دراز بكشید و دست و پاهایتان را راست روی زمین بگذارید. دست‌هایتان باید كنار ران‌هایتان قرار گیرند. سرتان را بلند كنید و چانه را به قفسه سینه برسانید و به آن فشار دهید. دو ثانیه در همین حال بمانید و سپس سرتان را روی زمین بگذارید.

توجه كنید كه هرگز سریع سر‌تان را روی زمین نگذارید و آن را پرت نكنید. بعد دوباره به آرامی سر را بلند كنید و با دقت چانه را روی قفسه سینه فشار دهید. این مجموعه حركت را 25 بار در روز انجام دهید. یادتان باشد به محض اینكه حس كردید گردنتان درد گرفته دیگر ادامه ندهید و اگر پس از مدتی استراحت درد ساكت نشد، به پزشك مراجعه كنید.

نفس عمیق كشیدن هم كه هیچ خرجی ندارد و باز هم از تمرینات مفید است. همزمان با هر دم و بازدم سرتان را بالا و پایین بیاورید. دقت كنید كه حركات سر با دم و بازدم هماهنگ باشد؛ به این معنی كه هر وقت نفس را به درون می‌كشید (دم)، سرتان را بالا بیاورید و زمانی كه نفستان را بیرون می‌دهید (بازدم)، سرتان را به پایین خم كنید.

مجموعه‌ای از نرمش‌های هوازی (ایروبیك)، نرمش‌های قدرتی و ورزش‌هایی كه انجام آنها برای سلامت قلب و عروق مفید است، مانند دویدن، دویدن آهسته، دوچرخه سواری یا پیاده‌روی سریع هم روند سوزاندن چربی‌های اضافی كل بدن، از جمله گردن را تسریع خواهند كرد. 

من می‌خواهم فقط گردنم را لاغر كنم، چرا باید وزن كل بدنم را هم پایین بیاورم؟
بله، ممكن است تعجب كنید و ندانید چرا این همه بر كاهش وزن كل بدن برای از بین بردن این چربی موضعی ناخوشایند تاكید می‌شود؛ ولی یك واقعیت وجود دارد و آن این است كه هیچ كس نمی‌تواند بدون كاهش وزن كلی قسمتی از بدنش را لاغر كند.

تمام آگهی‌های رنگارنگی هم كه ادعا می‌كنند در سالن ورزشی و تحت نظر مربیان مجرب انجام این كار كاملا ممكن است، فقط برای جلب مشتری است. تقریبا همه كسانی كه غبغب دارند و چاقی گردنشان جلب توجه می‌كند، كلا چاق هستند و كاهش وزن به طور كلی یكی از راه‌های حذف چانه چندطبقه آنهاست.

یك نكته ساده و كلیدی...
در واقع ساده‌ترین و كم‌خرج‌ترین راه برای رفع مشكل غبغب این است كه هنگام راه رفتن، نشستن پشت میز یا راه رفتن كمرتان را صاف كرده و قوز نكنید. اگر  به این نكته ساده توجه كنید، شاید چربی موضعی آزاردهنده گردنتان كاملا از بین نرود، ولی پس از مدتی راست نشستن و پرهیز از خم كردن بیش از اندازه پشتتان خواهید دید كه گردن چاق شما كمتر به چشم می‌آید و جلب توجه می‌كند.

دقت كنید كه...
در ابتدا نرمش‌ها را به آرامی و به دفعات كمتر در روز انجام دهید. هرگاه كه می‌خواهید وضعیت گردنتان را تغییر دهید، بسیار آرام و بدون عجله این كار را بكنید. اگر برای انجام برخی تمرینات بالا مثل ممانعت از حركت رو به جلو یا رو به عقب سر، می‌خواهید از ابزاری غیر از دست‌‌هایتان كه در سالن‌های ورزشی وجود دارند استفاده كنید، این كار را به دقت انجام دهید و برای دفعات اول حتما زیر نظر مربی تمرین كنید.

هیچگاه خودتان را خسته نكنید. اگر كوچك‌ترین احساس ناراحتی كردید و دیدید كه گردنتان درد گرفته است، فورا تمرین را قطع كنید و با پزشك خود تماس بگیرید. 

اگرچه می‌خواهید هرچه زودتر گردن‌ خود را لاغر كنید و غبغبتان از بین برود، ولی باید بدانید كه گردن انسان خیلی حساس است و به سادگی می‌تواند آسیب ببیند، بنابراین اگر روش درست انجام این ورزش‌ها را نمی‌دانید، حتما از یك كارشناس آگاه، مانند یك فیزیوتراپ، كمك بگیرید. اگر دقت نكنید و از روی عجله برای زودتر نتیجه گرفتن، این نرمش‌ها را سریع‌تر یا به تعداد دفعات بیشتر در روز انجام دهید، ممكن است به گردنتان كه پیش از این سالم و فقط چاق بوده است، به شدت آسیب بزنید. 

چرا اگر موقع نشستن  یا راه رفتن قوز كنم غبغب پیدا می‌كنم؟
اگر موقع نشستن و راه رفتن قوز كنید و به مدتی طولانی پشت‌تان را خم كرده و در همان حالت بمانید، پوست زیر چانه‌تان شل شده و چربی در آن نقطه جمع می‌شود. در واقع با خم شدن بیش از حد و قوز كردن، عضلات فك‌های شما فضای بیشتری در اختیار خواهند داشت تا خود را در آن جای دهند و به این ترتیب عضلات آن قسمت شل شده و دیگر لازم نیست خودشان را سفت نگه دارند و به این ترتیب ضعیف می‌شوند (به زبان ساده ولو می‌شوند) و چربی‌های اضافی می‌توانند در كنار این فك‌های شل و ول تجمع یابند.

میز و صندلی من در محل كار طوری است كه به ‌ناچار باید پشت میز خم شوم تا بتوانم كارم را انجام دهم. چه كار كنم؟
بدانید كه قوز كردن و خم شدن بیش از اندازه پشت میز كار نه تنها باعث می‌شود غبغب پیدا كنید، بلكه به كمر‌تان هم آسیب می‌زند. پس اگر به سلامتی و ظاهر‌تان اهمیت می‌دهید، در صورت امكان از مدیر‌تان بخواهید كه یك صندلی مناسب برای شما تهیه كند یا اگر او درخواست شما را قبول نكرد، خود‌تان یك صندلی مناسب تهیه كنید.

راست نشستن پشت میز كار یك فایده مهم دیگر هم دارد و آن این است كه بهتر می‌توانید روی چیزی كه می‌نویسید، می‌خوانید یا تماشا می‌كنید تمركز كنید...

 

 

برای خواندن بخش اول -راه های از بین بردن غبغب- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم -راه های از بین بردن غبغب- اینجا کلیک کنید.

 

 

برچسب ها: چاقی موضعی، چاقی گردن، راه های درمان غبغب، تغذیه و غبغب، ورزش و غبغب تعداد بازديد: 794 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز