Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 18:42

27
بهمن
ارتباط وزن با شخصيت (2)

ارتباط وزن با شخصيت (2)

اگر تقریباً هر چیزی را كه دوست دارید، می‌خورید، انجام ورزش‌های سنگین و زیاد برای‌‌تان مناسب نخواهد بود. بنابراین، كاهش كالری دریافتی و انجام ورزش متناسب در كنار هم باعث كاهش وزن می‌شود.

تأثیر شخصیت روی وزن
افرادی كه احساس وظیفه‌‌شناسی اندكی دارند و افرادی كه از نظر روانی رنجور هستند، بیشتر از دیگران دچار چرخه افزایش و كاهش وزن می‌شوند. حدود 50 سال متوالی روی این موضوع تحقیق و بررسی شده است. افرادی كه انگیزه‌های كوتاه‌مدت دارند و بدون فكر قبلی عمل می‌كنند، معمولاً دچار اضافه‌وزن می‌شوند. با مطالعه و بررسی 1988 نفر مشخص شد افرادی كه ویژگی‌های شخصیتی ضعیفی دارند، بیشتر در معرض چاقی هستند.

افرادی كه از روی انگیزه‌های آنی تصمیم به انجام كارها می‌گیرند، از ریسك كردن لذت می‌برند، اهل ستیز و مقابله، غرغرو، عیب‌جو، پرخاشگر و سلطه‌جو هستند. وقتی كه احساسات منفی داریم و شاد نیستیم، احتمالاً به سراغ ورزش نمی‌رویم.

حتی در چنین مواقعی انتخاب‌های غذایی خوب نیز نخواهیم داشت و ممكن است به دلایل احساسی شروع به غذا خوردن و حتی پرخوری كنیم. بنابراین شخصیت شما تأثیر زیادی در موفقیت یا عدم موفقیت برای كاهش وزن‌تان دارد.

شما دوست دارید یك برنامه مؤثر برای كاهش وزن شروع كنید و در عین حال وقت خود را با برخی از برنامه‌های رژیمی و كار‌های دیگری كه از آنها لذت نمی‌برید، تلف نكنید. شخصیت شما روی چگونگی كاهش وزن‌تان اثر می‌گذارد.

عادت‌های ذهنی و رفتاری كه شخصیت شما را منحصر به فرد می‌كنند، موجب می‌شوند كه شما به سراغ انجام برخی فعالیت‌های خاص بروید و از برخی فعالیت‌ها دوری كنید و در نتیجه به دلیل عدم علاقه به فعالیت‌های جسمی، مسأله كاهش وزن مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و چاق می‌شوید.

شاید خودتان متوجه این موضوع نباشید، اما این خود شما هستید كه ترجیح می‌دهید برخی كارها را انجام ندهید و كارهای مورد علاقه‌تان را انجام دهید. راه‌حل این است كه شخصیت خود را بیشتر بشناسید. افكار شما به شدت روی اعمال‌تان تأثیر می‌گذارد. اگر این مسأله را در خودتان كشف كنید كه گرایش به اجتناب از فعالیت‌های خاص مربوط به كاهش وزن و تناسب اندام دارید، می‌توانید تصمیم به تغییر اوضاع بگیرید و این فعالیت‌ها را در برنامه خود بگنجانید.

اینكه از چاقی رنج می‌برید و یا نیاز به كاهش وزن دارید، در كلیه جوامعی كه مردم توجه زیادی به ظاهر فیزیكی خود دارند، باعث می‌شود همواره مورد انتقاد و عیب‌جویی قرار بگیرید؛ اما مهم‌ترین جنبه این مسأله، جنبه سلامت آن است. هر چه وزن بیشتری را با خود حمل می‌كنید، بیشتر دچار بیماری‌ها و مشكلات مربوط به سلامت می‌شوید؛ مثل بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان، آرتروز و بیماری‌های مربوط به صفرا.

چاقی حتی روی خواب نیز تأثیر می‌گذارد و موجب قطع تنفس در حین خواب می‌شود. كاهش 10- 20 كیلوگرم از وزن تأثیر زیادی در سلامتی خواهد داشت. حتی اگر بتوانید فقط با ورزش كردن و یا فقط با رژیم غذایی لاغر شوید، یكی بدون دیگری، روش سالمی نخواهد بود و حتماً شما را با برخی مشكلات در آینده مواجه خواهد كرد. ضمن اینكه به نتیجه رسیدن شما به تعویق می‌افتد و این تأخیر ممكن است باعث ناامیدی و دلسردی شود.

كاهش وزن همیشه قانون ثابت خود را دارد. وقتی كه كالری دریافتی شما كمتر از كالری باشد كه می‌سوزانید، وزن كاهش می‌یابد؛ بنابراین با ورزش كردن كالری بیشتری بسوزانید تا مقدار كالری مصرفی‌تان بیشتر از كالری دریافتی باشد. شاید بخواهید سطح ورزش خود را افزایش دهید و با انجام ورزش‌های سنگین به هدف خود برسید؛ اما این كار آسیب‌های جدی به همراه خواهد داشت.

همچنین اگر تقریباً هر چیزی را كه دوست دارید، می‌خورید، انجام ورزش‌های سنگین و زیاد برای‌‌تان مناسب نخواهد بود. بنابراین، كاهش كالری دریافتی و انجام ورزش متناسب در كنار هم باعث كاهش وزن می‌شود.

بدن شما به غذا نیاز دارد. برای كاهش وزن و حذف كالری‌های اضافی، باید مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین كنید. بهترین غذاها برای كاهش وزن، بهترین غذاها برای افزایش سلامت هستند. منظور از رژیم غذایی سالم، كم خوردن نیست، بلكه سالم خوردن است.

 

 

برای خواندن بخش اول -ارتباط وزن با شخصيت- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: کاهش وزن، وزن ایده آل، چاقی و شخصیت، ارتباط وزن و شخصیت، تاثیرات چاقی تعداد بازديد: 852 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز