Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 05:08

5
دی
5 راهكار كليدی برای كاهش وزن

5 راهكار كليدی برای كاهش وزن

سطح فعالیت روزانه‌تان را افزایش دهید، تا اینگونه کالری بیشتری بسوزانید، بنابراین صرفا به ورزش اکتفا نکنید.

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

تغییرات ساده در فعالیتهای روزانه تان در لاغر شدن به شما کمک می‌‌کند. گاهی اوقات موفقیت یا شکست در برنامه کاهش وزن تان بیشتر بستگی به عادات روزانه تان دارد تا غذایی که می‌‌خورید. کارهای کوچکی که به عنوان بخشی از برنامه روتین زندگی تان انجام می‌‌دهید بر مقدار غذایی که می‌‌خورید و حتی بر فعالیت و تحرک روزانه ی شما تاثیر می‌‌گذارد.

اگر عادات روزانه تان سالم نیست، در درجه اول احتمالش زیاد است که وزن کم نکنید و حتی اگر وزن کم کنید ممکن است سریع به وزن قبلی تان برگردید. دست کم 5 عادت سالم وجود دارد که در کاهش وزن به شما کمک می‌‌کند. اینها فعالیتهای ساده ای هستند که به آسانی با برنامه روتین روزانه تان ادغام می‌‌شوند. یکی را انتخاب کنید و سعی کنید این هفته آن را انجام دهید. اگر همه چیز خوب پیش رفت یکی دیگر را انتخاب کنید. سعی کنید در هر زمان در یک مهارت تبحر پیدا کنید تا از پای در نیایید. 5 عادت سالم که در کاهش وزن به شما کمک می‌‌کنند. 

حواس‌تان به آنچه می‌‌نوشید باشد. کالری نوشیدنی‌‌‌هایی که می‌‌خورید را در نظر داشته باشید. نوشیدنی‌‌‌ها نیز می‌‌توانند تاثیر زیادی بر مجموع کالری که دریافت می‌‌کنید بگذارند دقیقا مانند غذایی که روزانه می‌‌خورید. حتی نوشیدنی‌‌‌ها می‌‌توانند در انتخاب غذایی که در طول روز می‌‌خورید تاثیر بگذارند. آب قطعا بهترین نوشیدنی است. شما حتی می‌‌توانید خودتان آب‌‌‌های طعم دار را در خانه درست کنید و آنها را جایگزین نوشابه‌‌‌ها، نوشیدنی‌‌‌های گازدار، و چای شیرین شده کنید. 

بهتر بخوابید. باور کنید یا خیر،کیفیت خواب‌تان بر نوع غذایی که تصمیم می‌‌گیرید در طول روز مصرف کنید تاثیر می‌‌گذارد. حتی بر میزان کالری که از نوشابه یا نوشیدنی‌‌‌های کافئین‌دار می‌‌گیرید تاثیر می‌‌گذارد. سعی کنید شب بهتر بخوابید تا استراحت‌تان در طول شب کامل شود تا با انرژی برای انجام فعالیت‌ها و خوردن سالم در طول روز از خواب بیدار شوید. 

برنامه ورزشی متعادلی داشته باشید. اگر در هفته قبل دو مورد فوق را انجام داده باشید، بنابراین آمادگی ورزش روزانه را دارید. اکنون زمانش فرا رسیده تا یک برنامه روتین ورزش گسترده را در نظر بگیرید که شامل انواع متفاوت فعالیت‌های فیزیکی باشد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه بدنی لاغر، قوی و منعطف برای خودتان بسازید. اگر برایتان ممکن نیست که به باشگاه بروید یا کلاس‌های ورزشی مناسبی در دسترس‌تان قرار ندارد، می‌‌توانید از ورزش‌های آنلاین استفاده کنید تا بتوانید فعالیت مورد نیازتان را انجام دهید. 

فعالیتهای فیزیکی‌تان را افزایش دهید. ورزش روزانه خیلی اهمیت دارد. اما اگر یک ساعت به باشگاه می‌‌روید و سخت ورزش می‌‌کنید و بقیه روز را به نشستن روی صندلی یا لمیدن روی کاناپه می‌‌گذرانید، شما بیش از آنکه از ورزش منفعت ببرید آسیب می‌‌بینید.

سطح فعالیت روزانه‌تان را افزایش دهید، تا اینگونه کالری بیشتری بسوزانید، بنابراین صرفا به ورزش اکتفا نکنید. یادداشت‌‌‌های روزانه تهیه کنید. پیرامون‌تان را مملو از افراد حمایت گر و حامی کنید و یادداشت‌های سالمی تهیه کنید که به شما کمک کند تا برنامه‌تان را به نحو احسن ادامه دهید. در محل کار یا همسایگی‌تان با افرادی ارتباط برقرار کنید که تغذیه خوب و سالم دارند و ورزش می‌‌کنند.

با هم قرار بگذارید تا با هم ورزش کنید یا غذاهای سالم بپزید. محققان دریافته‌اند که یادداشتهای روزانه که تغذیه سالم را تذکر می‌‌دهند تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت در کاهش وزن دارند. مد نظر داشته باشید که هفته آخر تمرین به غذاهای سالم و ورزش خلاصه می‌‌شود. به این توصیه‌‌‌ها با جدیت عمل کنید تا از سلامت جسم لذت ببرید.

 

برچسب ها: تغذیه و چاقی، رژیم درمانی چاقی، مدیریت وزن، کاهش وزن، تغذیه و کنترل وزن تعداد بازديد: 987 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز