Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 08:02

24
آذر
بيراهه نرويد؛ لاغری راهكار دارد - بخش دوم

بيراهه نرويد؛ لاغری راهكار دارد - بخش دوم

بسیاری از كسانی كه برای لاغر شدن یا پرورش اندام رژیم می‌گیرند، فكر می‌كنند مثل انسان كه باید از شیطان و وسوسه‌های شیطانی دوری كند، آنها هم باید از شكر و غذاهای شیرین دوری كنند.

آذین صحابی

 

 

گناه چهارم: میان وعده‌های ناسالم در سر كار

این گناهی است كه افراد معمولا سركار مرتكب می‌شوند.زمانی كه می‌خواهید سر كار بروید و از جلوی سوپر ماركت‌ها رد می‌شوید، بسته‌های رنگارنگ شكلات‌ها و شیرینی‌ها وسوسه‌تان می‌كند كه یكی از آنها را بخرید و هر وقت سر كار گرسنه شدید، آنها را بخورید؛ ولی باز هم مقاومت می‌كنید و سریع از جلوی سوپر ماركت رد می‌شوید.

به هر حال كار سختی است و تقریبا همه ما از تنقلات، به خصوص شكلات خوش‌مان می‌آید. راه‌حل این مشكل ساده است! میان وعده‌های سالم بخرید تا چیزی برای خوردن داشته باشید و هوس خوردن این غذاهای ناسالم به سرتان نزند. بسته‌های كوچك ماست، پنیر كم‌چرب با نان رژیمی، میوه و سبزی‌ها یا مقدار متعادلی از مغزها گزینه‌های خوبی هستند كه می‌توانند جایگزین غذاهای ناسالمی كه وسوسه‌تان می‌كنند، باشند. اگر فروشگاه‌های نزدیك محل كارتان این غذاها را نمی‌فروشند، چاره‌ای ندارید جز اینكه غذا و میان وعده‌های‌تان را از منزل 
بیاورید. 

گناه پنجم: فرار از غذاهای شیرین

این گناه مربوط به غذاها و خوراكی‌های شیرین است. بسیاری از كسانی كه برای لاغر شدن یا پرورش اندام رژیم می‌گیرند، فكر می‌كنند مثل انسان كه باید از شیطان و وسوسه‌های شیطانی دوری كند، آنها هم باید از شكر و غذاهای شیرین دوری كنند. این افراد معمولا مدام با وسوسه شدید خوردن غذاهای شیرین درگیرند و بسیاری اوقات هم طاقت‌شان را از دست می‌دهند و با ولع زیاد غذاهای شیرین را می‌بلعند؛ در حالی كه نمی‌دانند اگر مقدار كمی قند و مواد شیرین را در رژیم غذایی‌شان وارد كنند، بسیار از آن سود خواهند برد.

در واقع این خوردن غذاهای شیرین نیست كه مهم است، بلكه مهم مقدار كالری دریافتی است. یك قهرمان پرورش اندام در این باره می‌گوید: «از هر غذای شیرین دوری می‌كردم، ولی وسوسه خوردن آنها مدام آزارم می‌داد. كار به جایی رسید كه ناگهان طاقتم تمام شد و با ولع بسیار سراغ غذاهای شیرین رفتم؛ به طوری كه خودم هم تعجب می‌كردم! ولی بالاخره فهمیدم اگر می‌خواهم لاغر شوم، باید مقدار كالری دریافتی‌ام كمتر از مقدار نیازم باشد و با ورزش انرژی‌ام را مصرف كنم.» این قهرمان عقیده دارد كه اگر پس از ورزش اندكی غذای شیرین بخورید، احتمال اینكه به چربی تبدیل شود، كم خواهد بود. 

گناه ششم: تند غذا خوردن

این یكی مربوط به روش غذا خوردن است. همه متخصصان تغذیه و كسانی كه در رژیم‌های لاغری‌شان موفق بوده‌اند عقیده دارند كه باید با صبر و حوصله و آرام غذا خورد. كسانی كه تند غذا می‌خورند، درست آن را نمی‌جوند و با عجله آن را می‌بلعند؛ همین باعث می‌شود متوجه حجم غذایی كه خورده‌اند نشوند و پرخوری كنند.

به گفته متخصصان، علت این است كه مدتی طول می‌كشد تا معده به مغز پیام سیری را برساند و ما دیگر به غذا میل نداشته باشیم و دست از خوردن بكشیم. همان‌طور كه غذا به طرف معده حركت می‌كند، پیام‌هایی را به مغز می‌فرستد كه باعث می‌شوند ما احساس سیری داشته باشیم.  وقتی شما آهسته غذا می‌خورید و آن را به طور كامل می‌جوید، متوجه حجم غذایی كه می‌خورید، هستید و معده هم فرصت می‌كند پیام‌های سیری را به مغز برساند. اگر نكات بالا را رعایت كنید، می‌توانید از داشتن اندامی زیبا و بدنی سالم و نیز با انرژی و شادی بیشتر از زندگی‌تان لذت 
ببرید. 
  

برچسب ها: کاهش وزن، اضافه وزن، افزایش وزن، رژیم غذایی مناسب، برنامه غذایی مناسب تعداد بازديد: 919 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز