Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 04:39

9
آذر
توصیه‌هایی برای تندرستی مدیران

توصیه‌هایی برای تندرستی مدیران

قبل از آنكه در نیمه‌ راه اوج‌گیری شغلی‌تان بعلت اختلالات آغاز شده از بعد جسمی و روحی و ناتوانی‌های اجتناب‌ناپذیر تحت تاثیر سوء‌تغذیه مزمن دچار گردیده اید.

دكتر سیدضیاءالدین مظهری

 

 

قبل از آنكه در نیمه‌ راه اوج‌گیری شغلی‌تان بعلت اختلالات آغاز شده از بعد جسمی و روحی و ناتوانی‌های اجتناب‌ناپذیر تحت تاثیر سوء‌تغذیه مزمن كه برخلاف سیری ظاهری و تنومندی احتمالی‌تان به گرسنگی‌های سلولی و یا پنهانی عدم تعادل پارامترهای زیست‌شیمیایی مایعات بدنتان دچار گردیده‌اید و آثار آنها بصورت دردهای مفاصل، كبد چرب، عدم تعادل روانی و تحریك‌پذیری شدید، بی‌خوابی‌های شبانه و خستگی‌های مزمن جسمی و روحی دیرپا و نوسانات فشارخون، بی‌نظمی‌های آزاردهنده افزایش یا كاهش ضربان قلب، كاهش تمركز، افزایش دلمردگی و افسردگی یكی بعد از دیگری و بطور زنجیره‌ای ظاهر گردیده‌اند دست نگهدارید و به خود آیید به سلامتی خدشه‌دار گردیده‌تان لختی بیندیشید و چاره‌جویی بنمایید قبل از آنكه با فرصت سوزی‌هایتان از اوج و قله عزت و موفقیت به قعر ناتوانی‌های غیر قابل جبران جسمی و ذهنی، احساسی فرو غلتید؛ چرا كه سكه سلامتی كه از دست رفت یافتنی و خریدنی و جایگزینی ندارد.

 قابل توجه مدیران و كلیه سخت‌كوشان خستگی ناپذیر در معرض خطر در هم شكستن و از پا درآمدن

اگر شما همراهان گرانقدر نیز خدای‌ناكرده بر مبنای جدول خود‌آزمایی نتیجه‌گیری نموده‌اید كه در تارهای خود تنیده و در حصار پیله‌ ایجاد كرده‌تان گرفتار شده‌اید برای رهایی و بیرون خزیدن از این هزار تویی بدون راه خروج از همین لحظه و در همین روز اقدام نمایید چرا كه فردا خیلی دیر است و از كارافتادگی یكی از ارگان‌های حساس مثل مغز و قلب، كلیه و كبد، چشم و اندام‌های حسی و حركتی و آغاز روان پریشی قابل ترمیم و برگشت‌‌پذیر حتی با گنج‌های قارون نیز امكان‌پذیر نمی‌باشد ولی پیشگیری و ترمیم بازتوانی هر كدام از آنها دور از ذهن و دسترس نمی‌باشد به شرط آنكه  فرصت باقی‌مانده را غنیمت شمارید.

 راه های خروج از بن‌بست‌های خود ساخته

اگر همواره و تا این لحظه تصور فرموده‌اید كه كمبود وقت به علت وسعت كار و مسئولیت‌هایتان باعث گردیده قدمی برای سلامتی خود بر نداشته باشید كاملا خیال باطل بوده و تعمداً‌ از زیر بار مسئولیت حفظ سلامتی جسم‌ و جانتان شانه خالی كردن تلقی می‌شود. اگر تقویم  را ورق بزنید و دقایق و لحظه‌هایی را كه هنوز باقی هستند یادداشت فرمایید و با همین فضاهای كوچك و زمان‌های كوتاهی كه در اختیار دارید می‌توانید جهت تغییر روش زندگی و منش غذاخوردنتان اقدامات جبرانی را آغاز نمایید.

آهسته ولی پیوسته قدم به قدم و گام به گام در مسیر سلامتی و نشاط به راه افتید بتدریج و اندك اندك جبران مافات فرمایید.باور داشته باشید فتح قله اورست گام به گام سانتیمتر به سانتیمتر تحقق پیدا كرده است.

لذا شما نیز از همین فرصتهای كوچك و زمان‌های كوتاه باقی مانده و به هم دوختن آنها با یكدیگر زمان لازم را برای تحقق اولین تغییر تاثیر‌گذار پدیدار خواهید نمود و عوارض ایجاد شده را یكی بعد از دیگری برطرف خواهید ساخت و چه بسا به بازتوانی و نوتوانایی‌های غیر قابل باور دست خواهید یافت.

تنوع و تعادل را به سبد غذایی روزمره‌تان برگردانید

لذا از فرصت‌های تدوین شده‌تان در قدم اول برای تغییر عادت تغذیه روزمره‌تان استفاده فرمایید و بتدریج هله هوله، fast food و شكلات و شیرینی و نوشابه و قهوه را از سبد غذایی خود حذف نمایید و از استراتژی و راهكارهای قابل اجرا در بعد فرصت‌های بدست آمده برای تدوین برنامه خورد خوراك سالم‌تر استفاده نمایید و تنوع و تعادل را به سبد غذایی روزمره‌تان برگردانید و از گروه سبزی و میوه‌جات، دانه‌ها، مغزها، لبنیات كم‌چرب و غلات و حبوبات را در وعده‌ غذاهای اصلی و میان‌وعده‌هایتان میل فرمائید.

به مسئولیت‌های فراتر از توان خود «نه» بگویید

در جهت خلق فرصت بیشتر برای زندگی بهتر اغلب و به طور مودبانه كلمه «نه» را بكار ببرید و فراتر از ظرفیت تحمل‌تان مسئولیت‌های جدیدتر و اقدامات بدیع‌تری را به عهده نگیرید چرا كه بعد از قبول پیشنهادات اغوا كننده انجام كامل آنها از جمله وظایف حتمی شما تلقی خواهد شد و در قبال شكست و اشتباه به علت حوادث پیش‌بینی نشده شما مسئول و جوابگو خواهید بود.

افزایش قبول مسئولیت جدید را ولو خیلی ناچیز هم باشد دست‌كم نگیرید. به قهرمانان وزنه‌برداری در حین تمرین و یا مسابقات جهانی توجه فرمایید كه چه سان و با چه توانمندی چندین صد كیلو پولاد سرد را به راحتی و چالاكی بالای سر خود برده و خم به ابرو نمی‌آورند چرا كه در حد ظرفیت و توان خود اقدام كرده و می‌كنند ولی زمانی در صدد شكستن ركورد خود و رقیبان بر می‌آیند و از محدوده ظرفیت ذاتی خود فراتر می‌روند و چه بسا حتی با 200 یا 300 گرم اضافه‌تر از معمول آنها را به زانو درآورده و توان ادامه رقابت از آنها سلب می‌گردد و چه بسا تحت تأثیر چندصد گرم ناچیز دچار آسیب‌های شدیدی می‌گردند كه آنها را احتمالاً از ادامه راه باز می‌دارد.

بنده و جنابعالی نیز در به دوش كشیدن بار زندگی و مسئولیت‌های شغلی و خانوادگی از همان قانون وزنه‌برداری تبعیت می‌نمائیم باید طوری حركت نماییم كه از قطار زندگی جا نمانیم آهسته و پیوسته به سوی هدف و مقصودمان ره بسپاریم.

به تدریج كه مسئولیت‌های قبلی‌تان را به پایان می‌برید و از گرفتار كردن مجدد خود برای قبول مسئولیت‌های گسترده‌تر خارج از وظایف قانونی و عرفی خودداری می‌نمایید فرصت‌های لازم برای ورزش و تفریح و استراحت و بهبود وضعیت جسمی و روحی و تغییر كیفیت تغذیه و منش غذاخوردن و سبك زندگی برایتان فراهم می‌گردد به موازات آن سبك‌بالی و سلامتی شما به طور محسوسی متحول گردیده و شما را به جنبش و فعالیت‌های بدنی سبك و مورد علاقه‌تان سوق خواهد داد.

سكه سلامتی را از دست ندهید     

از این تغییر و تحول و بهبود جسم و روانتان برای رهایی از كیلو‌های اضافی و تامین ریز مغذی‌های تهی شده سلول‌ها و بافتهای بدنتان با یك برنامه تغذیه‌ای متناسب و متعادل و متنوع می‌توانید ‌به‌طور سیستماتیك بهره‌مند شده و نه تنها چربی‌های انباشته شده را به مصرف خواهید رساند بلكه در پایان هر هفته از میزان وزن و قطر شكم و تراكم سموم بدنتان به‌نحو چشم‌گیری كاسته خواهد شد و به تدریج با ادامه این روش حتی علائم و تظاهرات بیماری‌های به ظهور رسیده یا در شرف بروز به تدریج ریشه‌كن خواهند شد.

صبر و ظفر هر دو از دوستان قدیم‌اند همواره بعد از صبر و مداومت است كه نوبت موفقیت و پیروزی فرا می‌رسد مخصوصاً سلامتی و شادكامی، رضایت‌خاطر و آرامش باطن از جمله نعمت‌های بسیار ارزشمندی است كه شما را می‌تواند به اوج افلاكی برساند.

با سكه سلامتی شما می‌توانید تمام سكه‌های ارزشمند جهان را به دست آورید ولی زمانی‌كه سكه سلامتی از دست رفت تمامی سكه‌های ریز و درشت سیم و زر نیز قادر به بازگردانیدن این نعمت الهی نمی‌باشد.

مغز سالم، پویا، اندیشمند و كارآفرین، كبد سالم و توانا، كلیه‌های آماده كار و فعال، چشم‌های ژرف‌نگر، گوشهای شنوا، قلب تپنده سالم و ریه خادم خود را حاضرید به چه قیمتی واگذار نمایید؟ پس با تغییر روش زندگی و بهره‌گیری از تغذیه متناسب و فعالیت‌های بدنی از گنجینه‌های خدادادی خود محافظت نمایید و خادم خلق و خالق باشید تا لذت واقعی و آرامش دلخواهتان را به دست آورید.

 

برچسب ها: کبد چرب، سوء تغذیه، اختلالات جسمی، اختلالات روحی، گرسنگی سلول ها، دردهای مفاصل، کاهش ضربان قلب تعداد بازديد: 728 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز