Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:09

27
آذر
چند روش ساده و ارزان براي كاهش وزن

چند روش ساده و ارزان براي كاهش وزن

اگر افراد با كاهش كالری مصرفی می‌‌توانستند به آسانی وزن خود را كاهش ...

چند روش ساده و ارزان براي كاهش وزن

اگر افراد با كاهش كالری مصرفی می‌‌توانستند به آسانی وزن خود را كاهش دهند، امروزه این همه انسان چاق در دنیا وجود نداشت و همه در وزن ایده‌آل بودند. برای داشتن یك رژیم غذایی سالم با انواع موانع روبه‌رو می‌شویم كه ماندن در مسیر حركت را دشوار می‌كند. هنگامی كه از خوانندگان مجله سؤال ‌كردیم چه چیزی باعث می‌شود رژیم غذایی خود را بشكنند، آنها فهرستی از انواع مشكلاتی را كه هنگام رژیم گرفتن با آن مواجه می‌شوند، مطرح كردند، در این میان سه عامل اصلی در فهرست بیشتر افراد مشترك بود كه عبارت بودند از: گرسنگی، كمبود انرژی و زمان طولانی اثربخشی.
اگر به راستی داشتن یك رژیم غذایی صحیح تا این اندازه سخت باشد، به ندرت پیش می‌آید كه رژیمی به موفقیت برسد. در این مورد با متخصصان امر مشورت كرده‌ایم و آنها روش‌هایی را پیشنهاد كرده‌اند كه در ذیل می‌آید.

برای رفع گرسنگی

جویدن آدامس قبل غذا: این عادت اعصاب فك را تحریك می‌كند. اعصاب فك به منطقه‌ای از مغز متصل هستند كه مسؤول ایجاد حس سیری در بدن است؛ در نتیجه زودتر دست از غذاخوردن می‌كشید و بدون هیچ زحمتی كالری كمتری مصرف می‌كنید.
خوردن آب و میوه‌های پرآب: میوه‌ها و سبزیجات پر آب حجم زیادی از معده را اشغال می‌كنند و اگر قبل از خوردن غذا خورده شوند، اشتها را برای خوردن غذا كاهش می‌دهند.

ورزش كنید: پژوهش‌ها نشان می‌دهد كه 60 دقیقه ورزش هوازی، یك ساعت گرسنگی را به تعویق می‌اندازد.
اگر دنبال روشی مناسب برای سركوب گرسنگی خود هستید، ورزش كنید؛ به‌خصوص ورزش‌هایی همچون یوگا كه به رفع استرس و نگرانی نیز كمك می‌كنند.

جلوگیری از كاهش انرژی


مصرف ویتامین B

بدن شما غذا را دریافت و با استفاده از ویتامینB آن را به انرژی تبدیل می‌كند؛ ‌بنابراین سعی كنید در میان وعده‌های غذایی خود حتماً ویتامین B مصرف كنید. منابع عالی ویتامین B، شیر كم‌چرب، بادام زمینی، مرغ و سبزی‌های برگدار هستند.

تند راه رفتن

10 دقیقه پیاده‌روی سریع انرژی لازم برای دو ساعت را فراهم می‌كند و براساس تحقیقات دانشگاه ایالتی كالیفرنیا، تا دو ساعت افزایش انرژی را به دنبال خواهد داشت.

انجام كار جدید

مدیر آزمایشگاه تصویربرداری سیستم عصبی انسان در ویرجینیا طی انجام تحقیقاتی متوجه شده است كه انجام كارهای جدید، سیستم دوپامین مغز را فعال می‌كند و باعث می‌شود كالری‌ها سوخته و به انرژی تبدیل ‌شوند.

انجام یكباره كارها

بیشتر خانم‌ها در رژیم‌های روزانه خود از این موضوع شكایت می‌كنند كه گرفتن رژیم و تهیه مواد غذایی وقت‌گیر است. برای پیشگیری از اتلاف وقت می‌توانید هر روز به اندازه دو وعده غذا تهیه كرده و مقداری از آن را درون یخچال برای روز بعد نگهداری كنید و یا مقداری از آن را در فریزر بگذارید و در روزهای آتی میل كنید.

تهیه یك برنامه غذایی

مطمئناً این كار كمی وقت‌گیر است، ولی وقتی برای یك هفته برنامه‌ریزی غذایی می‌كنید، مجبور نیستید هر روز برای خرید مواد غذایی مورد نیاز خود از خانه خارج شوید و به این ترتیب در وقت خود صرفه‌جویی می‌كنید.

همه چیز را مرتب نگهداری كنید

بلافاصله پس از اینكه از فروشگاه مواد غذایی به خانه آمدید، میوه‌ها، سبزیجات و مواد غذایی را شسته و در كیسه‌های مخصوص میوه نگهداری كنید؛ به این ترتیب به محض احساس گرسنگی، یك ماده غذایی سالم دارید و می‌‌توانید آن را میل كنید.
با رعایت نكات بالا، هر هفته می‌توانید دست‌كم نیم تا یك كیلوگرم از وزن خود را كاهش دهید و نتیجه آن را خیلی زود مشاهده كنید.

برچسب ها: آدامس، سیستم عصبی، ویتامین B تعداد بازديد: 699 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز