Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 23:49

3
آبان
ارتباط كاهش وزن خانوادگی با اعتماد به نفس در دختران

ارتباط كاهش وزن خانوادگی با اعتماد به نفس در دختران

اگر اضافه‌وزن دختر شما به اعتماد به نفس او آسیب می‌رساند، برنامه‌ای برای کاهش وزن و سلامت خانواده درنظر بگیرید! کاهش وزن خانوادگی تاثیر طولانی‌مدتی روی بچه‌ها دارد.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای زنان

 

اگر اضافه‌وزن دختر شما به اعتماد به نفس او آسیب می‌رساند، برنامه‌ای برای کاهش وزن و رژیم لاغری و سلامت خانواده درنظر بگیرید! کاهش وزن خانوادگی تاثیر طولانی‌مدتی روی بچه‌ها دارد. اگر دختر شما چاق است، احتمالا به اعتماد به نفس او لطمه می‌زند. به‌عنوان پدر و مادر، شما می‌خواهید دخترتان تناسب اندام داشته باشد و سالم زندگی کند و از عمری طولانی لذت ببرد.

ممکن است برای دخترتان یک رژیم لاغری در نظر بگیرید تا به کاهش وزن او کمک کند. اما بهترین راه برای افزایش اعتماد به نفس و کمک به سلامتی او این است که همراه او گام بردارید و کل خانواده سبک زندگی سالم را برگزینند. تنظیم برنامه‌ای برای سلامتی خانواده نه تنها به کاهش وزن کل خانواده کمک می‌کند، بلکه احتمال موفقیت دختر شما را نیز افزایش می‌دهد. در ادامه سه راهکار برای سلامتی و کاهش وزن خانواده ارائه می‌گردد.

حذف مواد غذایی كم ارزش در طی رژیم لاغری

غذاهایی را که ارزش غذایی پایینی دارند، به‌تدریج از برنامه غذایی خانواده خارج کنید. باید موادی را که از مغازه خواروبار فروشی به خانه شما می‌آید، را کنترل کنید. اما جایگزینی پایدار غذاهای فراوری شده کم ارزش با میوه‌ها و سبزیجات یكباره اتفاق نمی‌افتد.

 این کار را به صورت تدریجی انجام دهید؛ بدین ترتیب که هر هفته از رژیم لاغری یكی دو غذای سالم را جایگزین غذاهای كم ارزش کنید. طولی نمی‌کشد که کل خانواده غذاهای سالم‌تری خواهند خورد. دخترتان را با خود به مغازه خواروبار فروشی ببرید و به او اجازه دهید در تغییراتی که می‌خواهید در برنامه غذایی رژیم لاغری ایجاد کنید، به شما کمک کند. این کار به او تغذیه سالم را آموزش می‌دهد و اعتماد به نفس او را در این فرایند تقویت می‌کند.

ورزش در کنار رژیم لاغری

برای ورزش خانوادگی فرصت‌هایی ایجاد کنید. طبق نظرسنجی‌ها هشتاد و دو درصد دختران آرزو کردند که ای کاش خانواده‌های‌شان بیشتر آنان را در زمینه تغذیه سالم و ورزش یاری می‌دادند.  عصرها پیاده‌روی کنید، به فضاهای آزاد ورزشی در پارك‌ها بروید و با هم تنیس بازی کنید یا به یک کلاس آیروبیك بروید. راه‌های زیادی وجود دارد که هم می‌توان سرگرم شد و هم فعالیت خانوادگی انجام داد. مطمئن باشید فعالیت‌هایی را خواهید یافت که با علایق خانواده‌تان همخوانی دارد. 

علت  اینكه بسیاری از برنامه‌های کاهش وزن برای بچه‌ها به شکست می‌انجامد، این است كه خانواده‌ها تغییرات را با مشارکت یکدیگر ایجاد نمی‌کنند.

با همسو شدن با دخترتان نه تنها احتمال موفقیت او را افزایش خواهید داد، بلکه کل خانواده احساس خواهند کرد انرژی بیشتر و استرس کمتری دارند و از سایر مواهب سلامتی نیز لذت خواهند برد.

مثبت باشید

به جای اینکه پیوسته روی نکات منفی اضافه وزن دخترتان تاكید ورزید و رژیم لاغری را گوشزد کنید، صفات مثبت او را یادآوری کنید. این کار کمک خواهد کرد تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشد و اعتماد به نفس او تقویت شود. وقتی یک انتخاب سالم می کند، او را تمجید کنید. همچنین، منفی‌گرایی از سوی سایر اعضای خانواده را تحمل نکنید. نام‌گذاری‌هایی که توسط خواهران و برادران صورت می‌گیرد و یا سر به سر گذاشتن‌های پدر بزرگ و مادربزرگ،  اعتماد به نفس دختر شما را از بین خواهد برد.

با تعهد به انجام کارها به‌صورت خانوادگی، بهترین شانس ممکن برای کاهش وزن را به دختر خود بدهید و به سبک سالم‌تری زندگی کنید. با اینكه ایجاد تغییرات در کل خانواده همیشه آسان نیست، اما دیدن اینکه دخترتان سالم‌تر می‌شود و اعتماد به نفس او افزایش می‌یابد، بهترین پاداش برای تلاش‌های شماست.  برای آغاز سبک سالم زندگی از امروز، با مشارکت یکدیگر انتخاب کنید. با کمی برنامه‌ریزی و پشتکار، به زودی شاهد منافعی كه نصب كل خانواده‌تان می‌شود، خواهید بود.

 

برچسب ها: اعتماد به نفس، کاهش وزن، اضافه وزن، تناسب اندام، سلامت خانواده، اضافه وزن در دختران، دختران چاق، رژیم لاغری خانمها تعداد بازديد: 838 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز