Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:37

15
دی
در مورد لـيـپـوساكشن چه میدانيد؟

در مورد لـيـپـوساكشن چه میدانيد؟

برداشتن چربی‌های مقاوم به رژیم و ورزش در بدن با استفاده از لوله‌های ظریف و عمل مكیدن توسط دستگاه، لیپوساكشن نامیده می‌شود.

دكتر محمد هادی زاده؛ متخصص جراحی پلاستیك

 

 

اگر شما هم جزء كسانی هستید كه شكم بزرگی دارند و از اندام نامناسب خود ناراضی هستند و به هر علتی فرصت ورزش كردن را هم ندارند و از رژیم گرفتن هم بیزارند، یا اگر ورزش می‌كنید و رژیم غذایی‌تان را هم رعایت می‌كنید، اما چربی‌های بدن، به خصوص شكم همچنان مانع از انتخاب لباس مورد علاقه‌تان می‌شود، باید بدانید روشی به نام لیپوساكشن، وجود دارد كه با آن می‌توانید از شر این چربی‌های زائد نجات پیدا كنید. از زبان دكتر محمد هادیزاده، متخصص جراحی پلاستیك بیشتر با این روش لاغری آشنا شوید.

تعریف لیپوساكشن

برداشتن چربی‌های مقاوم به رژیم و ورزش در بدن با استفاده از لوله‌های ظریف و عمل مكیدن توسط دستگاه، لیپوساكشن نامیده می‌شود. معمولا قسمت‌هایی را كه با این روش می‌توان چربی‌های آنها را خارج كرد، عبارتند از: چانه، گونه‌ها، گردن، بازوها، بالای سینه‌ها، شكم، باسن، ران‌ها، زانوها، ساق پا و قوزك (مچ پا).

روش عمل

جراح، برش‌های كوچكی در نواحی نزدیك چربی ایجاد می‌كند و لوله‌ای دراز و توخالی (به نام كانولا) كه بافت چربی را به خارج می‌كشد، در آن قرار می‌دهد و به این ترتیب، چربی‌های اضافه با مكش دستگاه از بدن خارج می‌شود. نوع بیهوشی، بسته به شرایط بیمار گاهی عمومی، گاهی موضعی و گاه بی‌حسی اپیدورال است. عمل ممكن است به صورت سرپایی یا بستری موقت انجام گیرد.

مدت زمان عمل

مدت این عمل معمولا یك تا دو ساعت است؛ اما در مواردی كه چربی‌ها زیاد باشد، ممكن است حتی بیشتر از دو ساعت هم به طول بینجامد.

پیامدهای بعد از لیپوساكشن

بدیهی است هر عمل جراحی پیامدهای خاص خود را دارد. در این روش، معمولا درد، تورم، كبودی و سفتی به همراه ترشح مایع تا چند روز بعد از عمل از محلی كه سوراخ شده و از آن لوله‌های دستگاه ساكشن عبور كرده است، بیمار را آزرده می‌كند؛ اما به تدریج این علائم نیز برطرف و بیمار كم‌كم بهبود می‌یابد.

بازگشت به زندگی عادی

بیمار معمولا پس از یك تا دو هفته می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردد. البته نباید فعالیت‌های سنگین انجام دهد. بلندكردن اجسام سنگین و ایستادن‌های طولانی و... نباید قبل از چهار هفته انجام شود. به توصیه پزشك ممكن است حتی تا شش ماه انجام برخی كارهای سنگین به تاخیر بیفتد. كبودی و ورم ممكن است شش ماه یا بیشتر طول بكشد. صاف شدن جای زخم معمولا دو سال زمان می‌برد؛ اما صاف و كمرنگ شدن محل جراحی معمولا شش ماه طول می‌كشد.

عوارض احتمالی

برخی اعمال جراحی برای برداشتن شكم، مثل لیپوساكشن، ندرتا ممكن است با عدم تقارن، ناهمواری و چین‌خوردگی پوست و عوارض دیگری نظیر تغییرات رنگ، آسیب پوست، عفونت و تجمع مایع همراه باشد. در این صورت حتما با پزشك خود مشورت كنید.

آیا چربی‌ها دوباره برمی‌گردند؟

اگر رژیم غذایی و ورزش را به طور مداوم جزء برنامه زندگی خود قرار دهید، معمولا چربی‌ها مجددا برنمی‌گردند؛ اما عدم رعایت رژیم غذایی و بی‌تحركی سبب می‌شود شما دوباره به شكل اولیه خود بازگردید.

 

برچسب ها: کاهش وزن، جراحی پلاستیک، لیپوساکشن، لاغری موضعی، چربی سوزی تعداد بازديد: 937 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز