Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 06:48

15
دی
وزن مناسب با نوشیدنی‌های سالم

وزن مناسب با نوشیدنی‌های سالم

بالانس نگه داشتن آب بدن به وسیله نوشیدنی‌های سالم، تاثیر زیادی بر روی سلامت و فعالیت‌های ذهنی و فکری شما دارد.

مونا ارباب ها؛ کارشناس تغذیه

 

 

بالانس نگه داشتن آب بدن به وسیله نوشیدنی‌های سالم، تاثیر زیادی بر روی سلامت و فعالیت‌های ذهنی و فکری شما دارد. انتخاب نوشیدنی‌های سالم مثل آب، شیر و آبمیوه‌های طبیعی به جای نوشیدنی‌های گازدار و آبمیوه‌های شکردار می‌تواند همزمان کمک زیادی به نگه داشتن وزن سالم و رفع عطش نماید.

حتما صبح ناشتا بنوشید: 1 لیوان شیر یا آبمیوه طبیعی و یا آب قبل از ترک منزل زمانی‌که ناشتا هستید، حتما صبح خود را با 1 لیوان از نوشیدنی‌های بالا آغاز نمایید.

تمام روز آب بنوشید: بطری آب را دم دستتان قرار دهید همیشه بطری آب را در ماشین، محل کار، مدرسه، دانشگاه، و یا... به همراه داشته باشید و در طول روز هر زمان که خالی شد، دوباره آن را از آب پر کنید. برای رفع عطش زیاد و حتی برای تغییر طعم آب می‌توانید از مقدار کمی آب پرتقال یا لیموی تازه در آن استفاده کنید.

قبل ورزش آب بنوشید: بالانس آب بدن را با مصرف آب جبران نمایید بالانس نگه داشتن آب بدن به کیفیت و همچنین لذت بردن شما از فعالیت ورزشی که انجام می‌دهید، کمک بزرگی می‌کند. با این عمل شما هم احساس بهتری خواهید داشت و هم ورزش خود را بهتر انجام خواهید داد.

هنگام ورزش آب بنوشید: با نوشیدنی‌های خنک در حین ورزش خنک بمانید در هنگام پیاده روی ملایم، هر 1 ساعت 1 لیوان آب بنوشید. آب در هنگام ورزش بهترین نوشیدنی می‌باشد. زمانی که ورزش شما خیلی فشرده باشد و بیشتر از یك ساعت طول بکشد، مصرف نوشیدنی‌های ورزشی به هنگام ورزش می‌تواند موثر باشد.

بعد از ورزش آب بنوشید: بعد ورزش استراحت و انرژی‌گیری نمایید و به بدن خود آب رسانی کنید. یک روش آسان برای این که شما متوجه شوید که آب به اندازه کافی به بدنتان می‌رسد و شما با وجود عرقی که در حین ورزش می‌کنید، بدنتان از کم آبی رنج نمی‌برد، این خواهد بود که رنگ ادرار خود را چک نمایید. اگر ادرار شما زرد کمرنگ باشد این نشانه آن است که آب به بدنتان خوب می‌رسد، ولی اگر زرد پر رنگ باشد، نتیجه معکوس خواهد بود و شما باید آب بیشتری بنوشید.

 

برچسب ها: رژیم غذایی، کاهش وزن، نوشیدن آب، کالری سوزی، خوردن آب در ناشتا تعداد بازديد: 853 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز