Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 22:31

24
آذر
بيراهه نرويد؛ لاغری راهكار دارد - بخش اول

بيراهه نرويد؛ لاغری راهكار دارد - بخش اول

بسیاری از كسانی كه رژیم می‌گیرند، ناگهان هوس می‌كنند و به رستوران فست فود می‌روند و دلی از عزا در می‌آورند! ولی رفتن به رستوران فست فود همیشه هم مغایر با اصول رژیم گرفتن نیست.

آذین صحابی

 

 

در اینجا درباره خطاهایی كه همه ما در رژیم گرفتن انجام می‌دهیم، می‌خوانید و یاد می‌گیرید چه كار کنید و در صورت گرفتاری چطور شرایط را به نفع خود و سلامتی‌تان تغییر دهید. 

گناه اول: رژیم‌‌های سفت و سخت 

رمز موفقیت یك رژیم غذایی حفظ اعتدال است. تعدادی از كسانی كه رژیم تجویز می‌كنند، برخی غذاها را كاملا از رژیم غذایی فرد حذف می‌كنند كه پیتزا، بستنی یا شكلات از این دست هستند. این متخصصان تغذیه باور دارند كه اگر فرد مقدار كمی از این غذاهای «ممنوعه» بخورد، وسوسه می‌شود كه همه آن را بخورد. پس بهتر است اصلا آنها را امتحان نكند. سوزان جیارد ابرل، نویسنده كتاب «تغذیه در ورزش‌های استقامتی» می‌گوید: «معمولا كسانی كه رژیم‌های سفت و سخت می‌گیرند، پس از مدتی در خوردن زیاده‌روی می‌كنند.» او پیشنهاد می‌كند افراد از رژیم متعادل پیروی كنند كه غذاهای محبوب‌شان، مثل پیتزا یا بستنی هم در آن گنجانده شده باشد.

به این معنا كه فرد هر چند وقت یكبار از هر كدام از این غذاها به میزان كم بخورد تا دیگر به خوردن آنها حریص نباشد و بعدا زیاده‌روی نكند. این متخصص تغذیه عقیده دارد كه زنان می‌توانند به اندازه 150 كیلوكالری از غذاهایی چون شكلات و پیتزا را در رژیم غذایی‌شان بگنجانند. این مقدار برای مردان به 200 كیلوكالری می‌رسد. مثلا می‌توان مقدار كمی از بستنی كم‌چرب را یك بار در هفته به رژیم غذایی اضافه كرد. یك بار در هفته یك تكه كوچك از پیتزای پنیر را خورد. در آخر اینكه شما باید غذاهایی را كه به سختی می‌توانید در برابرشان مقاومت كنید، بشناسید و در كنار دیگر غذاهای سالم رژیم‌تان مقدار كمی از آنها را هم بخورید. 

گناه دوم: دیروقت غذا خوردن

یكی از افرادی كه رژیم غذایی صحیحی دارد، درباره برنامه غذایی روزانه‌اش می‌گوید: «من صبح‌ها یك سفیده تخم‌مرغ و یك تكه نان تست ساده می‌خورم. در میانه روز یك سیب می‌خورم و برای ناهار یك سوپ ساده و سالم به همراه یك كاسه سالاد بدون سس و روغن می‌خورم و ساعت 5 عصر هم ماهی و سبزیجات شامم را تشكیل می‌دهند. به نظر عالی می‌رسد نه؟ به بقیه ماجرا هم گوش كنید: «ولی ساعت 8 باز هم گرسنه می‌شوم و چند بیسكویت و یك كاسه بزرگ نان سوخاری می‌خورم! به گفته سوزان ابرل كسانی كه چنین عادتی دارند، باید در آن تجدیدنظر كنند. ممكن است این افراد در طول روز به قدر كافی غذا نمی‌خورند و به همین علت در طی شب احساس گرسنگی می‌كنند.

به اعتقاد او یكی دیگر از مشكلاتی كه این افراد با آن روبه‌رو هستند، این است كه اكثر آنها ایستاده این هله هوله‌ها را می‌خورند. اشكال ایستاده غذا خوردن این است كه فرد بدون توجه به حجم غذایی كه می‌خورد، همچنان به خوردن ادامه می‌دهد. او برای رفع این مشكل توصیه می‌كند كسانی كه رژیم می‌گیرند و شب‌ها گرسنه می‌شوند، بین ناهار و شام یك یا دو میان وعده سالم بخورند؛ مثلا دو عدد میوه، مقداری از مغزها یا یك لیوان شیر با دو بیسكویت بدون نمك. درباره مغزها دقت كنید كه نباید در خوردن‌شان زیاده‌روی كرد، چون كالری بالایی دارند. در ضمن نوعی از این مغزها را بخرید كه بدون نمك و چربی باشند. 

گناه سوم: دردسر فست‌ فودها 

بسیاری از كسانی كه رژیم می‌گیرند، ناگهان هوس می‌كنند و به رستوران فست فود می‌روند و دلی از عزا در می‌آورند! ولی رفتن به رستوران فست فود همیشه هم مغایر با اصول رژیم گرفتن نیست. شما می‌توانید در فست فودها هم غذاهای سالم بخورید. مثلا می‌توانید به رستوران‌هایی بروید كه غذاهای سالم را هم در فهرست غذاهای خود دارند.

اگر قرار است 225 گرم مرغ در رژیم غذایی‌تان بخورید، دو تكه سینه مرغ گریل شده و كاسه‌ای سالاد سبزیجات بدون سس یا با مقداری سیب‌زمینی آب‌پز گزینه مناسبی خواهد بود. اگر به رستوران فست فودی بروید كه غذاهای آماده كم‌چرب سرو می‌كند، به رژیم‌تان آسیبی نخواهد رسید. اگر می‌خواهید نوشابه هم بخورید، نوشابه‌های رژیمی مناسب هستند. 

ادامه مطلب

 

برچسب ها: رژیم غذایی، چاقی، کاهش وزن، رژیم غذایی مناسب، کاهش وزن و لاغری تعداد بازديد: 1052 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز