Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 23:59

5
آبان
با اين غذاها به جنگ چاقي برويد

با اين غذاها به جنگ  چاقي برويد

هندوانه نه تنها بسیار لذیذ و خوشمزه است، بلكه حاوی مقدار زیادی آنتی‌اكسیدان مثل ویتامین‌های C و A می‌باشد.

تحريريه ماهنامه دنيای سلامت

 

هندوانه
هندوانه نه تنها بسیار لذیذ و خوشمزه است، بلكه حاوی مقدار زیادی آنتی‌اكسیدان مثل ویتامین‌های C و A می‌باشد. علاوه بر آن حاوی لیكوپن است كه خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را كاهش می‌دهد. 1 فنجان هندوانه، كمتر از 50 كالری دارد. 
آووكادو

این میوه همه كاره را می‌توان در انواع سالادها و ساندویچ‌ها استفاده كرد. آووكادو سرشار از چربی‌های اشباع‌نشده است كه می‌تواند میزان كلسترول بد را نیز كاهش دهد، یك چهارم از یك آووكادوی متوسط حدود 65 كالری دارد.

سیب‌زمینی شیرین

یك عدد سیب‌زمینی شیرین متوسط، نیاز روزانه به ویتامین A و 4 گرم از فیبر مورد نیاز بدن را تأمین می‌كند. همین مقدار سیب‌زمینی شیرین، 150 كالری دارد كه نصف میزان كالری سیب‌زمینی سفید است. 
ماهی آزاد 

ماهی‌های پر چرب‌، مثل ماهی تن، ماهی قزل آلا و ماكرل، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند كه خطر بیماری‌های قلبی را كاهش می‌دهند. مقداری ماهی آزاد به همراه یك سیب‌زمینی شیرین و كمی بروكلی می‌تواند یك وعده غذایی مناسب و كم كالری باشد.

تمشك

با تمشك می‌توان یك دسر فوق‌العاده تهیه كرد. تركیب آن با ماست نیز فوق‌العاده است. یك فنجان تمشك تازه، فقط 60 كالری دارد. تمشك سرشار از ویتامین B، فلونیدها، فیبر و ویتامین C می‌باشد.

پیاز

یك فنجان پیاز خردشده 60 كالری دارد كه می‌توان از آن در تمام غذاها استفاده كرد. پیاز سرشار از آنتی‌اكسیدان است و خاصیت ضدسرطانی نیز دارد

ماست

هر فنجان ماست 150 كالری دارد و به عنوان یك میان وعده كامل می‌تواند پروتئین مورد نیاز بدن را نیز تامین كند. مصرف مقدار مناسب پروتئین، موجب تقویت ماهیچه‌ها و ثابت نگه‌داشتن وزن می‌شود..

 

برچسب ها: تغذیه، چاقی، لاغری، کاهش وزن، میوه و سبزیجات تعداد بازديد: 996 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز