Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 11:40

27
مهر
نگرش مواد غذایی آمریکا

نگرش مواد غذایی آمریکا

غذا در امریکا حکم معاش را دارد، غذا هم ارز یکپارچگی جامعه، لذت بردن و تغذیه سالم بوده و بعضا فرصتی برای توافقات سیاسی، پوشش خبری و حتی اقدام قانونی می‌شود.

مهدی وجدی سیس؛ کارشناس تغذیه

 

ایالت متحده دارای یک فرهنگ غذایی بسیار فعال می باشد.

مردم امریکا می خواهند به خوبی تغذیه شوند. برای آن ها مهم است که مواد غذایی که می خورند، از نظر کمیت، کیفیت و یا هر دو رضایت بخش باشد. امریکایی ها مردم سخت گیری هستند.

اگر آن ها فست فود را انتخاب کنند، آن را سریع، ارزان، متنوع و بیش از همه برای رفع نیازهای تغذیه ای می خواهند.

از طرف دیگر، به نظر می رسد آمریکایی ها به طور مداوم به دنبال تجربه های جدید خوب غذا خوردن، مانند نان و پنیرهای جدید صنعتی، میوه، سبزیجات، گوشت های مخصوص، محصولات لذیذ خارجی و غذا های خوشمزه و نوآورانه برای فریزر خود هستند.

دیدگاه مردم آمریكا درباره غذاخوردن از بسیاری جهات با دیگر كشورها متفاوت است. آنها بیش از هر چیز به خوردن غذایی كه برای آنها لذت بخش باشد اهمیت می دهند و به مضرات آن توجهی نمی كنند.

از این رو رژیم غذایی مردم این كشور به عنوان یكی از مضرترین رژیم های غذایی درسطح دنیا شناخته شده است. استاندارد امروز بازار مواد غذایی امریکا، حتی در کوچکترین جوامع، شامل مواد غذایی لذیذ و بین المللی است که بیست سال پیش تنها در فروشگاه های مواد غذایی شهر های بزرگ یافت می شد.  پخت و پز در امریکا دارای اهمیت نمادین است.

امریکایی ها سر آشپزهای تلویزیونی مشهور را محترم شمرده، در مسابقات آشپزی شرکت کرده و آن را تماشا می کنند و دسته جمعی به نمایشگاه های مختلف مواد غذایی می روند.

برنامه های تلویزیونی در امریکا دارای آشپزخانه رویایی می باشد. بسیاری از امریکایی ها به جمع آوری دستور پخت ها و کتب آشپزی مشغول هستند و بر داشتن آخرین تجهیزات، ابزار، قابلمه، تابه، تخته آشپزی یا چاقو های تایید شده توسط آشپز های مشهور اصرار دارند. مدارس آشپزی مبتدی و حرفه ای نیز در آمریکا به وفور یافت می شود.

مردم آمریکا اطلاعات زیادی از مجلات، کتب آشپزی، برنامه های تلویزیون و اینترنت در مورد آشپزی دریافت می کنند. اگرچه بسیاری از آن ها به دلیل مشغله زیاد (یا تنبلی زیاد) آشپزی نمی کنند. نتیجه این امر این است که مردم در مورد مسائل غذایی آموزش می بینند.

بیماری های ناشی از غذا و اختلالت خوردن به ویژه چاقی، از نگرانی های بزرگ در ایالت متحده می باشند. صنعت عظیمی برای کاهش وزن رونق یافته است؛ که چاقی در دوران کودکی و تغذیه در مدارس، مسائل مربوط به آلودگی و ایمنی مواد غذایی، و حتی احتمال آلودگی تروریستی انبارهای مواد غذایی، به طور مداوم در اخبار یافت می شوند و همچنین موارد ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی (GMO)، مکمل های غذایی و هورمون درمانی دام غالبا در اخبار موجود است.

استاندارد های تغذیه ای دولت فدرال و الزامات لیبلینگ به طور ثابت در حال گسترش هستند. یک صنعت بزرگ در زمینه مکمل های غذایی نیز به وجود آمده است.

یک سری مواد غذایی خاص به طور معمول آمریکایی در نظر گرفته می شوند، زیرا آنها در هر نقطه از ایالات متحده یافت می شوند مثل:

همبرگر و مرغ سرخ شده چیزبرگر (Cheeseburger)

چیزبرگر یکی از معروفترین انواع ساندویچ می باشد و در بعضی از کشورها مانند آمریکا پر طرفدارترین نوع آن می باشد. این نوع ساندویچ جزء ساندویچ های گرم بوده و تهیه و طبخ آن بسیار ساده است.

با این وجود، هر منطقه از ایالت متحده دارای ویژگی های خاص و فرهنگ غذایی خود می باشد.

علاوه بر این، غذا های قومی از هر گوشه ای از جهان در ایالت متحده رشد کرده و سلیقه آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده، و خود با آداب و رسوم غذا خوردن آمریکایی و صنایع غذایی امریکا تلفیق یافته است.

پیتزا

پیتزا یک مثال کامل است؛ از ایتالیا آمد و امریکا را تسخیر نمود. اما پس از آن، با تغییراتی که هیچ فردی از ایتالیا امروز آن را تشخیص نمی دهد، به یک غذای آمریکایی تبدیل شد.

غذاهای مکزیکی و چینی نیز چنین رخدادی را تجربه کرده اند. حتی سوپر مارکت های آمریکایی انواع سوشی های آمریکایی را به فروش می رسانند.

اگر یک روند را بتوان مرتبط با غذای آمریکایی در نظر گرفت، آن روند توسعه طعم و عناصر غذایی، مواد جدید، تجارب غذا خوری نو و دانش غذایی بیشتر در میان جمعیت است که همه با یک نگرانی دائمی در مورد سلامت، تغذیه و بزرگترین مشکل بهداشتی در آمریکا یعنی چاقی در آمیخته اند.

الگوی غذایی آمریکا

در مورد الگوهای غذا خوردن در آمریکا می توان گفت که اکثر امریکایی ها فراتر از میزان توصیه شده قند، چربی های اشباع و سدیم مصرف می کنند.

علاوه بر این، الگوهای غذا خوردن بسیاری از مردم، کالری بسیار بالایی دارد. درصد بالای اضافه وزن یا چاقی در جمعیت نشان می دهد که بسیاری در ایالات متحده کالری بالایی دریافت می کنند.

همان طور که در مقدمه گفته شد، بیش از دو سوم تمام بزرگسالان و حدود یک سوم از کودکان و جوانان آمریکا دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.

الگوهای کنونی غذا خوردن می تواند با ایجاد تغییر در انتخاب غذایی در طول زمان به سمت الگو های غذا خوردن سالم تر پیش برود.

ایجاد این تغییرات می تواند به رسیدن به وزن سالم کمک کند، نیاز های مواد مغذی را پاسخ دهد و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد.

مصرف متوسط گروه های غذایی و دیگر اجزای رژیم غذایی برای گروه های سنی و جنسی نشان می دهد که در برخی موارد افراد دریافت نزدیک به میزان نیاز دارند، اما در برخی دیگر تغییرات اساسی بیشتری مورد نیاز است.

همچنین آن ها نمونه هایی از غذاهای که به طور معمول مصرف می شوند را فراهم می کنند.

فهمیدن میزان مصرف فعلی و چگونگی مصرف گروه های غذایی و سایر اجزای رژیم غذایی می تواند به شناسایی تغییرات مورد نیاز برای حمایت از الگوهای سالم غذا خوردن کمک کند.

مصرف گروه های غذایی و سایر اجزای رژیم غذایی به دو روش توصیف شده اند

1- مقدار کل منابع مصرف شده در مقایسه با توصیه ها و و یا محدویت ها

2- نسبت این مصرف که از دسته های مختلف مواد غذایی بر اساس حالتی که در آن غذا ها خورده می شوند (مانند سوپ، ساندویچ و یا بریتو) به دست می آید.

آمریكایی ها بیش از 40 درصد از بودجه اختصاص یافته برای موادغذایی را به غذاهای رستورانی و غذاهای آماده یا به اصطلاح فست فود اختصاص می دهند.

به همین علت خوردن غذاهای ناسالم در آمریكا موجب شده است تا ساكنان این كشورها بیش از دیگر كشورها با مشكل اضافه وزن مواجه شوند.

 ایالات متحده آمریکا دارای فهرستی از غذاهای متنوع میباشد که شامل طیف گسترده ای از هات داگ ها، برگرها و غذاهای سرخ کردنی هستند.

این کشور سرشار از تولیدات و دستور غذاهای گوناگون است. غذاهای آمریکایی بسیار متنوع هستند، از کیک مواد دریایی گرفته تا غذاهای پرخاصیت جنوب این کشور.

روش سنتی پخت و پز سرخ پوستان با رسوم مهاجران نخستین و موج دیگر مهاجران از همه دنیا در هم آمیخته و منجر به شکل گیری شیوهای ترکیبی و شاخص به عنوان آشپزی آمریکایی شده است. 

صبحانه در کشور آمریکا

صبحانه بسیار معروف و باب امریکایی یک کیک تازه  به همراه  چند بلوبری است که بیشتر مردم امریکا آن را دوست دارند، به خصوص بچه ها.

کنار این صبحانه چند تکه ژامبون هم قرار می گیرد. قهوه که دیگر  در صبحانه آمریکایی‌ها جای خود دارد.

غذا های آمریکایی

روش آشپزی آمریکایی تحت تأثیر اروپایی ها و آمریکایی های بومی قرار گرفته است.

امروزه، غذاهایی که معمولا به عنوان آمریکایی شناسایی می شوند شامل همبرگر، هات داگ، چیپس سیب زمینی، ماکارونی و پنیر، نان و استیک گوشت هستند .

پاستای گوالش آمریکایی

غذایی خورشت مانند است که در ظروف خوراک پزی سفالی یا شیشه ای طبخ میشود و مواد اصلی تشکیل دهنده آن شامل ماکارونی شکل دار، سس گوجه فرنگی و گوشت چرخ کرده می باشد.

پوره سیب

نوعی پوره شیرین است که از سیب پخته و له شده به همراه شکر تهیه می شود.

گامبو

این غذا معمولا به شکل سوپ و با محتویات میگو، برنج، فلفل دلمه ای، اوکرا، پیاز، کرفس و ادویه جات می باشد.

استیک

معمولا به قسمتی از گوشت گاو گفته می شود که آن را کباب و یا در روغن سرخ می نمایند در کنار سیب زمینی خورده می شود.

الو الو

یکی از غذاهای بسیار مشهور این منطقه به اسم الو الو هست این غذا شامل مرغ با سبزیجات بخارپز و گوشت خوک که در یک برگ سرو می شود.

اما غذاهای دیگر عبارتند: از ماهی قزل آلا، ماهی کره ای، سالاد ماهی تن، و نوعی غذا پخته شده از گوشت خوک که در تنور همراه با ادویه های خاصی است که البته بسیار خوشمزه و دلچسب می باشد.

آداب و رسوم غذا خوردن در آمریکا

در آمریکا برای اینکه نشان دهید هنوز در حال غذا خوردن هستید، اما می خواهید استراحت کنید باید چنگال و چاقو خود را از هم جدا و به موازات بشقابتان قرار دهید.

چاقو نباید در سمت راست بشقاب باشد، ضمن اینکه چنگال باید در کنار چاقو باشد. زمانی هم که غذا خوردنتان به پایان رسید، باید چنگال و چاقو را در کنار هم در سمت چپ قرار دهید، در حالی که دندانه های چنگال هم رو به بالا باشد.

البته فراموش نشود که آمریکایی ها در کل مردم سختگیری نیستند و شما حتی با دست هم می توانید یک بال مرغ را بخورید. درواقع آن ها بیش از هر چیز به خوردن غذایی که برای آن ها لذت بخش باشد، اهمیت می دهند.

 

برچسب ها: عادات غذایی آمریکا، غذای آمریکایی، الگوی غذایی آمریکا، صبحانه در کشور آمریکا، غذا های امریکایی، آداب غذا خوردن در آمریکا، رسوم غذایی امریکا تعداد بازديد: 650 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز