Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:41

13
تیر
راهکارهای کاهش مصرف قندها (2)

راهکارهای کاهش مصرف قندها (2)

اگر روی میز کار یا پذیرایی ظرفی از شیرینی و شکلات داریم آن را برداریم و با ظرفی از برگه ی میوه‌‌ها، توت خشک و یا خرما آن را جایگزین کنیم تا علاوه بر تامین بخشی از انرژی، برخی از ویتامین‌‌ها و بخشی از فیبر مورد نیاز بدن را نیز تامین کند.

و در ادامه، چند راهکار ساده برای کاهش مصرف مواد قندی و شیرین:

1- اگر روی میز کار یا پذیرایی ظرفی از شیرینی و شکلات داریم آن را برداریم و با ظرفی از برگه ی میوه‌‌ها، توت خشک و یا خرما آن را جایگزین کنیم تا علاوه بر تامین بخشی از انرژی، برخی از ویتامین‌‌ها و بخشی از فیبر مورد نیاز بدن را نیز تامین کند.

2- سعی کنیم روزانه حداقل سه وعده غذای اصلی و سه میان وعده مطابق با راهنماهای غذایی داشته باشیم.

یعنی از نان به ویژه سبوس‌دار و غلات، میوه و سبزی و لبنیات کم چرب و منابع پروتئینی نظیر مرغ، ماهی، تخم‌مرغ متناسب با نیاز بدن در وعده‌‌ها و میان وعده‌‌ها بهره ببریم تا در طول روز دچار افت قند خون نشویم.

3- سعی شود از میان کربوهیدرات‌‌ها به جای قند ساده (قند، شکر، آبنبات و ...) از کربوهیدرات پیچیده با نمایه گلایسمی پایین (نان و غلات سبوس دار) استفاده شود تا از نوسانات شدید قند خون و به دنباله آن گرسنگی زودرس پیشگیری شود.

4- در مورد مادرانی که شیر خواران زیر یکسال دارند توصیه می‌‌شود در تهیه غذای کمکی این کودکان از قند و شکر استفاده نشود تا ذائقه کودکان به طعم شیرین عادت نکند و در نتیجه در بزرگسالی دچار مشکلات ناشی از مصرف مواد قندی نشوند.    

5- همچنین هنگام خرید مواد غذایی در حالت سیری باشیم تا هم اضافه بر نیاز خود خرید نکنیم و هم محصولات غذایی با کربوهیدرات (قند) کمتر را انتخاب کنیم و در ادامه در صورت خرید شیرینی سعی شود از انواع با اندازه کوچکتر و البته بدون خامه انتخاب شود.

و در پایان، حفظ سلامتی در گرو انتخاب غذای سالم است.    

 

 

برای خواندن بخش اول -راهکارهای کاهش مصرف قندها- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تغذیه سالم، شیرینی و شکلات، مصرف کربوهیدرات ها، میان وعده سالم، عوارض مصرف زیاد قندها، راه های کاهش مصرف قندها، عوارض مصرف زیاد شیرینی ها، انتخاب غذایی تعداد بازديد: 539 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز