Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 08:58

27
اردیبهشت
عادات خوب ایتالیایی ها در غذا خوردن

عادات خوب ایتالیایی ها در غذا خوردن

یک قانون برای صبحانه ایتالیایی‌‌ها این است که یک وعده غذایی سریع است که بصورت سنتی تفاوت‌‌هایی بین انها وجود دارد.

حدیثه خسروی؛ کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه - مینا حاجی محمدی؛ کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی

 

صبحانه در ایتالیا: اولین وعده‎غذایی در روز اشاره کوچکی است به آنچه که در پیش رو است. ایتالیایی‌‌ها روز خود را به سادگی شروع می‌‌کنند شاید با یک cornetti (یک رول هلالی شکل تهیه شده از ورقه‌‌های شیرینی که معمولا برای صبحانه مصرف می‌‌شود) یا یک تکه brioche (نوعی نان) همراه با یک کاپوچینو یا فقط یک اسپرسو.

یک قانون برای صبحانه ایتالیایی‌‌ها این است که یک وعده غذایی سریع است که بصورت سنتی تفاوت‌‌هایی بین انها وجود دارد. در حومه شهر زمانی که یک صبحانه سریع به این شیوه ساعت 4:30 یا 5 صبح تهیه می‌‌شود، در ساعت 9 صبح یک بشقاب سوپ، یک ساندویچ یا میوه میل می‌‌شود. در ایتالیا صبحانه یک وعده غذایی کوچک است و اهمیتی ندارد چرا که آنها این وعده را هنگام نهار (مهمترین وعده) و شام جبران می‌‌کنند. هر شهر ایتالیا دستورالعمل خاصی برای تهیه پنیر دارد.

حدود 400 نوع مختلف پنیر و حداقل 300 نوع سوسیس وجود دارد. مردم ایتالیا قهوه می‌‌نوشند ترجیحا کاپوچینو یا اسپرسو. انها به شراب محلی خود افتخار می‌‌کنند و برای صبحانه شراب می‌‌نوشند. کودکان نیز هنگام صبحانه شیر می‌‌نوشند. 

نهار در ایتالیا: یک نهار معمولی شامل یک پیش غذا مثل سوپ یا تکه‌‌های نازک گوشت، غذای دوم مانند یک بشقاب پاستا یا لازانیا،غذای سوم مانند گوشت و سبزیجات می‌‌شود. سالاد نیز در پایان وعده جهت کمک به هضم سرو می‌‌شود. ایتالیایی‌‌ها معمولا با هر وعده شراب و آب می‌‌نوشند. در پایان هر وعده، آنها اسپرسو یا یک نوشیدنی الکی دایجستیو می‌‌نوشند.

شام در ایتالیا: شام معمولا و به صورت سنتی در ایتالیا یک وعده غذایی سبک است. زمانی که آنها شام را بیرون از خانه صرف می‌‌کنند، معمولا رستوران یا مکان‌‌های فروش پیتزا را انتخاب می‌‌کنند که انتخاب‌‌های پرطرفدار هستند. برای شام اغلب غذای سبک تر میل می‌‌شود مانند سوپ،سالاد، گوشت سرد و پاستا. محبوب ترین غذا بعنوان شام پیتزاست.

 

برچسب ها: ایتالیا، آداب غذا خوردن، غذاخوردن ملل، آداب ایتالیا، ایتالیایی ها، غذا خوردن ایتالیایی ها، صبحانه ایتالیایی ها تعداد بازديد: 666 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز