Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 14:32

17
بهمن
طول عمر با تنوع در تغذیه

طول عمر با تنوع در تغذیه

اگر رژیم غذایی متنوعی را انتخاب كنید كه حاوی تركیبی از آنتی اكسیدان‌ها، غلات سبوسدار و اسیدهای چرب ضروری برای بدن باشد، می‌توانید خطر ابتلا به بیماری‌های جدی و مهم را كاهش دهید و در نتیجه طول عمر خود را تضمین كنید.

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

اگر رژیم غذایی متنوعی را انتخاب كنید كه حاوی تركیبی از آنتی اكسیدان‌ها، غلات سبوسدار و اسیدهای چرب ضروری برای بدن باشد، می‌توانید خطر ابتلا به بیماری‌های جدی و مهم مثل دیابت، آلزایمر و بیماری‌های قلبی را كاهش دهید و در نتیجه طول عمر خود را تضمین كنید.

متخصصان می‌گویند: «یك رژیم غذایی با این ویژگی‌ها می‌تواند میزان كلسترول خون را كه عامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی است تا یك سوم كاهش دهد و تا حدود یك دهم از سطح فشار خون بكاهد».

یك رژیم غذایی سالم و متنوع باید حاوی مقادیر زیادی از میوه‌ها، سبزیجات، مغز خشكبار، ماهی‌های حاوی اسیدهای چرب ضروری و همچنین غلات سبوسدار باشد.

كلید موفقیت در یك تغذیه كامل و سالم این است كه تمام این انواع خوراكی‌ها را به رژیم غذایی روزانه خود وارد كنید.

این رژیم غذایی زمانی باعث سلامتی و تقویت بدن می‌شود كه همه این مواد غذایی با هم مصرف شوند و فقط مصرف یكی از آنها نمی‌تواند ریز مغذی‌های ضروری برای بدن را به میزان كافی تامین كند.

برچسب ها: تغذیه و سلامتی، رژیم غذایی سالم، تغذیه متنوع، تغذیه و بیماری ها، تغذیه و طول عمر تعداد بازديد: 744 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز