Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 07:27

17
بهمن
بایدهای تغذیه‌ای در آشپزی سالم

بایدهای تغذیه‌ای در آشپزی سالم

توصیه می‌شود از بلورهای تصفیه نشده نمك سنگ استفاده كنید. نمك سنگ حاوی 84 نوع از 92 املاح ضروری است و همچنین حاوی كلسیم و منیزیم می‌باشد كه با بدن هماهنگ و سازگار است.

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

شاید شما هم همیشه به دنبال دستورالعمل‌ها و بایدها و نبایدهایی بوده‌اید تا الگوی سالمی برای زندگی داشته باشید، مثلا از خوردن غذاهای ناسالم و سرخكرده پرهیز كنید، مراقب تغذیه خود باشید و خوب ورزش كنید.

در اینجا چند نكته ساده اما مهم در رژیم غذایی ارائه شده كه شما را از انجام این خطاهای تهدیدكننده و بیماریزا مصون می‌سازند
نكته اول این است كه چگونه در آشپزخانه از نمك استفاده كنید. نمك معمولی آشپزخانه كه از سوپرماركت خریداری می‌كنید، سفید شده و تمام املاح آن تصفیه شده است. این نمك تصفیه شده یا یددار همچنین حاوی افزودنی‌هایی مثل سیلیكات آلومینیوم، قند دكستروز، مواد سفید كننده و مواد شیمیایی است.

نمك برای بدن حیاتی است، اما اینكه چه نوعی را انتخاب كنید هم بسیار مهم است، اما راه‌حل‌ چیست؟ توصیه می‌شود در این مورد از بلورهای تصفیه نشده نمك سنگ استفاده كنید. نمك سنگ حاوی 84 نوع از 92 املاح ضروری است و همچنین حاوی كلسیم و منیزیم می‌باشد كه با بدن هماهنگ و سازگار است.

نكته دوم این است كه از مصرف چای كیسه‌ای یا به اصطلاح «تی‌بگ» پرهیز كنید و به جای آن به چای سبز یا چای گیاهی روی آورید كه گزینه‌ای مناسب‌تر است. چای كیسه‌ای در واقع تمام تاثیرات مفید چای را از بین می‌برد. تی بگ‌ها با استفاده از تركیبی موسوم به «اپی‌كلروهیدرین» تولید می‌شوند كه در تولید حشره‌كش‌ها و پلاستیك‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین كیسه‌های این نوع چای رنگ‌زدایی می‌شوند تا سفید شده و لبه‌های آنها هم با استفاده از مواد شیمیایی حرارت دیده و بسته‌بندی می‌شود. ما قطره قطره این مواد شیمیایی را وارد بدن می‌كنیم و با جذب آنها سیستم‌ ایمنی بدنمان ضعیف‌تر می‌شود. راه‌حل‌ این مشكل هم استفاده از برگ‌های طبیعی چای است.

توصیه مهم سوم برچسب روی مواد غذایی است. اگر مطالب روی برچسبی را درك نمی‌كنید یا نمی‌توانید بخوانید از خریدن آن خودداری كنید. 

 نكته چهارم مصرف آب قبل و بعد از غذا است. دانش طبیعت درمانی معتقد است كه نوشیدن آب 30 دقیقه قبل و تا یك ساعت پس از مصرف هر وعده غذای پخته برای بدن مضر است. 

توصیه پنجم آگاهی از مضرات پلاستیك و نزدیكی آن با مواد غذایی است. به یاد داشته باشید قوطی‌ها و بسته‌بندی‌های پلاستیكی را هرگز در مایكروویو قرار ندهید. از گرم كردن غذاهای چرب در ظروف پلاستیكی و داخل مایكروویو حتما پرهیز كنید و در عوض از ظروف شیشه‌ای و سرامیكی استفاده نمایید كه سالم و بی‌خطر هستند.

 

برچسب ها: تغذیه و سلامتی، رژیم غذایی سالم، غذای سالم، تغذیه و بیماری ها، دانستنی های تغذیه تعداد بازديد: 738 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز