Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 20:40

8
بهمن
مردم چین چه می خورند؟ (2)

مردم چین چه می خورند؟ (2)

تازگی و کیفیت مواد مورد استفاده در پخت غذاها، استفاده از چاشنی‌های فوق العاده و ... باعث شده تا چینی‌ها غذایی زیبا و درعین حال سالم و لذیذ را در رژیم روزانه‌ی خود ارائه دهند.

موادی كه كاربرد فراوانی در آشپزی چینی دارند شامل مواد زیر است:

روغن كنجد، فلفل قرمز، فلفل دلمه‌ای، زنجبیل تازه، سویاسس، روغن ماهی، جوانه گندم و ماش، سیر، آب مرغ و گوشت، بادام زمینی نیمكوب و نشاسته ذرت از مهم‌ترین مواد مصرفی در آشپزی چینی است و همین‌طور كه می‌بینید، خبری از زردچوبه،  دارچین و ادویه‌جات دیگر نیست‌ اما درعوض غذایی كه می‌خورید، بسیار سالم است،  البته اگر خبری از موجودات عجیب و غریب در آن نباشد!چاپ‌ سوی، معروف ترین غذای چینی در جهان

چاپ‌ سوی Chop sueyیكی از معروف‌ترین بشقاب‌های چینی در سراسر جهان كه با اندكی تغییر در همه جا طرفدار فراوان دارد؛ شامل گوشت قرمز یا سفید به همراه سبزیجات است كه روی حرارت زیاد تفت داده شده و معمولا با نیمرو سرو می‌شود. گاهی اوقات چاپ سوی آبدار است و در سایر موارد خشك تهیه می‌شود. اگر این غذا با نودل یا رشته همراه شود به چومین chow meinتغییر نام می‌دهد.

دامپلینگ جی آ او زی (Dumpling JiAoZi)

وقتی که می‌خواهید غذایی ساده و در عین حال سالم را در مدت زمانی کم تهیه کنید، دامپلینگ جی آ او زی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای آشپزی شما باشد.این غذای سالم را با پیاز سبز (که به دلیل رویش این پیاز در فصل بهار به پیاز بهاری هم معروف است)، گوشت خوک یا گوسفند، نمک، کلم، جوانه‌ی بامبو، روغن کنجد، سویا، برنج چینی و مقداری آب برای جوشاندن یا بخارپز کردن، می‌توان تهیه کرد. البته چینی‌ها از میوه‌های خشک نیز برای تهیه‌ی این غذا استفاده می‌کنند. 

گوشت دنده‌ی ترش و شیرین (Sweet and Spare Ribs)

یکی دیگر از غذاهای بسیار خوش‌طعم چین، گوشت دنده‌ای ترش و شیرین است که طرفداران بسیاری را در سراسر چین و دیگر کشورها، به خود اختصاص داده است. چینی‌ها در هنگام پخت این غذا با استفاده از شکر و نمک، دنده‌های گوشتی را ترش و شیرین کرده و با کمک خردل به آن‌ها طعم تندی می‌بخشند.

از دیگر مواد تشکیل دهنده‌ی این غذای خوش مزه، می‌توان به آرد، فلفل کوبیده شده، روغن، سویا، سس و سرکه نیز اشاره کرد. آن‌ها ابتدا دنده‌های گوشتی را آب‌پز کرده و سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون روغن سرخ می‌کنند. در آخر با ریختن سسی غلیط و خوشمزه روی دنده‌های گوشتی، آن را سرو می‌کنند. 

روش‌های آشپزی چینی

غذاهای چینی به دلیل بهره‌مندی از روش‌های خاص آشپزی و استفاده از مواد غذایی متفاوت، در سراسر جهان کاملا شناخته شده و معروف بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تازگی و کیفیت مواد مورد استفاده در پخت غذاها، استفاده از چاشنی‌های فوق العاده، توجه‌کردن به جزئی‌ترین نکات آشپزی و توازن و زیبایی رنگ‌های موجود در ترکیبات غذایی باعث شده تا چینی‌ها غذایی زیبا و درعین حال سالم و لذیذ را در رژیم روزانه‌ی خود ارائه دهند.

اکثر این غذاها به صورت بخارپز یا آب پز تهیه‌ شده و بیشتر تلاش می‌شود تا مواد غذایی گوشتی، مثل ماهی‌ها، گوشت‌های قرمز و انواع پرندگان را به صورت نیم پز سرو کنند. آن‌ها اعتقاد دارند که با پخت بیش از اندازه‌ی مواد، از ارزش غذایی آن‌ها کاسته می‌شود و دیگر منفعتی برای بدن انسان نخواهند داشت.

نمونه‌هایی از مواد غذایی چینی

مردم چین از ذائقه‌ی غذایی منحصربفردی برخوردار هستند. چینی‌ها برای دست یافتن به جدیدترین مزه‌ها و کشف سلایق و ذائقه‌های مختلف نه تنها از خوردن انواع جانورانی همچون حیوانات وحشی، سگ‌های خانگی، خزندگان، دوزیستان، نرم‌تنان، حشرات، ماهی و پرندگان سرباز نمی‌زنند بلکه با لذت و ولع جالب توجهی، مشغول به خوردن آن‌ها می‌شوند.

البته نباید از این نکته‌ی بسیار مهم غافل شد که مصرف انواع جانداران توسط مردم چین، نشانه‌ی عدم حمایت آن‌ها از حیوانات نیست. بلکه پرواضح است آن‌ها نه‌تنها از خوردن گونه‌های حفاظت شده‌ی جانداران پرهیز می‌کنند بلکه رفتار بی‌رحمانه و آزار و اذیت نسبت به حیوانات را نیز تحمل نکرده و انجام این عمل را زشت و ناپسند می‌دانند.

شما هرگز با رستوران‌هایی در چین برخورد نخواهید کرد که در معرض دید مشتری‌ها به ذبح یا قطعه قطعه کردن گوشت حیواناتی مشغول باشند که برای استفاده در پخت غذاهایشان به کار می‌برند. حتی تماشای این صحنه به دیگران پیشنهاد نمی‌شود.

 

 

برای خواندن بخش اول -مردم چین چه می خورند؟- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم -مردم چین چه می خورند؟- اینجا کلیک کنید.

 

 

برچسب ها: مردم چین چه می خورند، رژیم غذایی مردم چین، گوشت دنده‌ی ترش و شیرین، روش‌های آشپزی چینی، مواد غذایی چینی، فرهنگ غذايی کشور چين، غذاهای چینی تعداد بازديد: 607 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز