Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 10:28

20
شهریور
خوردنی‌های فصل گرما

خوردنی‌های فصل گرما

تعطیلات تابستان با مهمانی‌ها و سفر، و دور هم جمع شدن‌های خانوادگی همراه است...

خوردنی‌های فصل گرما

 

 

تعطیلات تابستان با مهمانی‌ها و سفر، و دور هم جمع شدن‌های خانوادگی همراه است، که معمولاً در چنین شرایطی احتمال دریافت غذاهای پرکالری، پاستا، چیپس، بستنی و فست‌فود بیشتر است. از هوای گرم تابستانی در حالی لذت ببرید که هم راستا با حفظ سلامتی‌تان باشد، بدین منظور سعی کنید توصیه‌های تغذیه‌ای زیر را رعایت کنید.

 

به جای چای شیرین از چای سبز استفاده کنید. چای سبز دارای ترکیبات طبیعی است که به تسریع متابولیسم کمک می‌کند. عادت چای شیرین را کنار گذاشته و آن را با نوشیدن دم کرده چای سبز یا ریختن یک لیوان آب جوش و گذاشتن یک عدد چای سبز کیسه‌ای درون آن جایگرین کنید.

غذاهای دریایی دریافت کنید. تابستان زمان ایده‌آلی برای ماهیگیری و گرفتن ماهی تازه است. سالمون، تن، قزل‌آلا را گریل کرده و از یک ناهار کم کالری و در عین حال پر پروتئین و غنی از امگا3 لذت ببرید.

صبحانه را حذف نکنید. زمانیکه از خواب بر می‌خیزید، بدن‌تان شروع به حرکت کرده و خوردن یک صبحانه حاوی پروتئین، کربوهیدرات و چربی سالم متابولیسم بدن شما را افزایش داده و انرژی حین روز را تامین می‌کند.

از میوه‌ها و سبزیجات تابستانی لذت ببرید. تابستان با انتخاب‌های متنوع میوه‌ها و سبزیجات تازه تابستانی همراه است که می‌تواند تنوعی در دریافت میوه‌های تکراری هفته به هفته ایجاد کند. در وعده‌های اصلی غذایی‌تان مخلوطی از سبزیجات رنگی فصل تابستان اضافه کنید تا برای بدن خود ذخیره وسیعی از مواد مغذی فراهم ساخته باشید.

در محل کار خود از میان وعده استفاده کنید. میان وعده‌ای سبک و سالم به محل کار خود ببرید و آن را در طول روز استفاده کنید. زمانیکه با تکرار مصرف بیشتری غذا می‌خورید، (پنج تا شش وعده و میان وعده در طول روز) احتمال پرخوری کاهش یافته و در کل روز نیز پر انرژی‌تر خواهید بود.

نوشیدنی ورزشی بنوشید. برای ورزش‌های طولانی‌تر از 45 دقیقه، مصرف نوشیدنی ورزشی در هر 15 الی 20 دقیقه می‌تواند در حفظ انرژی، افزایش توان فیزیکی و هیدارته ماندن بدن کمک کننده باشد.

به طور مکرر آب بنوشید. گرمای تابستان بدن را در معرض دهیدراتاسیون قرار می‌دهد. روز خود را با نوشیدن دو لیوان آب شروع کنید و حداقل در هر وعده و میان وعده، آب بنوشید. همچنین قبل و بعد از تمرینات ورزشی‌تان نیز آب بنوشید تا بدن‌تان هیدراته باقی بماند و دچار دهیدراتاسیون (یا کم آبی) نشود. همواره یک بطری آب به همراه خود داشته باشید تا به عنوان یک یادآوری برای آب رسانی به بدن باشد.

 

با یکدیگر آشپزی کنید. این تابستان خانواده و دوستان خود را در سبک زندگی سالم‌تان وارد کنید. یک راه آسان برای شروع: غذایی را انتخاب کرده، برنامه خرید گذاشته و بعد از خرید اقلام مورد نیازتان برای غذای سالم انتخابی، همراه با همسر و کودکان خود آن را بپزید.

از بشقاب کوچکتری استفاده کنید. از خرید بشقاب جدید صحبت نمی‌کنیم، فقط اینکه از نمونه‌های کوچک‌تر موجودتان برای صرف ناهار و شام استفاده کنید. به تازگی محققین دانشگاه Cornell نشان داده‌اند که با تغییر بشقاب‌های 30 سانتی‌متر به سایز کوچک‌تر 25 سانتی‌متر، هرکسی می‌تواند دریافت کالری را به 20 تا 22  درصد کاهش دهد و در هر ماه حدود 1 كیلوگرم وزن کم کند. و رسیدن به این میزان کاهش وزن بدون تغییر در دیگر ویژگی‌های رژیم غذایی فرد بوده است.

بعد از تمرینات ورزشی از یک میان وعده مناسب به عنوان ریکاوری استفاده کنید. بعد از تمرین، میوه‌های تابستانی مورد علاقه‌تان را با یک اسکوپ پروتئین وی مخلوط کرده و آنرا به عنوان یک نوشیدنی میوه‌ای برای تسهیل فرایند ماهیچه‌سازی به کار ببرید؛ و بدین ترتیب به ریکاوری بدن بعد از ورزش کمک کرده و در عین حال سطوح انرژی‌تان را نیز افزایش دهید.

 برای وعده‌های غذایی‌تان برنامه‌ریزی کنید. شما برای فعالیت‌های تابستانی و بیرون رفتن‌های آخر هفته برنامه‌ریزی می‌کنید. چرا برای وعده‌های غذایی‌تان برنامه‌ریزی نکنید؟ این کار را با تهیه تمام مواد غذایی مورد نیاز در روز جمعه شروع کنید تا برنامه‌ریزی برای روزهای هفته آتی آسان‌تر شود؛ بنابراین برای هفته پیش رو وعده‌های غذایی کافی خواهید داشت. بهترین قسمت این موضوع: بدین شکل یعنی با لذت بردن از غذاهای خانگی و نخریدن غذاهای ناسالم غیر خانگی، در پول خود نیز صرفه جویی خواهید کرد.

در مسیر سفر انتخاب سالم غذایی داشته باشید. ساندویچ‌ها، فست فودهای پرکالری و بستنی نمونه‌هایی از اقلام خراب کننده رژیم شما هستند، بنابراین با از قبل آماده بودن از پس این وسوسه‌های ناسالم برآیید. سبد غذایی حاوی بطری‌های آب، ساندویچ‌های خانگی تهیه شده با نان کامل سبوس‌دار، ماست، هوموس، و مقدار زیادی میوه به همراه داشته باشید.

بدین ترتیب احساس شادی و سلامتی بیشتری پس از به پایان رسیدن مسیر سفر خواهید داشت.

آشپزخانه خود را یک خانه تکانی تابستانی کنید. شما به محیطی نیاز دارید که روش سالم زیستی شما و اهداف تابستانی‌تان در مسیر تناسب اندام را منعکس کند. برای شروع، مواد غذایی ناسالم را از خانه خود خارج کنید، بنابراین وسوسه به مصرف‌شان نخواهید شد. در محیط کار نیز می‌توانید میوه‌ها، مغزها، و دیگر نمونه‌های میان وعده سالم را در دفترکار خود داشته باشید.

برگر سالم تهیه کنید. یک برگر سالم‌تر را می‌توانید با کمک گوشت کم‌چرب، نان گندم کامل، و تزیین‌های سالم و خوشمزه‌ای مانند برش‌های آناناس، کاهو، آواکادو، و پنیر فتا تهیه کنید.

با تغذیه سالم از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. با خوردن میوه‌های غنی از آن آنتی‌اکسیدان و ویتامین C مانند تمشک، توت فرنگی، بلوبری به التیام آسیب‌های پوستی ناشی از آب و هوا کمک کنید. پروتئین در شکل گوشت کم چرب، حبوبات، مغزها، و دانه‌ها نیز مفید واقع می‌شوند. با نوشیدن آب از خشکی پوست‌تان جلوگیری کنید. توصیه می‌شود که در فصل تابستان زنان 5/2 لیتر (معادل 8-10 لیوان) و مردان 5/3 لیتر آب دریافت کنند تا از دهیدراتاسیون پیشگیری شود. از آنجاییکه کلسیم نیز ممکن است از طریق تعریق از دست برود، لذا دریافت کافی از محصولات لبنی کم‌چرب مانند پنیر، شیر و ماست کم چرب توصیه می‌شود.

 

برچسب ها: پروتئین، فست‌فود، وسوسه، کم‌چرب، ماهیچه‌سازی تعداد بازديد: 488 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز