Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 9 مهر 1403 - 21:43

24
آذر
نوشيدنی های فصل سرما

نوشيدنی های فصل سرما

مرکبات با مزه ترش و شیرینی که دارند برای بدن شما ویتامین C، انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی و بسیاری مواد ضروری دیگر را فراهم می‌کنند.

تحريريه دنيای تغذيه

 

 

از قدیم سیب در میان اذهان عمومی به عنوان میوه‌ای شگفت انگیز و حافظ سلامتی شناخته می‌شده است. اما خواص متعدد سیب، نباید مانع از توجه ما به سایر میوه‌ها، از جمله مرکبات شود. تفاوتی نمی‌کند که نیاز بدن شما به چه چیزی باشد؛ مبارزه با سرماخوردگی، درخشش پوست، کاهش احتمال ابتلا به سرطان و ... در هر صورت مرکبات برای بدن شما مفید خواهند بود. مرکبات با مزه ترش و شیرینی که دارند برای بدن شما ویتامین C، انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی و بسیاری مواد ضروری دیگر را فراهم می‌کنند. 

آب پرتقال

پرتقال معمولا ما را به یاد سرماخوردگی و آب‌ریزش بینی می‌اندازد. به همین دلیل است که پرتقال را بیشتر با ویتامین C سرشارش می‌شناسند، اما این میوه خوشرنگ و خوش طعم علاوه بر ویتامین C، دارای موادي مانند هسپریدین، است که این ماده در کاهش فشار خون و کلسترول موثر است. از آنجا که بیشتر هسپریدین در پوست بیرونی و داخلی پرتقال موجود است، بهتر است به دنبال راه‌هایی باشید که بتوانید از پوست پرتقال نیز بهره بیشتری ببرید، مثل مربای پوست پرتقال. همچنین پرتقال منبع خوبی از کربوهیدرات و ویتامین‌های B است که در نتیجه این دو ماده،  پرتقال برای افزایش انرژی بسیار مفید است تا جایی که می‌توان به افراد پیشنهاد کرد به جای استفاده از نوشابه‌های انرژی‌زا، آب پرتقال بنوشند. 

آب لیمو شیرین

در فصل لیمو شیرین، از فرصت استفاده کنید و تا می‌توانید آب آن را بگیرید و از خواص و طعم فوق العاده آن لذت ببرید. ویژگی‌ها و خواص لیمو شیرین گاه دست کم گرفته می‌شود، اما گفته می‌شود رومی‌های باستان به دلیل خواص متعدد این میوه، از آن به شکلی گسترده استفاده می‌کرده‌اند. ویتامین C سرشاری که در این میوه موجود است به درمان عفونت‌ها کمک می‌کند و بدن را در مقابل تب مقاوم‌تر می‌کند. لیموشیرین همچنین میوه ای ادرار آور است، در نتیجه مصرف این میوه و آب آن به افرادی که مبتلا به عفونت ادرار هستند یا اوره بدن آن‌ها بالا است، توصیه می‌شود. لیمو شیرین برای آرتروز و روماتیسم نیز مفید است. می‌توانید برای درمان حالت تهوع و سوزش سینه آب لیمو شیرین را در آب داغ ریخته و بنوشید. 

آب گریپ‌فروت

 خوردن نصف گریپ‌فروت  پیش از غذا خاصیتی فراتر از کاهش وزن دارد. این میوه صورتی رنگ جزء یکی از مغذی‌ترین میوه‌هاست. 
گریپ‌فروت حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که رشد تومورها را متوقف می‌کند و در برخی سرطان‌ها، از جمله سرطان پروستات، DNA سلول‌ها را بازسازی می‌کند. علاوه بر این تحقیقات نشان می‌دهند که آب گریپ‌فروت  احتمال ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد و از بدن در برابر سرطان روده محافظت می‌کند. همه این ویژگی‌ها باعث اهمیت ویژه این میوه می‌شود. می‌توانید برای تنوع بیشتر، از آب این میوه بستنی‌های یخی نیز تهیه کنید. 

آب نارنگی

این میوه با پوستی که راحت کنده می‌شود و طعم خوبی که دارد، سرشار از مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان است. تحقیقات نشان می‌دهند که آب نارنگی احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. این تحقیقات بر روی افراد مبتلا به هپاتیت صورت گرفت و طی آنها ثابت شد که مصرف مداوم آب نارنگی احتمال ابتلای این بیماران به سرطان کبد را کاهش می‌دهد. از دیگر پیامدهای مثبت مصرف آب نارنگی می‌توان به کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های کبدی، کاهش احتمال  سفت شدن سرخ رگ‌ها  و کاهش مقاومت بدن افراد دیابتی در مقابل انسولین اشاره کرد. 

آب لیمو ترش

هر چند که لیمو ترش به دلیل طعم ترشی که دارد به صورت مستقیم خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما خاصیت آن آنقدر زیاد است که باید سعی کنیم مصرف آن را افزایش دهیم. در گذشته، سربازان از لیموترش استفاده می‌کردند تا از کمبود ویتامین در بدن خود جلوگیری کنند. حتی امروزه نیز کسانی که محل کارشان در محیط‌های آلوده است از این میوه برای کاهش احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ها استفاده می‌کنند. چه آب لیمو ترش خورده شود چه بر روی پوست مالیده شود، در هر صورت استفاده از این میوه منجر به جوان شدن پوست و کاهش بوی عرق می‌شود. همچنین ویتامین ‍C، که نوعی آنتی‌اکسیدان است احتمال ابتلا به انواع سرطان را کاهش می‌دهد. 

 

برچسب ها: نوشیدنی برای زمستان، نوشیدنی مخصوص زمستان، آبمیوه برای زمستان، آبمیوه فصل سرما، نوشیدنی و سرما تعداد بازديد: 448 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز