Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 19:45

15
دی
فصل سرما را سالم سپری كنيد

فصل سرما را سالم سپری كنيد

با تقویت طبیعی دستگاه ایمنی بدن خود به كمك چای سبز و داروهای هومئوپاتیك آنفلوانزا، سرسخت‌ترین میكروب‌ها را از میدان به در كنید.

تحريريه آشپزباشی

 

 

با تقویت طبیعی دستگاه ایمنی بدن خود به كمك چای سبز و داروهای هومئوپاتیك آنفلوانزا، سرسخت‌ترین میكروب‌ها را از میدان به در كنید.  

زمستان از راه رسید، ولی این بدان معنی نیست كه دیگر ناچار باشید روز و شب را با جعبه‌ی دستمال كاغذی بگذرانید. در عوض با اقداماتی ساده، دستگاه ایمنی خود را تحریك و تقویت كنید. به این ترتیب، از مقابل بسیاری از میكروب‌ها، جا خالی می‌دهید و اگر هم مبتلا شوید، زودتر خوب خواهید شد. 

برنامه‌‌ی خوب ضدمیكروب با سه اصل اساسی شروع می‌شود 

دست‌هایتان را بشوئید

بخصوص بعد از رفتن به دستشوئی، پیش از غذا خوردن و پس از مبتلا شدن، دست‌ها را بیست ثانیه خوب بشوئید. 

غشاهای مخاطی را مرطوب نگه‌دارید

با انجام این كار، ویروس‌ها كم‌تر وارد بینی، چشم و دهان می‌شوند.  

به قدر كافی بخوابید

بیش‌تر افراد، به هفت تا نه ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارند. معمولاً زمانی كه بدون نیاز به زنگ ساعت بیدار می‌شوید، دیگر نیازی به خواب ندارید. 

این هم نكاتی دیگر برای پیشگیری از سرماخوردگی 

غرغره كنید!

اگر هر روز با آب خالی غرغره كنید، احتمال سرماخوردگیتان كم‌تر می‌شود و اگر هم سرما بخورید، علامت‌های آن خفیف‌تر خواهد بود.  

به چای سبز روی آورید! 

چای سبز، دستگاه ایمنی بدن را برای مقابله با میكروب‌های مهاجم تحریك می‌كند. پلی‌فنل‌های موجود در چای سبز نیز، به دیواره‌ی سلولی باكتری‌ها آسیب می‌زند و توانائی ویروس‌ها را برای ورود به یاخته‌های انسانی مختل می‌سازد. 

آب درمانی متضاد را امتحان كنید! 

به گفته‌ی لوری استیلسمت، مؤلف كتاب راه‌های طبیعی برای سلامت زنان،  با این روش ساده – كه هنگام استحمام صبحگاهی می‌توان به كار بست- می‌توانید نیروی حیاتی خود را با تحریك جریان خون تقویت كنید.  

ابتدا، آب را تا حد تحمل داغ كنید. در حالی كه تا هشت می‌شمارید، بگذارید آب روی ستون فقراتتان بریزد. سپس به سرعت آب دوش را سرد كنید و باز تا هشت بشمارید، دست‌كم سه بار آب را داغ و سرد نمائید و با آب سرد، شسشتو را تمام كنید.  

تنش را كم كنید! 

تنش، چه فیزیكی چه احساسی و چه روانی، فشار شدیدی بر نیروی ایمنی وارد می‌كند. روش‌های مهار تنش، گستره‌ی وسیعی از یوگا و تایچی گرفته تا ورزش سبك یا نوشتن یادداشت‌های روزانه، دارد. فقط ده دقیقه مراقبت در روز، ابزاری قدرتمند برای آرام كردن اعصاب و بهبود سلامتی است. 

تمرین‌های بدنی خود را متعادل كنید! 

ورزش منظم و متعادل، یكی دیگر از پایه‌های درست كار كردن دستگاه ایمنی بدن است. حتی با پیاده‌روی سریع روزانه، می‌توانید تعداد روزهای ناخوشی خود را در زمستان معمولی تا حد چشمگیری كم‌تر كنید ولی زیاده‌روی در كارهای خوب هم، مشكل‌ساز است.  

مكمل غذائی را فراموش نكنید! 

مكمل غذائی خوب شامل ویتامین و مواد معدنی، كمك فراوانی به تقویت ایمنی بدن می‌كند. توجه داشته باشید كه مكمل، باید حاوی 100 تا 300 درصد مصرف توصیه شده‌ی روزانه‌ی «RDI» از عوامل سازنده‌ی مهم همچون مس، سلنیوم، روی و ویتامین‌های گروه B باشد.  

بخندید! 

جالب است كه شوخ طبعی و خنده، حقیقتاً عملكرد دفاعی بدن را تقویت می‌كند. شما هم این راهكار را بیازمائید و فیلمی خنده‌دار بگیرید و با تماشای آن، خود را بخندانید. 
  

برچسب ها: پیشگیری از سرماخوردگی، جلوگیری از سرماخوردگی، تقویت دستگاه ایمنی بدن، جلوگیری از آنفولانزا، مواد غذایی برای سرماخوردگی تعداد بازديد: 588 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز