Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:57

6
دی
توصيه‌های غذايی ويژه آقايان

توصيه‌های غذايی ويژه آقايان

پروستات یک غده در اندام تناسلی آقایان است. این غده مجرای عبور ادرار و منی را در آقایان احاطه کرده است.

توصیه‌های غذایی ویژه آقایان

 

 

پروستات یک غده در اندام تناسلی آقایان است. این غده مجرای عبور ادرار و منی را در آقایان احاطه کرده است. بنا به گفته مدلاین پلاس، هر چیزی که باعث عفونت ادرار شود، می‌تواند عفونت پروستات نیز ایجاد کند.علائم عفونت پروستات عبارتند از درد، التهاب و مشکل در دفع ادرار. تغذیه سالم وقتی با درمان دارویی همراه شود، می‌تواند از این علائم پیشگیری کند یا آنها را کاهش دهد.

 

عملکرد:

عادات غذایی باعث به وجود آمدن یا از بین رفتن عفونت پروستات نمی‌شوند، اما در کل یک رژیم مغذی می‌تواند بدن شما را در برابر عفونت‌ها مقاوم کند.

در اکثـــر مــواقع مشکلات حاد و ناگهانی پروستات با داروها و تغذیه متعادل و تغییرات رفتاری حل می‌شوند.

 

 

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید:

اجتناب از موادی نظیر کافئین، الکل و غذاهای تند می‌تواند علائم مربوط به عفونت پروستات را کاهش دهد. منابع اصلی کافئین شامل قهوه، انواع نوشابه، چای سیاه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، شکلات، آبنبات‌ها و بستنی‌های قهوه است. سالسا، فلفل‌های تند، سس‌های تند و غذاهای تند آسیایی و مکزیکی نیز می‌توانند سوزش را افزایش دهند.

 

غذاهای مفید:

 میوه‌ها و سبزیجات از بهترین منابع آنتی‌اکسیدان از جمله ویتامین C و بتا‑کاروتن هستند. این مواد در مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها موثر هستند. با وجود کمبود مطالعات در این زمینه، برخی پزشکان پیشنهاد می‌کنند مردانی که دچار عفونت ادرار شده‌اند،  ویتامین C بیشتری مصرف کنند. فلفل دلمه‌ای، مرکبات، گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی و کیوی سرشار از ویتامین C هستند.

ماهی‌هایی نظیر سالمون حاوی اسیدهای چرب امگا- 3 هستند؛ این چربی‌های مفید به کاهش التهاب کمک می‌کنند.

 برای بهبود سطح انرژی و داشتن تغذیه‌ای سالم‌تر از  موادی چون جو دو سر، برنج قهوه‌ای، ذرت و جو استفاده کنید. نوشیدن روزانه آب کافی نیز مهم است.

 

 مكـمـل‌ها:

 خیلی از آقایان از مکمل‌ها و داروهای گیاهی استفاده می‌کنند، اما سودرسانی این مواد هنوز به اثبات نرسیده است. مرهم‌های گیاهی که برای مشکلات پروستات از آنها استفاده می‌شود، دارای کوئرستین هستند. این ماده در پیاز و چای سبز به وفور یافت می‌شود. مکمل‌های مورد استفاده در این زمینه ترکیبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی (مثل ویتامین‌های E و D و نیز مواد معدنی سلنیوم و روی) هستند. با وجود اینکه این مواد مغذی برای بدن ضروری و مفید هستند، اما تامین آنها از این راه می‌تواند مشکلات جانبی به وجود آورد و برای سلامتی خطرناک باشد. برای اطمینان حاصل کردن از ایمنی و سلامت خود، قبل از مصرف مکمل‌ها با پزشك و متخصص تغذیه مشورت کنید.

برچسب ها: داروهای گیاهی، ویتامین c، نوشیدنی‌های انرژی‌زا تعداد بازديد: 544 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز