Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 20:08

15
مهر
غذاهایی که با چین و چروک مبارزه می‌کنند

غذاهایی که با چین و چروک مبارزه می‌کنند

غذاهایی که با چین و چروک مبارزه می‌کنند: مـاهـی، روغن زیتون، مـیـــوه‌هــا، سبزیجات، حبوبات، آلفا لیپوئیک اسید - درمان نهایی برای چین و چروک...

غذاهایی که با چین و چروک مبارزه می‌کنند

  

مـاهـی:

باور داشته باشید که ماهی برای سلامت بدن و به خصوص پوست لازم است. حال، ماهی چگونه می‌تواند از بروز چین و چروک‌های پوستی جلوگیری کند؟ ماهی منبع خوبی از دو نوع اسیدچرب چند غيراشباعي به نام‌های EPA و DHA می‌باشد. این چربی‌های خوب برای غشای سلولی حیاتی می‌باشند و موجب سیالیت و بهبودی ساختمان سلول می‌شوند.

برنامه غذایی که مصرف به اندازه ماهی در آن رعایت می‌شود، می‌تواند به كاهش بروز برخی بیماری‌های قلبی- عروقی، ورم مفاصل و... کمک کند و همچنین از پوست در برابر چین و چروک محافظت نماید.

 

روغن زیتون:

تحقیقات بر روی افراد مسن نشان داده‌اند افرادي که در برنامه غذایی گذشته‌ خود به جای کره و مارگارین از روغن زیتون استفاده کرده‌اند، چین و چروک‌های پوستشان به مراتب از دیگران کمتر است. چگونه این روغن مدیترانه‌ای قادر به جوان نگاه داشتن پوست است؟ روغن زیتون منبع خوبی از اسيد چرب غيراشباع است که برای سلامت غشای سلولی لازم می‌باشد و با سیالیت خود در بین سلول‌ها می‌تواند ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین E (که از آنتی‌اکسیدان‌های مهم به حساب می‌آید) را جذب کند.

 

  مـیـــوه‌هــا:

میوه‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های لازم برای پیشگیری از چین و چروک می‌باشند. در واقع، زغال اخته و انار دو میوه غنی از مواد مغذی گیاهی (فیتونوترینت) هستند. همانطور که گفته شد آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و با از بین بردن آنها به سلامت پوست و پیشگیری از چین و چروک‌ها کمک می‌کنند.

 

 

از مصرف مواد قندی پرهیز کنید:

جالب است بدانید که تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که در برنامه غذایی خود مواد قندی مانند آب نبات، نان سفید، غذاهای فرآوری شده و فست فودها را زیاد می‌خورند، با چین و چروک پوستی بیشتری مواجه می‌شوند. چرا؟

نظریه‌ای در بین متخصصان وجود دارد که در افرادی که مواد قندی در برنامه غذایی‌شان قابل مشاهده است، واكنشي انجام می‌شود که پیری زودرس را به همراه دارد.

در نتیجه، این ترکیب  در عملکرد کلاژن خلل وارد مي‌كند و سبب شل شدن پوست و بروز چین و چروک می‌شود.

 

سبزیجات:

 سبزیجات غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین E، ویتامین C، بتاکاروتن، فلاونوئید و مواد مفید دیگر است. با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، پوست زمان و انرژی کافی را برای ترمیم سلول‌های آسیب دیده پیدا خواهد کرد.

سبزیجات از میزان قابل توجهی آنتی‌اکسیدان برخوردارند و نتایج تحقیقات نشان داده‌اند هر چه مقدار آنتی‌اکسیدان موجود در سبزیجات بیشتر باشد، بیشتر می‌تواند از پوست در برابر چین و چروک‌ها محافظت کند. یافته‌ها حاکی از قرار گرفتن زغال اخته  در صدر گروه آنتی‌اکسیدان‌ها، و سپس توت فرنگی، گیلاس و آلبالو، چای و میوه‌ها و سبزیجات با رنگ روشن است.

به مواد مغذی موجود در گیاهان فیتونوترینت(phytonutrients) گفته می‌شود. این مواد مغذی برای سلامت انسان خیلی مفید و ضروری می‌باشند و از بروز برخی بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها جلوگیری به عمل می‌آورند.

 لذا می‌توان نتیجه گرفت هنگامی که این مواد از بروز بیماری‌های مهم (بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها) جلوگیری می‌کنند، حتما در پیشگیری از بروز چین و چروک هم توانایی دارند. هرچه سبزیجات را تازه و به صورت خام مصرف کنید، مواد مغذی‌ آنها بهتر حفظ خواهد شد.

آبپز کردن، پختن و یا درون مایکروویو آماده کردن سبزیجات میزان فیتونوترینت‌ها را کاهش داده و در نتیجه توانایی آنها را برای پیشگيری از بروز چین و چروک کم می‌کند. از این‌رو سبزیجات به صورت خام و یا کم حرارت دیده، مواد مغذي بیشتری خواهند داشت.

 

22 ماده غذایی که با چین و چروک مبارزه می‌کند:

 

از مواد غذایی زير به عنوان سلاحی در برابر چین و چروک‌ها بهره گیرید:

میوه‌های ضد چین و چروک:

آلبالو

سیب

زردآلو

شاه‌توت

زغال اخته

طالبی

کیوی

گوجه فرنگی

سبزیجات ضد چین و چروک:

فلفل‌دلمه‌ای

کلم بروکسل

هویج

سیر

کلم پیچ

پیاز

اسفناج

مغزها ودانه‌های ضد چین و چروک:

بادام ، تخم کتان، دانه آفتابگردان

سایر مواد مغذی:

شکلات،چای سبز، جو دوسر،ماهی تن

 

حبوبات:

 لوبیا حقیقتا جادو می‌کند، زیرا منبع سرشاری از مواد مغذی مانند فیبر، منیزیم، پروتئین و ویتامین‌ها است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و از پوست محافظت می‌کند. لوبیا غنی از فیتواستروژن (ترکیبی که قدرت آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده‌ دارد) نيز مي‌باشد که برای مثال می‌توان به لوبیای سویا اشاره کرد.

شاید این سوال در ذهن ايجاد شود که سبزیجات و حبوبات چگونه می‌توانند از پوست محافظت کنند؟ همانطور که قبلا به آن اشاره شد، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سبزیجات و حبوبات با رادیکال‌های آزادی که بر اثر استرس و یا قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید تشکیل می‌شوند، مبارزه کرده و آنها را از بین می‌برند. مصرف کافی و به اندازه سبزیجات و حبوبات این اطمینان خاطر را برای ما به همراه دارد که بدنمان به میزان لازم از آنتی‌اکسیدان‌ها برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد برخوردار است.

  

آلفا لیپوئیک اسید: درمان نهایی برای چین و چروک

آلفا لیپوئیک اسید یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها است . این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند برای از بین بردن رادیکال‌های آزاد به هر جایی که لازم است بروند و از آسیب دیدن پوست جلوگیری کنند، لذا آنتی‌اکسیدان آلفا لیپوئیک اسید یکی از بهترین مواد برای پیشگیری یا مبارزه با چین و چروک می‌باشد. همچنین، این آنتی‌اکسیدان در سال‌های اخیر در بین بیماران دیابتی (به خاطر تاثیری همانند انسولین) و متخصصان پوست طرفداران زیادی پیدا کرده است.

تحقیقات نشان داده‌اند کرم‌هایی که حاوی این آنتی‌اکسیدان باشند می‌توانند از چین و چروک‌هایی که با افزایش سن پدیدار می‌شوند و یا با زبری پوست مقابله کنند. همچنین مکمل خوراکی این آنتی‌اکسیدان قابل دسترس می‌باشد.

برچسب ها: چین و چروک، روغن زیتون، ویتامین E، ویتامین c، phytonutrients، فیتونوترینت، آلفا لیپوئیک تعداد بازديد: 687 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز