Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 15:48

3
خرداد
طبيب خود باشيم

طبيب خود باشيم

گاهی اوقات قسمتی از بدن دچار دردی می شود كه حتي اگر شديد هم نباشد، آرامش فرد را بر هم می زند

طبیب  خود باشیم

 

بهبود حالت تهوع

مقداری زنجبیل را در آب داغ ریخته و بجوشانید؛ سپس آن را صاف كرده و داخل قالب یخی بریزید و قالب را درون فریزر بگذارید. هنگام دچار شدن به حالت تهوع یك تكه از آن را از قالب درآورده و شروع به لیسیدن كنید تا قطرات ریز محلول زنجبیل و آب در دهان‌تان ذوب شوند. زنجبیل همواره خاصیت ضدتهوع داشته و به خانم‌های باردار نیز استفاده از آن توصیه می‌شود.

 

سكسكه

در هنگام سكسكه 1-2 قاشق چایخوری شكر ببلعید. دانه‌های بسیار ریز شكر عصب‌های حساس‌شده را تحریك می‌كنند. این عصب‌های حساس موجب گرفتگی دیافراگم می‌شوند. از چیزهای دیگر مثل نمك هم می‌توانید استفاده كنید؛ ولی طعم شكر بهتر است.

 

درمان گلودرد

مقداری سیر تازه را آنقدر بكوبید تا كاملا له شود (6 حبه كافی است) بعد آن را با آب ولرم حل كرده و روزی دو بار محلول مورد نظر را غرغره كنید. این كار را به مدت سه روز پیاپی انجام دهید. سیر تازه خاصیت ضدباكتریایی دارد و با باكتری‌هایی كه ایجاد درد می‌كنند، مقابله می‌كند و آب ولرم هم باعث نرم شدن بافت ملتهب گلو می‌شود.

 

درمان سرفه

 برای درمان سرفه، كاكائوی سیاه و تلخ بسیار موثر است. طبق یافته‌های دانشمندان، تركیب تئوبرومین كاكائو حتی از كدئین هم موثرتر است و می‌تواند سرفه‌های پشت سر هم را از بین ببرد؛ ضمن اینكه هیچ نوع عوارض جانبی هم ندارد و از همه مهم‌تر موجب خواب‌آلودگی و یبوست كه در اثر مصرف قرص‌های شیمیایی به وجود می‌آید نیز نمی‌شود. برای خلاصی از سرفه‌های مقطع كه معمولا شب‌ها در حین خواب به سراغ افراد می‌آید، 30 دقیقه قبل از خواب دو قاشق چایخوری عسل میل كنید. البته توجه داشته باشید كه به كودكان زیر 1 سال به هیچ‌وجه عسل ندهید و به كودكان 2-5 ساله نیز نصف این مقدار عسل بدهید. براساس پژوهش‌ها، عسل در فرو نشاندن سرفه حتی بهتر از شربت سرفه عمل می‌كند و خواب آرامی را به همراه می‌آورد.

 

كاهش تب

مقداری چای را نمدار كرده و آن را مزه مزه كنید! این كار باعث می‌شود تا هیپوتالاموس تحریك شده و بهتر دمای بدن را كنترل كند و از طرفی موجب گشاد شدن رگ‌های خونی نیز می‌گردد. بوته خشك چای را از عطاری‌ها تهیه كنید و یك قاشق چایخوری از آن را در یك فنجان آب گرم ریخته و بگذارید 15 دقیقه در همان وضعیت بماند. سپس آن را كم‌كم بنوشید. (روزانه 3-4 فنجان بسیار خوب است). اگر با این كار تب شما پایین نیامد، حتما به پزشك مراجعه كنید.

 

كاهش درد ناشی از سوختگی

اگر پوست‌تان در اثر تماس با ماهیتابه و یا حرارت فر دچار سوختگی شده است، می‌توانید از ژل آلوئه‌ورا برای درمان سوختگی آن استفاده كنید. این ژل خاصیت ضدالتهابی و نرم كنندگی دارد و از ورود هوا به بخش سوخته و ایجاد حساسیت و ناراحتی جلوگیری می‌كند.

 

 نفخ شكم

روزی سه بار و هر بار 2 عدد قرص نعنا بخورید. قرص نعنا باكتری‌هایی را كه موجب نفخ و باد شكم می‌شوند، از بین می‌برد و عضلات روده‌ها را آرام و راحت می‌كند و اسپاسم به وجود آمده در دستگاه گوارش را برطرف می‌سازد.

 

از بین بردن بوی بد پا

 مقداری سركه را با مقداری آب حل كنید (با تناسب 1 به 2) و هر شب پاهای خود را در این محلول قرار دهید و یا اینكه بعد از دوش گرفتن مقداری چای سیاه غلیظ را روی پاهای‌تان بریزید و بمالید و 30 دقیقه در همان وضعیت بمانید. چای باكتری‌های موجود در پاهای شما را از بین می‌برد و پاهای‌تان را خشك نگه‌ می‌دارد (باكتری‌ها در محیط‌های مرطوب رشد بیشتری می‌كنند). بعد از گذشت یك هفته نتیجه این كار را خواهید دید.

 

كاهش دوره سرماخوردگی

یك لیمو را از وسط قاچ كرده و آب آن را در یك لیوان بچكانید و آن را بخورید. براساس تحقیقات، ویتامین C هم دوره سرماخوردگی را كوتاه‌تر می‌كند و هم از شدت آن می‌كاهد. یك لیموی دیگر را در یك لیوان بچكانید و كمی آب جوش و یك قاشق چایخوری عسل طبیعی به آن بیفزایید. این كار هم سیستم دفاعی بدن‌تان را تقویت می‌كند و هم درد گلو را برطرف می‌سازد. خود را بخور دهید تا سینوس‌های‌تان باز شوند.

 

از بین بردن موقت بوی بد تنفس

با مقداری آب لیمو غرغره كنید تا باكتری‌هایی بد بو از بین بروند. سپس مقداری ماست ترش میل كنید؛ زیرا حاوی باكتری‌های «لاكتو باسیلولاس» می‌باشد و این باكتری بسیار مفید و سودمند است. لیمو و ماست بدون شكر و شیرینی به طور طبیعی بوی بد دهان و تنفس را كاهش می‌دهند و اثر آنها 12- 24 ساعت حفظ می‌شود.

 

رفع ترك‌ها و خشكی لب‌ها

 مقداری روغن زیتون را روزی دو تا سه بار روی لب‌ها بمالید. روغن زیتون خاصیت ضدالتهابی دارد و سرشار از آنتی‌اكسیدان است و برای مرطوب كردن لب‌های خشكیده و ترك‌ خورده بسیار مناسب می‌باشد. با این كار متوجه نرمی لب‌ها خواهید شد. براساس تحقیقات، استفاده از روغن زیتون بكر روی سطح پوست بعد از حمام آفتاب، از بروز سرطان پوست جلوگیری می‌كند.

 

كاهش گردن درد

خشكی و سفتی گردن در اثر گردش نامناسب خون و لنف در بافت‌های ماهیچه‌ای ایجاد می‌شود. آب درمانی (شیرجه ناگهانی در آب گرم و سپس در آب سرد) باعث جاری شدن خون در تمام رگ‌ها می‌شود. ابتدا وارد آب گرم شوید تا جریان خون افزایش یابد؛ سپس بعد از 20 ثانیه وارد آب سرد شوید و یا اینكه شیر آب سرد حمام را باز كنید (برای 10 ثانیه) تا رگ‌ها كمی جمع شوند. این كار را سه بار پشت سر هم انجام دهید و هر بار آن را با آب سرد تمام كنید.

 

كاهش و توقف خروپف كردن

اگر اغلب اوقات خروپف می‌كنید و این اتفاق وقتی كه به پشت می‌خوابید تشدید می‌شود، یك توپ تنیس را به یك تكه از تی‌شرت قدیمی و كهنه خود وصل كنید و آن را به وسط لباس خواب‌تان (بخش پشت كمرتان) بدوزید. این كار باعث می‌شود تا در حین خواب وقتی كه می‌‌خواهید به پشت بخوابید، احساس ناراحتی كنید و دوباره یك طرفه شوید؛ بدون آنكه از خواب بیدار شوید.

 

غلبه بر بی‌خوابی

قبل از خواب مقداری توت بخورید؛ زیرا سرشار از ملاتونین است و می‌تواند خواب را تنظیم كند. بعد از آن یك دوش با آب نسبتا گرم بگیرید تا بدن‌تان آرامش یابد و ذهن‌تان آسوده شود. همچنین می‌توانید به بالش خود كمی عطر سنبل بزنید و یا مقداری سنبل داخل آن بریزید تا بوی خوش آن به شما احساس خواب‌آلودگی دهد.

 

پف چشم

چای سیاه حاوی تركیبی به نام تانن است كه پف زیر چشم را از بین می‌برد و باد آن قسمت را خالی می‌كند. یك عدد چای كیسه‌ای را در آب داغ و بعد از چند دقیقه داخل یخچال بگذارید تا سرد شود. بعد، چشم‌های خود را ببندید و این كمپرس سرد را روی آنها قرار دهید.

 

از بین بردن جرم دندان

كمی توت‌فرنگی تازه را له كرده با كمی جوش شیرین تركیب كنید و مقداری آب به آن بیفزایید تا حالت خمیری پیدا كند. سپس این تركیب را با یك مسواك نرم روی دندان‌های‌تان بكشید. این كار را هر 3-4 ماه یكبار انجام دهید و اگر به تعداد دفعات بیشتری انجام شود، به مینای دندان‌ آسیب می‌رساند.

 

جلوگیری از سردرد

استفاده از منیزیم (400- 200 میلی‌گرم) سبب كاهش گرفتگی عضلات می‌شود. سردردهای قبل از قاعدگی را می‌توان با مصرف منیزیم از بین برد. اما كسانی كه به مشكلات كلیوی دچار هستند، باید در این زمینه با پزشك‌شان مشورت كنند.

 

 خارش و اگزمای پوست

از گذشته‌های بسیار دور تا به حال، جوی دو سر یك داروی شفابخش برای نرمی پوست به شمار می‌آید. تركیبات موجود در جو موجب كاهش التهاب و خارش پوست می‌شود.

برچسب ها: پف چشم، از بین بردن جرم دندان، بی‌خوابی`، خشكی لب‌ها، بوی بد تنفس تعداد بازديد: 443 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز