Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 17:20

11
اردیبهشت
غذا خوردن در رستوران زیر ذره بين تغذيه

غذا خوردن در رستوران زیر ذره بين تغذيه

در رستوران ها، بخصوص رستوران های مخصوص حررح ژژچح غذا خوردن سبب چاقی ما می شود

غذا خوردن در رستوران زیر ذره بين تغذيه

 

در رستوران ها، بخصوص رستوران های مخصوص حررح ژژچح غذا خوردن سبب چاقی ما می شود، اگر تصمیم به كاهش وزن داریم و از طرفی مایل هستیم كه گاهی به رستوران رفته و غذا میل كنیم باید این تدابیر را دنبال كنیم:

 

۱عدم مصرف نوشابه و یا نوشیدن نوشابه های كم كالری و یا بدون كالری

آسان ترین راه برای كم كردن كالری، خودداری از نوشیدن نوشابه های حاوی قند است. میزان كالری موجود در یک قوطی نوشابه می تواند با كالری موجود در یک همبرگر برابری كند. خوردن این نوشابه های سرشار از شكر را كنار گذاشته و به جای آن آب یا دوغ یا نوشابه های بدون شكر بنوشید تا از اضافه وزن خود تا حدودی جلوگیری نمایید!

 

۲نان كمتری میل كنید

یک برش نان همراه با كره حدود ۱۳۰ كالری دارد. هنگامی كه در رستوران هستید و بر روی میز شما سبدی از نان گذاشته می شود مراقب باشید چون ممكن است به راحتی ۳ یا ۴ قطعه از نان را برداشته و میل كنید در این صورت میزان كالری كه شما دریافت كرده اید برابر است با كالری موجود در یک پرس غذای اصلی; پس هشیار باشید و به یک تكه نان بسنده كنید!

 

۳با گرسنگی زیاد وارد نشوید

زمانی كه خیلی گرسنه هستید نمی توانید عاقلا نه فكر كنید; اگر با گرسنگی زیاد وارد رستوران شوید تمایل دارید هر چیز خوردنی را كه بر روی میز و جلوی چشم شما قرار می گیرد، بخورید بنابراین قبل از رفتن به رستوران، یک خوراكی سبک همانند میوه میل كنید در حدی كه گرسنگی شما را تا اندازه ای برطرف كند در این صورت زمانی كه وارد رستوران می شوید بهتر فكر می كنید و غذاهای خود را مناسبتر انتخاب می كنید!

 

۴غذاهای سالم تر را انتخاب كنید

به جای گوشت قرمز، سفارش مرغ و یا ماهی بدهید و به جای سیب زمینی سرخ كرده، سیب زمینی تنوری و یا برنج سفارش دهید. به جای سفارش دادن غذاهای سرخ شده، غذاهای بخارپز شده، گریل شده، كبابی و یا تنوری سفارش دهید.

 

۵سالا د، بدون سس سفارش دهید

خوردن یک سالا د سبزیجات كه بر روی آن سس فراوانی ریخته شده می تواند كالری برابر با یک همبرگر به شما بدهد! برای برطرف كردن این مشكل همیشه سالا د بدون سس سفارش دهید می توانید با ریختن اندكی روغن زیتون و آبلیمو بر روی سالا د هم از خوردن آن لذت برده و هم اضافه وزن پیدا نكنید!

 

۶غذای اضافه را بسته بندی كنید

به جای آنكه در آخر صرف غذا ظرف یكبار مصرف از گارسون بخواهید، از همان ابتدا كه سفارش غذا می دهید یک ظرف یكبار مصرف هم بخواهید از همان ابتدا تصمیم بگیرید كه به چه میزان میل كنید و سپس بقیه غذا را در ظرف یكبار مصرف گذاشته و كنار بگذارید; با این روش غذای اضافی مانده در بشقاب شما را برای خوردن بیشتر تحریک نمی كند!

 

۷یک شریک غذایی داشته باشید

اگر به رستوران می روید و پرس های یک نفره آن معمولا  به اندازه دو نفر می باشد می توانید یک غذا سفارش دهید و دو نفری میل كنید; یک پیش غذا و یک غذای اصلی برای دو نفر سفارش دهید در این صورت هم به میزان كافی غذا میل كرده اید و هم در پول خود صرفه جویی كرده اید!

 

۸انتخاب كمتر حررح ژژچء یا غذاهای فوری

غذاهای فوری همانند مرغ سوخاری، ساندویچ سوسیس و كالباس و پیتزا كمتر سفارش دهید زیرا حاوی كالری بسیار زیادی بوده و مواد مغذی و با ارزش كمتری دارند.

برچسب ها: غذاهای فوری، ذره بين، همبرگر تعداد بازديد: 576 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز