Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 18:48

6
مهر
فرصت‌سازی و انجام ورزش (2)

فرصت‌سازی و انجام ورزش (2)

بخش دوم- آیا آنقدر مشغول هستید كه نمی‌توانید لحظاتی كوتاه را به ورزش اختصاص دهید؟ فكر نمی‌كنم، همیشه می‌توان به سادگی این لحظات را پیدا كرد. یافتن زمان برای تناسب اندام و ورزش، در دستان شما قرار دارد.

 

ساعات استفاده از اینترنت و تلویزیون را محدود كنید

اگر تلویزیون برنامه جالبی ندارد، كانال آن را عوض نكنید. یقیناً، این روش از راه‌های اتلاف وقت و هزینه است؛ در حالی كه به راحتی می‌توانید این ساعات را ورزش كنید. زمانی كه مشغول تماشای تلویزیون و یا گشت در اینترنت می‌شوید، یك ساعت را كوك كنید تا با به صدا درآمدن آن متوجه شوید كه زمان تماشای تلویزیون به اتمام رسیده است.

بیشتر افراد اغلب حدود 30 دقیقه از وقت روزانه خود را به دیدن برنامه‌هایی اختصاص می‌دهند كه هیچ علاقه‌ای به تماشای آن ندارند.

حال تصور كنید اگر همین زمان را به ورزش كردن اختصاص بدهید، چه بهره‌ای خواهید برد.

هنگام تماشای تلویزیون فعالیت مناسب داشته باشید

هنگامی كه تلویزیون تماشا می‌كنید، فعالیت داشته باشید و وسایل تناسب اندام و ورزش را نزدیك تلویزیون قرار دهید و هنگام تماشای تلویزیون با این وسایل ورزش كنید و به هنگام پخش پیام‌های بازرگانی از پله‌ها پایین و بالا بروید.  كارهای غیرضروری را حذف و یا انجام آن را به دیگران واگذار كنید.

مثلاً آیا امكان دارد كه بچه‌‌های شما لباس‌های خود را بشویند و یا آیا همسر شما می‌تواند شام درست كند؟ انجام چه كارهایی را می‌توانید متوقف كنید و به جای آن به یك پیاده‌روی و یا باشگاه ورزشی بروید؟ آیا فكر نمی‌كنید شما تنها فردی نیستید كه مسئول انجام كارهای روزانه باشد؟ همیشه كارهایی هستند كه می‌توانید هرازگاهی آنها را انجام ندهید و یا انجام آنها را به افراد دیگر واگذار كنید.

كمی پول به خود اختصاص دهید

قرار دادن مقداری پول برای خود به شما این انگیزه را می‌دهد كه به فعالیت بپردازید، مثلاً دركلاس‌های یوگا شركت و یا برای مراقبت از كودك‌تان  او را در مهد كودك ثبت‌نام كنید و خودتان به پیاده‌روی بروید و یا در باشگاه‌های ورزشی ثبت نام كنید.

مثبت فكر كنید

دید مثبت نسبت به خود موجب می‌شود كه شیوه‌های سالم‌تری برای زندگی انتخاب كنید. مثلاً من بسیار فعال و ورزشكار هستم و یا سلامتی من در اولویت تمامی كارها قرار دارد. یا من قصد دارم هر روز ورزش كنم. این جملات را جایگزین جملات منفی مثل: «آنقدر گرفتارم كه برای ورزش وقت ندارم»، كنید.

با گذشت زمان، این الگوهای فكری مثبت موجب حذف كامل الگوهای منفی می‌شود و به وضوح خواه دلیل كه می‌توانید انتخاب‌های بیشتری در زندگی داشته باشید.

فعالیت‌های مشترك

خوردن شام و رفتن به سینما كلیشه‌های زندگی هستند. می‌توانید با همسر خود به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بروید و یا حتی در پارك با یكدیگر فوتبال بازی كنید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند كه فعالیت‌های مشترك با همسر جاذبه و علاقه بیشتری در هر دوی آنها ایجاد می‌كند و تمایل آنها برای انجام آن كار نیز بیشتر می‌شود.

در هنگام كار نیز می‌توانید ورزش كنید

به احتمال زیاد بسیاری از همكاران شما نیز وضعیتی شبیه شما دارند و دلشان می‌خواهد كه ورزش كنند، ولی زمان انجام آن را پیدا نمی‌كنند. نظر آنها را جویا شوید، شاید بتوان به جای قرار گذاشتن در یك كافی‌شاپ و خوردن یك قهوه به یك پیاده‌روی رفت و راجع به كار با یكدیگر صحبت كرد.

شاید بتوان به جای صرف یك شام به بیرون از رستوران رفت و در حین دوچرخه‌سواری با یكدیگر جلسه گذاشت. هوای تازه و اندورفین بیشتر، ایده‌‌‌های خلاقانه‌تری را به ذهن القا می‌كنند.

در حین حركت با یكدیگر معاشرت كنید

دفعه بعد كه دوست شما از شما درخواست كرد تا برای صرف ناهار و یا نوشیدن قهوه به دیدن او بروید، در كمال احترام از او برای انجام یك فعالیت دعوت كنید و نظر او را برای رفتن به كلاس یوگا و یا یك پیاده‌روی سریع در پارك جویا شوید. به جای اینكه وقت خود را صرف تلفن كردن و یا فرستادن ایمیل كنید، از دوست خود دعوت كنید تا برای انجام یك دوچرخه‌سواری یا شنا و یا هر نوع ورزش دیگری، به شما ملحق شود.

بانوان می‌توانند به‌طور منظم ورزش كنند

مثلاً هنگام جمع كردن اسباب‌بازی‌های كودك‌تان و ... از روی زمین، به جای اینكه خم شوید از پاهایتان كمك بگیرد و یا وقتی كودكتان را در آغوش می‌گیرید دراز بكشید و كودك خود را با دست‌تان پایین و بالا و یا او را برای بازی كردن به بیرون از منزل ببرید همراه او بدوید و بازی ‌كنید، بدین ترتیب روزانه دست‌كم 60 دقیقه ورزش ‌كنید. نگهداری از كودك یك ورزش تمام وقت است و با ورزش و حفظ تناسب اندام می‌توان مادر بهتری بود.

انگیزه

آنچه از آن به عنوان كمبود وقت یاد می‌شود عموماً فقدان انگیزه است. در این مواقع به فردی نیاز دارید كه به لحاظ عاطفی شما را حمایت كند. هر وقت به انجام كاری علاقه‌مند باشید، وقت كافی برای آن پیدا می‌كنید. برای ورزش، از دوست، همسر و یا مربی خود خواهش كنید كه با پیام‌های مثبت و نه آزاردهنده شما را به انجام ورزش تشویق كنند.

 

 

 برای خواندن بخش اول- فرصت‌سازی و انجام ورزش- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم- فرصت‌سازی و انجام ورزش- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: ورزش و سلامتی، فعالیت ورزشی، ورزشکاران، ساعات ورزش، نرمش، زمان ورزش کردن، اندام و ورزش تعداد بازديد: 847 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز