Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 10:26

5
آبان
ديابتی ها هم می توانند شيرينی بخورند!

ديابتی ها هم می توانند شيرينی بخورند!

شیرینی های مفید برای افراد دیابتی

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

كمپوت میوه مخلوط

مواد لازم برای 8 نفر

مخلوط میوه‌های خشك       450 گرم (زردآلو، سیب، آلو، كشمش، انجیر، گلابی و . . .)    1000 كیلوكالری
آب     475 میلی‌لیتر    0 كیلوكالری
آب یا پوست لیموترش      از 1 عدد لیمو    0 كیلوكالری
چوب دارچین     1 عدد    0 كیلوكالری
ماست كم‌چرب     به دلخواه    
 روش تهیه

میوه‌ها را در ظرف مناسبی بریزید و آب را به آن بیفزایید و یك شب نگه دارید. میوه‌ها را در صافی بریزید، ولی آب اضافی آن را نگه دارید. اكنون آب باقیمانده را در ظرف مناسبی بریزید. پوست لیمو یا آبلیمو و چوب دارچین را به آن بیفزایید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس حرارت را ملایم كنید و میوه‌های خشك را به آن اضافه نمایید. میوه‌ها را به مدت 15 دقیقه بجوشانید تا نرم شوند. میوه‌ها را از شربت خارج كنید و در ظرف پذیرایی بریزید. شربت اضافی را به مدت 20 دقیقه بجوشانید تا كمی غلیظ شود. شربت را روی كمپوت بریزید و با ماست گرم یا سرد میل كنید.

  برش‌های جو دوسر

مواد لازم برای 8 عدد

جو دو سر آسیاب كرده     175 گرم    630 كیلوكالری
نمك     یك‌دوم قاشق چایخوری    0 كیلوكالری
بیكینگ‌پودر     1 قاشق چایخوری    0 كیلوكالری
كره     1 قاشق غذاخوری    110 كیلوكالری
آب     5 قاشق غذاخوری    0 كیلوكالری
جو دو سر آسیاب كرده (اضافی)       4-5 قاشق غذاخوری    240 كیلوكالری

روش تهیه

فر را از قبل با دمای 150 درجه سانتیگراد (300 درجه فارنهایت) گرم نمایید. پودر جودوسر را با نمك و بیكینگ پودر در كاسه‌ای مخلوط كنید. كره را همراه با آب در قابلمه كوچكی ذوب نمایید و به جوش بیاورید. سپس آن را به مخلوط جو دوسر بیفزایید و مخلوط كنید تا خمیر مرطوبی به دست آید. خمیر را روی سطحی كه پودر جو دوسر ( اضافی ) پاشیده‌اید ورز دهید تا به شكل توپ یكنواختی دربیاید. یك سینی فر را برگردانید و آن را با كره قدری چرب كنید و روی آن كمی پودر جو دوسر بپاشید و خمیر توپی شكل را روی آن قرار دهید. روی خمیر پودر جو دوسر بپاشید و آن را به شكل دایره‌ای به قطر 25 سانتیمتر درآورید. دایره را به 8 قسمت تقسیم كنید و هر قسمت را كمی از هم جدا نمایید و برای حدود 60-50 دقیقه بپزید تا ترد شوند. سپس بگذارید بر روی سینی فر بمانند تا خنك شوند. اكنون آنها را بردارید و در ظرف زیبایی بچینید.

 شیرینی ترد جو دوسر

مواد لازم برای 8 ا عدد

جو دو سر آسیاب كرده     175 گرم    630 كیلوكالری
سوكرالوز (قند رژیمی)    10 گرم    40 كیلوكالری
تخم‌مرغ  همزده     1 عدد    80 كیلوكالری
روغن آفتابگردان     2 قاشق غذاخوری    270 كیلوكالری

روش تهیه

فر را از قبل با دمای 190 درجه سانتیگراد (375 درجه فارنهایت) گرم كنید. دو سینی فر را كمی با كره چرب كنید. پودر جو دو سر و شكر را در كاسه‌ای بریزید. تخم‌مرغ و روغن آفتابگردان را بیفزایید و خوب مخلوط كنید. مایه فراهم كرده را 15 دقیقه كنار بگذارید. با استفاده از یك قاشق چایخوری، از مخلوط حاصل بردارید و با فاصله بر روی سینی فر بچینید. سپس با چنگال خمیرها را پهن كنید تا به صورت دایره‌هایی به قطر 5/7 سانتیمتر در بیایند.
شیرینی‌ها را برای حدود 15-10 دقیقه بپزید تا طلایی رنگ شوند. بگذارید حدود 1 دقیقه بمانند. اكنون شیرینی‌‌ها را با پالت از سینی جدا كنید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا خنك شوند.

 رولت قیسی و پرتقال

مواد لازم برای  6 نفر

سفیده تخم‌مرغ      4 عدد    60 كیلوكالری
سوكرالوز (قند رژیمی)    25 گرم    100 كیلوكالری
آرد     50 گرم    170 كیلوكالری
پوست پرتقال رنده كرده     از یك پرتقال كوچك    0 كیلوكالری
آب پرتقال      3 قاشق غذاخوری    15 كیلوكالری
مواد لازم میانی
قیسی     115 گرم    210 كیلوكالری
آب پرتقال     150 میلی‌لیتر    50 كیلوكالری 

روش تهیه

فر را از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد (400 درجه فارنهایت) گرم كنید. سینی شیرینی در اندازه 33×23 سانتیمتر را چرب كنید و در آن كاغذ بیندازید. كاغذ را هم چرب نمایید. برای تهیه رولت، سفیده‌های تخم‌مرغ را در كاسه‌ بزرگی بریزید و با دور تند همزن برقی هم بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. سپس به تدریج سوكرالوز را بیفزایید و مرتب هم بزنید. آنگاه آرد ، پوست پرتقال و آب پرتقال را به مایه رولت بیفزایید و مخلوط كنید و مایه را در قالب بریزید. رولت را به مدت 12-10 دقیقه در طبقه بالای فر بپزید تا حالت اسفنجی پیدا كند و كمی طلایی شود. سپس آن را از سینی خارج كنید و روی كاغذ روغنی بگذارید. كاغذ روغنی پشت رولت را از آن جدا كنید و رولت را از ضلع كوچك‌تر، رول نمایید و 1 تا 2 ساعت در یخچال نگه دارید. حالا رولت را باز كنید و روی آن از مواد میانی  بمالید و مجدداً رول نمایید. روی رولت را به دلخواه بیارایید و در ظرف مناسبی قرار دهید.
روش تهیه مواد میانی
قیسی را خرد كنید و همراه با آب پرتقال در قابلمه بریزید. در قابلمه را بگذارید و صبر كنید تا به آرامی بجوشد تا زمانی كه بیشتر مایع جذب شود. سپس آن را در دستگاه غذاساز یا مخلوط كن بریزید و پوره نمایید.
  

برچسب ها: دیابت، دیابت و تغذیه، افت قند خون، شیرینی برای افراد دیابتی، قند خون بالا تعداد بازديد: 890 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز