Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 15:24

4
بهمن
درمان پوکی استخوان با طب سوزنی

درمان پوکی استخوان با طب سوزنی

اثرات طب سوزنی در درمان پوکی استخوان وقتی بیشتر می‌شود که با تحریک الکتریکی توأم شود. طبق تحقیقات انجام شده جریان مداوم می‌تواند بدن را تحریک کند تا یک گروه از مواد شیمیایی ترشح شود.

دكتر الهام امیرآذر؛ درمانگر،نویسنده و مدرس طب سوزنی، عضو تحریریه دنیای سلامت

 

 

درمان با طب سوزنی درمانی شگرف است. زیرا نه تنها بر درمان علائم بیماری استوار نیست، بلکه چون درمانی کل‌نگرست، به درمان ریشه‌ای علل به وجود آورنده  بیماری می‌پردازد. به همین علت  وقتی طب سوزنی درست و اصولی انجام  شود علاوه برافزایش تراکم استخوان‌ها، شاهد بهبود کیفیت خواب، کیفیت زندگی، سطح انرژی، کمردرد، گر گرفتگی نیز در این بیماران می‌باشیم.

طب سوزنی درمانی پیچیده و حساس است که فقط باید توسط پزشک متخصص آن طب انجام گیرد.

امروزه با افتادن سوزنهای شفابخش به دست غیر پزشکان! و درمانهای غیر اصولی، شاهد عوارض جانبی و بی اثر بودن درمان در بسیاری از موارد هستیم.

اثرات طب سوزنی در درمان پوکی استخوان وقتی بیشتر می‌شود که با تحریک الکتریکی توأم شود. طبق تحقیقات انجام شده جریان مداوم می‌تواند بدن را تحریک کند تا یک گروه از مواد شیمیایی ترشح شود. پاره‌ای از نقاط مورد استفاده در این روش شامل:

مثانه11-، معده36-، کیسه صفرا 39-، کلیه ، 13- مثانه23-،

کانال فرعی، رنREN,،، 4 و6 و9 کانال فرعی،، دوDU,،،  20 است

در مقاله‌ای که در اپریل  2013در  کانادا انجام شد نشان داد که استفاده همزمان از طب سوزنی و الکتریسته می‌تواند با ترشح هورمونی به نام استرادیول ( که نقش  مهمی‌در سلامت استخوانها) دارد به افزایش بافت استخوانی  کمک کند، استرادیول هورمونی است که با کاهش سلولهای استخوان خوار (استنوکلاست) در واقع مانع نابودی سلولهای سازنده استخوان (استنوبلاست) می‌شود. در این مقاله مشخص شد که طب سوزنی عارضه‌ای در بیماران نداشته و در واقع می‌تواند درد ناشی از شکستگی استخوان را نیز کاهش دهد.

در مطالعه‌ای حیوانی که در چین در سال 2006 روی موش‌ها انجام شده مشخص گردیدکه طب سوزنی می‌تواند قدرت و استحکام استخوان را در موش‌هایی که تخمدان آنها برداشته شده- و دچار پوکی استخوان شده بودند- را افزایش دهد: نقاط مورد استفاده مثانه 20و 23 بوده است.

نتیجه‌گیری 

طب سوزنی درمانی نچرال و طبیعی و بدون عارضه و مؤثر برای درمان پوکی استخوان  و عوارض ناشی از آن است و می‌تواند به درمان ریشه بیماری بپردازد.به شرط اینکه توسط «پزشک متخصص» انجام شود. مطالعات و تحقیقاتی نیز  در این زمینه  انجام شده است ولی نیاز به انجام تحقیقات بیشتری در این زمینه احساس می‌شود.

 

برچسب ها: طب سنتی، طب سوزنی، درمان پوکی استخوان، علائم پوکی استخوان، درمان پوکی استخوان با طب سوزنی تعداد بازديد: 1773 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز