Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:42

24
آذر
خواص غوره از دیدگاه طب سنتی

خواص غوره از دیدگاه طب سنتی

غوره طبیعت سرد و خشك داشته، قابض است یعنی باعث یبوست می‌شود. بنابراین مخصوصا برای كسانی كه اسهال‌های خونی ناشی از حرارت و گرمازدگی دارند، مفید است.

دكتر سـید مهدی میرغضنفری؛ رئیس هیأت موسس انجمن تحقیقات طب سنتی ایران، عضو هیات علمی ومدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشكی ارتش                                                                      

 

 

غوره طبیعت سرد و خشك داشته، قابض است یعنی باعث یبوست می‌شود. بنابراین مخصوصا برای كسانی كه اسهال‌های خونی ناشی از حرارت و گرمازدگی دارند، مفید است. این گونه اسهال‌ها در فصول گرم و تابستانی و در گرمازدگی زیاد دیده می‌شوند و همچنین در كسانی كه غلبه حرارت و صفرا، جوش و خارش پوستی و یا تشنگی‌های بیش از حد یا كنترل ناپذیر (كه می‌‌‌تواند ناشی از كبد گرم باشد) دارند. برای مصرف، شخص می‌‌تواند غوره را با مقداری پودر نبات یا شكر مخلوط كرده تا ترشی و سردی زیاد آن وی را اذیت نكند.

این برای افرادی است كه مزاج گرم در حد متعادل دارند و نه بسیار گرم که دسته دوم می‌‌توانند غوره یا آب آن را به تنهایی میل کنند. آبغوره برای انواع چربی‌های خون،  قند بالای خون، غلظت خون و رژیم ها‌‌ی لاغری علی ‌الخصوص برای مزاج‌های گرم و تر بسیار مفید است. آش آبغوره، خورشت کدو سبز یا خورشت سبزی (سرخ نشده) با غوره و امثالهم، غذاهای مفید رژیمی برای افراد فوق‌الذکر و نیز برای اکثر انسان‌ها مخصوصا در فصول گرم می‌‌باشند.

 

برچسب ها: طب سنتی، درمان با طب سنتی، خواص غوره، مصرف غوره، خواص دارویی غوره، جلوگیری از یبوست تعداد بازديد: 1141 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز