Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:22

7
بهمن
گل گاوزبان معجزه ای برای کاهش فشار خون

گل گاوزبان معجزه ای برای کاهش فشار خون

دارو‌های گیاهی نیز دارای عوارضی هستند. رابطه گل گاو زبان و فشار خون رابطه‌ای مستقیم است. مصرف گل گاو زبان باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود و برای افراد مبتلا به فشار خون مناسب نیست.

 گل گاوزبان از دسته گیاهان دارویی محبوب است که طبق باور عموم به منظور آرامش اعصاب مصرف می‌شود و نقش به سزایی در آرام کردن ذهن دارد. اما آیا می‌دانید گیاهان دارویی می‌توانند عوارضی هم داشته باشند؟ آیا مفید بودن گیاهان دارویی دلیل بر این است که برای همه افراد قابل استفاده باشد؟ آیا می‌دانید گل گاو زبان و فشار خون چه رابطه‌ای با هم دارند و مصرف گل گاو زبان چه تاثیری می‌تواند بر فشار خون افراد داشته باشد؟ در این مقاله قصد داریم از گل گاو زبان و تاثیر آن بر فشار خون صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

گل گاو زبان چیست؟

گاوزبان گیاهی طبی و علفی بومی ایران است و در مناطق شمالی کشور ایران و قفقاز دیده می‌شود. این گیاه یک ساله بوده و ساقه آن ۶۰ سانتی متر ارتفاع دارد. دارای ساقه خاردار و شیار دار است. دارای برگ‌هایی ساده و پوشیده از تار‌های خشن است و گل‌هایی به رنگ آبی، سفید و بنفش دارد. تقریبا تمام اجزاء گل گاو زبان از جمله گل‌ها، برگ‌ها و دانه‌های آن مصرف دارویی دارند. این گیاه حاوی مواد مفید بسیاری از جمله کلسیم، پتاسیم، آهن، روی، بتاکاروتن و ویتامین‌هایی از جمله ویتامین C و ویتامین B است.

گل گاو زبان طبیعتی گرم دارد و نشاط آور بودن یکی از مهم‌ترین خواص گیاه گل گاو زبان است. با مصرف گل گاو زبان می‌توانید قوای بدن خود را بالا ببرید. گل گاو زبان در طب سنتی کاربرد‌های بسیاری دارد و می‌تواند به عنوان آرام بخش و ضد اضطراب، رقیق کننده خون، معرق، درمان سرماخوردگی و ... استفاده شود. گل گاو زبان همچنین در درمان درد‌های ناشی از التهاب کاربرد دارد و خاصیت آنتی اکسیدانی آن نیز به اثبات رسیده است.

مردم به مصرف گیاهان سنتی گرایش بالایی دارند. به ویژه مصرف بالای گل گاو زبان در درمان بیماری‌هایی مثل فشار خون یا افراد با ناراحتی‌های قلبی رایج است. اما محققین در مورد مصرف خودسرانه دارو‌های گیاهی هشدار داده‌اند. مصرف دمنوش گل گاو زبان به تنهایی باعث افزایش فشار خون می‌شود. به منظور تنظیم فشار خون در هنگام مصرف دمنوش گل گاو زبان می‌توانید از چند عدد لیمو عمانی که مصلح آن است، در این دمنوش استفاده نمایید. مصلح در واقع یه ماده غذایی یا گیاه دارویی گفته می‌شود که با گیاهان دارویی مصرف می‌شود و عوارض گیاهان دارویی را رفع می‌کند و آن‌ها را تعدیل می‌نماید. بنابراین افرادی که مبتلا به فشار خون بالا  هستند نباید گل گاو زبان خالص مصرف کنند و یا بایستی مصرف خود را به حداقل برسانند.

 خواص گل گاو زبان

تنگی نفس را رفع می‌کند.

اعصاب و روان را تقویت می‌کند.

باعث تقویت کلیه‌ها می‌شود.

روماتیسم را رفع می‌کند.

باعث تصفیه خون می‌شود.

وضعیت مو، ناخن و پوست را بهبود می‌بخشد.

رنگ چهره را روشن می‌نماید.

قلب و عروق را تقویت می‌کند.

درمان بی اختیاری دفع ادرار است.

درمان بیماری سرخک و مخملک است.

از سرطان پیشگیری می‌کند.

حواس پرتی را رفع می‌کند.

غدد آدرنال را تحریک می‌کند.

حواس پنج گانه را تقویت می‌کند.

برای جلوگیری از بیش فعالی کودکان استفاده می‌شود.

دمنوش گل گاو زبان

*گل گاو زبان را همراه با سنبل الطیب و لیمو عمانی دم نمایید. این دمنوش می‌تواند دمنوشی نشاط آور و آرام بخش باشد. از این دمنوش در مجالس عزاداری برای آرامش درونی استفاده می‌نمایند.

*برای مقابله با سرماخوردگی از دمنوش گل گاو زبان همرا با مقدار کمی لیمو عمانی استفاده نمایید.

*اگر گل گاو زبان را در آب بخیسانید و با آبلیمو و شکر مخلوط نمایید، برای روز‌های گرم یک نوشیدنی خنک کننده و نشاط آور را دارید.

*برای رفع تنگی نفس دمنوش گل گاو زبان را با عسل تهیه کرده و میل نمایید.

سخن پایانی

در اکثر اوقات به افرادی که مبتلا به فشار خون هستند و به ناراحتی اعصاب دچار می‌شوند توصیه می‌شود دمنوش گل گاو زبان مصرف کنند، این در حالی است که این افراد مسلما با عوارض آن روبرو می‌شوند. قبل از مصرف دارو‌های گیاهی حتما با متخصص مربوطه صحبت شود و این دارو‌ها از طرف متخصص برای مصرف فرد تایید و تجویز شوند. زیرا اغلب دارو‌های گیاهی برای کسانی که از بیماری‌های کبدی رنج می‌برند توصیه نمی‌شود و مضر است. همچنین آلکالوئیدی که در گل گاو زبان وجود دارد مانعی است برای مصرف آن توسط زنان حامله و شیرده؛ بنابراین مصرف گل گاو زبان برای زنان حامله و شیرده مضر است.

 

بیشتر بخوانید:

دمنوش به ؛ نوشدارویی برای سلامتی و درمان بیماری

کاهش قند خون و افزایش تمرکز با شربت کلپوره

برگ سنا برای یبوست؛ مفید است یا مضر؟

خواص دارویی فوق العاده گل محمدی

با این دمنوش زخم معده را برای همیشه درمان کنید

برچسب ها: گیاهان دارویی، طب سنتی، کنترل فشار خون، تنگی نفس، دمنوش گل گاوزبان، تصفیه خون، زندگی آنلاین، دمنوش های گیاهی، گل گاوزبان، گیاهان سنتی، آرامش اعصاب، درمان افسردگی با طب سنتی، پایین آوردن فشار خون، خواص گل گاوزبان، درمان روماتیسم، درمان بی اختیاری با طب سنتی تعداد بازديد: 877 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز