Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 19:53

1
مهر
طرز تهیه یک معجون برای درمان سرماخوردگی

طرز تهیه یک معجون برای درمان سرماخوردگی

معجون لیمو به دلیل داشتن عسل، نعناع و دارچین یک معجون بی‌نظیر برای سرماخوردگی و گلو درد است که می‌توانید آن را همراه با آب جوش و یا چای میل کنید.

معجون لیموترش یک چاشنی ملس با طعم و عطر خوب لیموست. می‌توانید یک برش از این لیمو را داخل لیوان چای بیندازید که عطر و طعم دلنشینی به چای شما می‌دهد. معجون لیمو به دلیل داشتن عسل، نعناع و دارچین یک معجون بی‌نظیر برای سرماخوردگی و گلو درد است که می‌توانید آن را همراه با آب جوش و یا چای میل کنید؛ بنابراین معجون لیمو ترش یک گزینه مناسب برای استفاده در روز‌های سرد فصل پاییز و زمستان است.

 پیشنهاد ما این است که دست به کار شوید و تا وقتی که لیمو ترش تازه در بازار موجود است، این معجون خوشمزه و شگفت‌انگیز را تهیه کنید تا در روز‌های پاییز و زمستان از نوشیدن چای همراه با این معجون لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه معجون لیمو ترش در منزل با روشی بسیار آسان آموزش داده شده است.

 بیشتربخوانید:

این خوراکی ها از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند

 

 

 

مواد لازم:

لیمو ترش تازه: به مقدار لازم

نعناع تازه: دو شاخه

عسل: نصف پیمانه

چوب دارچین: ۲ عدد

نبات: دو تکه

طرز تهیه:

در مرحله اول لیمو ترش را خوب بشویید و بگذارید کاملا خشک شود؛ سپس لیمو‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و تخم‌های لیمو را حتما خارج کنید؛ چون وجود تخم لیمو موجب تلخ شدن معجون می‌شود. سعی کنید از لیمو‌های زرد و آبدار استفاده کنید.

در مرحله دوم نعناع تازه را هم خوب بشویید و بگذارید تا کاملا خشک شود و آب نداشته باشد. حالا یک شیشه خشک و تمیز را انتخاب کنید و چند برش لیمو ترش را کف شیشه بچینید؛ سپس چند برگ نعناع و یک عدد چوب دارچین روی آن بگذارید. دوباره یک لایه لیمو و چند برگ نعناع بگذارید تا شیشه پر شود. در آخر چند تکه نعناع را روی شیشه بگذارید و خوب فشار بدهید تا پایین برود و عسل را روی همه مواد بریزید.

بیشتربخوانید:

با این دمنوش ها به جنگ سرماخوردگی بروید

بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا به کمک این خوراکی های مفید

درمان‌های خانگی عفونت و درد گوش با چند راهکار ساده

 

 

در مرحله سوم درب شیشه را ببندید و به مدت یک تا دو روز در جایی بگذارید تا نور آفتاب به آن بتابد. وقتی نبات و عسل داخل شیشه حل شد، می‌توانید شیشه را داخل یخچال بگذارید و در تمام طول پاییز و زمستان از آن استفاده کنید.
هنگام خرید لیمو به نکات زیر توجه کنید

برای تهیه این معجون بهتر است از لیمو‌های مخصوص آبگیری استفاده کنید. لیموی مرغوب پوستی نازک و زرد رنگ دارد، منافذ روی پوست آن کاملا مشخص است و عطر دلنشینی دارد.

یکی از نشانه‌های تشخیص لیموی آب‌دار سنگین بودن آن است؛ زیرا لیموی خشک و کم آب سبک است. یکی از بهترین لیمو‌ها برای تهیه آبلیمو و لیمو عسلی لیموی جهرم است.

برچسب ها: عسل، سرماخوردگی، دارچین، نبات، لیموترش، نعنا، دمنوش سرماخوردگی تعداد بازديد: 130 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز