Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 02:12

1
فروردین
معجزه حنای بی‌رنگ در تقویت و جوانسازی پوست و مو

معجزه حنای بی‌رنگ در تقویت و جوانسازی پوست و مو

حنای بی‌رنگ با وجودی که از گیاهی متفاوت از حنای قرمز گرفته می‌شود ولی خواص تقریباً مشابهی برای پوست و مو دارد و می‌توانید برای تقویت رشد مو یا بهبود کیفیت پوست از ماسک حنای بی‌رنگ استفاده کنید.

تحریریه زندگی آنلاین : حنای بی‌رنگ با وجودی که از گیاهی متفاوت از حنای قرمز گرفته می‌شود ولی خواص تقریباً مشابهی برای پوست و مو دارد و می‌توانید برای تقویت رشد مو یا بهبود کیفیت پوست از ماسک حنای بی‌رنگ استفاده کنید. حنا بی‌رنگ یا حنا خنثی (به انگلیسی: neutral henna)، هیچ رنگی روی پوست و مو نمی‌گذارد. حنا بی‌رنگ مناسب کسانی است که می‌خواهند از فواید حنا برای پوست و مو استفاده کنند ولی شاهد تغییر رنگ پوست و مو نباشند. گیاهی که پودر می‌شود و از آن حنای بی‌رنگ به دست می‌آورد کاملاً متفاوت از منشأ گیاهی حنا است و خاصیت کاملاً متفاوتی با حنا دارد. حنای بی‌رنگ از گیاه cassia obovata  گرفته می‌شود و حاوی  تانن،  ویتامین‌ها به خصوص ویتامین C   و K، عوامل فعال زیستی، کریزوفانول، روتین، کاروتن، بتائین، زآگزانتین، اسید کریسوفانیچسکی و آنتراکینون است که خواص ضد التهاب، ضد قارچ، آنتی باکتریال و آنتی‌اکسیدان دارند.

 حنا بی‌رنگ سوزش و التهاب پوست را از بین می‌برد و بثورات و آکنه پوستی را تسکین داده، بازسازی سلول‌های اپیدرم را تسریع می‌کند و از پوست و مو در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. استفاده از ماسک حنا بی‌رنگ باعث کاهش چین و چروک شده، به تغذیه و نرم شدن پوست کمک می‌کند. کافی ست 10 گرم حنا بی‌رنگ را با کمی آب داغ مخلوط کنید تا خمیری شکل شود سپس صبر کنید، سرد که شد روغن گیاهی دلخواهتان مثل روغن سبوس گندم را به آن اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید بماند سپس آبکشی کنید.

 ماسک حنای بی‌رنگ برای موها به کاهش شوره سر و چربی پوست کمک کرده و برای موهای نازک و شکننده مفید است. حنای بی‌رنگ بدون این که موها را رنگ کند، حجمشان را افزایش می‌دهد، موها را ابریشمی و درخشان می‌کند و با خواص ضد قارچ و ضد باکتری که دارد پوست سر را تمیز می‌کند. برای موهای با طول متوسط کافی ست 100 گرم حنای بی‌رنگ را با 300 میلی‌لیتر آب مخلوط کنید تا به غلظت ماست برسد و روی موهای خشک از ریشه تا ساقه بکشید و با پلاستیک موها را بپوشانید و بعد از 1 ساعت آبکشی کنید.

بیشتربخوانید:

چگونه رنگ حنا را از موهایمان پاک کنیم؟

 

 

 

 

خواص حنا بی‌رنگ برای پوست

حنای بی‌رنگ می‌تواند آلودگی‌های محیطی را از پوست بگیرد، لک‌ها و کک‌ومک را کمرنگ کند و پوست را آب‌رسانی کرده، ترشح چربی پوست را تنظیم کند.

 

 جوان‌سازی پوست

حنا بی‌رنگ به عنوان یک ماده ضد چرک طبیعی شناخته می‌شود و به آب‌رسانی پوست کمک کرده و با افزایش انعطاف‌پذیری پوست باعث کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت و بدن می‌شود. وجود اسید کریسوفنیچی در این حنا باعث تحریک کلاژن سازی در پوست شده و علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد.

 

 سفید و روشن شدن پوست

حنا سبز به عنوان سفید کننده و روشن کننده طبیعی پوست شناخته می‌شود. بنابراین یکی از مهم‌ترین خواص حنا بی‌رنگ برای پوست سبزه، پاک‌سازی و لایه برداری پوست است که می‌تواند باعث سفیدتر و روشن‌تر شدن رنگ پایه پوست شود.

 بیشتربخوانید:

خواص باورنکردنی حنا برای زیبایی پوست و مو

 

 

 

 کاهش آکنه پوست

یکی از مهم‌ترین خواص حنا بی‌رنگ برای پوست، درمان جوش صورت و آکنه است.  حنا بی‌رنگ خاصیت ضد باکتریایی قوی دارد و با پاک‌سازی چربی‌های اضافه پویت به کاهش آکنه‌های پوستی کمک می‌نماید.

 

 کاهش التهاب پوست

کاهش التهاب از خواص حنا بی‌رنگ برای پوست است، استفاده از حنا سبز به کاهش عفونت و التهاب ناشی از زخم‌های پوستی کمک می‌کند و بهبود زخم‌ها را تسریع می‌کند.  حنا سبز خاصیت ضد التهاب و ضد باکتری دارد و در قدیم از خواص حنا سبز در طب سنتی برای درمان اگزما و عفونت‌های پوستی استفاده می‌شده است.

 

 درمان آفتاب سوختگی

برای درمان آفتاب سوختگی می‌توانید از خواص حنا بی‌رنگ برای پوست استفاده کنید.

 

 انواع ماسک حنا بی‌رنگ برای پوست

برای بهره‌گیری از خواص حنای بی‌رنگ می‌توانید حنا بی‌رنگ را با آب جوش مخلوط کنید تا به حالت خمیری با غلظت ماست در آید و ماسک حنا بی‌رنگ را روی پوست بکشید و بعد از 20 دقیقه که خشک شد بشویید.

 بیشتربخوانید:

اثرات حنا و سدر بر موها

 

 

 

غذاهای متفرقه به‌ندرت:

پاک‌سازی منافذ پوستی با ماسک حنای بی‌رنگ

2 قاشق غذاخوری حنای بی‌رنگ را با 1 استکان آب روی حرارت ملایم بجوشانید تا به غلظت فرنی برسد. در ظرف را بگذارید و صبر کنید 10 دقیقه بماند و از داغی بیفتد. وقتی دمای مواد به حدی رسید که پوست را نسوزاند، یک لایه از آن روی صورت بمالید و صبر کنید خشک شود و سپس کمی آب  به سطح ماسک اسپری کنید و از روی صورت بردارید و سپس صورت را آبکشی کنید.

 

جوان‌سازی پوست با ماسک حنا بی‌رنگ

مانند روش قبل حنا بی‌رنگ را بجوشانید، چند قطره روغن چوب صندل به آن اضافه کرده و صبر کنید سرد شود و روی پوست بمالید و بعد از 20 دقیقه با  آب ولرم بشویید.

 

 آب‌رسانی پوست با ماسک حنا بی‌رنگ

2 قاشق حنای بی‌رنگ را با مقداری ماست یا کفیر گرم مخلوط کنید تا به غلظت خامه برسد سپس روی صورت بکشید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

 لایه برداری و روشن کردن پوست با ماسک حنا بی‌رنگ

شما می‌توانید از خواص حنا بی‌رنگ برای پوست سبزه در این ماسک بهره‌مند شوید، 1 قاشق مرباخوری حنا بی‌رنگ را با 1  قاشق غذاخوری ماست کم‌چرب و 3 قطره گلاب مخلوط کنید و روی تمام صورت به جز دور چشم‌ها بکشید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

 ماسک صورت حنا بی‌رنگ برای پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید می‌توانید 1 قاشق غذاخوری حنا بی‌رنگ را با 1 قاشق چای‌خوری خامه یا خامه‌ترش، 1 قاشق چای‌خوری روغن زیتون و کمی آب جوش مخلوط کنید تا خمیر غلیظی درست شود و این ماسک را روی صورت و گردن بکشید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

از ترکیب حنای بی‌رنگ، آب جوش و چند قطره روغن بادام شیرین یا روغن زیتون هم برای پوست خشک می‌توانید استفاده کنید.

 

خواص حنا بی‌رنگ برای مو

اگر می‌خواهید بدون قرمز شدن رنگ موها از خواص حنا بهره‌مند شوید می‌توانید از حنا بی‌رنگ استفاده کنید. مهم‌ترین خواص حنا بی‌رنگ برای مو عبارت‌اند از:

-خواص ضد قارچ و ضد باکتری که به پاک‌سازی عفونت‌ها و آلودگی‌های پوست سر کمک می‌کند و شوره مو را کاهش می‌دهد.

 -آلوامودین موجود در حنا به تقویت و افزایش سرعت رشد موها کمک می‌کند و ریزش مو را درمان می‌کند.

-حنا بی‌رنگ به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کرده و شکنندگی و خشکی موها را از بین می‌برد.

 

 انواع ماسک حنا بی‌رنگ برای مو

در روش سنتی برای تقویت موها کافی ست 100 گرم پودر حنا بی‌رنگ را در 300 میلی‌لیتر آب داغ ریخته و هم بزنید و کناری بگذارید تا خنک شود سپس پوست سر و ساقه موها را با این خمیر بپوشانید و یک ساعت تا یک شب اجازه دهید روی موها بماند و سپس آبکشی کنید.

 

 برای درمان ریزش مو

50 گرم حنا بی‌رنگ را با 50 گرم روغن زیتون و 1 قاشق چای‌خوری روغن کرچک مخلوط کنید، چند قطره از اسانس‌هایی که برای درمان ریزش مو مؤثرند مثل روغن درخت چای، نعنا، اسطوخدوس، رز ماری و یلانگ یلانگ به این ترکیب اضافه نموده و به قدری آب جوش اضافه کنید تا خمیر رقیقی درست شود که روی موها بماند و سپس پوست  سر و ساقه موها را به آن آغشته نمایید و موها را با کلاه رنگ بپوشانید و  1 ساعت تا 1 شب اجازه دهید روی موها بماند سپس با شامپوی ملایم بشویید.

 

 کاهش سفیدی مو

100 گرم حنا بی‌رنگ را با 300 میلی‌لیتر آب جوش مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری روغن بادام اضافه نمایید.

 

 برای موهای خشک

100 گرم حنا بی‌رنگ را با 300 میلی‌لیتر آب جوش، 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک و 2 قاشق غذاخوری پوره آووکادو مخلوط کنید.

 

 برای موهای چرب

100 گرم حنا بی‌رنگ را با 300 میلی‌لیتر آب جوش و 2 قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید.

برچسب ها: پوست، جوش، پاکسازی پوست، حنا، تقویت مو، خواص حنا، التهاب پوستی، لایه برداری پوست، قارچ پوستی، حنای بی رنگ تعداد بازديد: 305 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز