Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 02:40

21
مرداد
دنیای پرخاصیت روغن مغزها

دنیای پرخاصیت روغن مغزها

روغن آجیل به طرز متفاوتی نسبت به روغن‌های گیاهی پاسخ می‌دهند. اگر خیلی حرارت ببینند، ممکن است تلخ شوند. مانند آجیل‌ها، از روغن آجیل به دلیل چربی و کالری بالا در حد متعادل استفاده کنید.

تحریریه زندگی آنلاین : چربی آجیل منبع خوبی از امگا 3 و ویتامین E است. از روغن آجیل در پخت‌وپز و سالاد می‌توان استفاده کرد.

روغن آجیل به طرز متفاوتی نسبت به روغن‌های گیاهی پاسخ می‌دهند. اگر خیلی حرارت ببینند، ممکن است تلخ شوند. مانند آجیل‌ها، از روغن آجیل به دلیل چربی و کالری بالا در حد متعادل استفاده کنید.

بیشتربخوانید:

5 روغن طبیعی و ارزان برای زیبایی و پرپشتی مو

 

 

 

 

 

روغن بادام شيرين

این روغن دارای اثر ملین بوده و مصرف خوراکی آن در افرادی که حالت یبوست دارند مفید است و باعث رفع التهاب روده بزرگ می‌شود. به‌صورت موضعی اثر التیام‌بخش التهابات و سوختگی داشته و چنانچه در هنگام ابتلای کودکان به سرخک و مخملک بر روی پوست بدن آنها مالیده شود باعث کاهش خارش می‌گردد. همچنین در صورتی که بر روی پوست خشک و اگزمای خشک مالیده شود اثر نرم کنندگی و تسکینی دارد.

 یکی از مصارف مهم روغن بادام استفاده آن در محصولات پوستی می‌باشد. عصاره‌ی مغز بادام، کاربرد بسیاری در محصولات آرایشی و زیبایی دارد. به‌خصوص آن‌که این روغن نقش بسیار موثری در تغذیه و آبرسانی پوست ایفا می‌کند.

روغن بادام شیرین به دلیل بوی مطبوعی که دارد به‌عنوان خوشبوکننده محصولات آرایشی و خوشبوکننده‌های هوا استفاده می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند مادر برای برقراری ارتباط اولیه با نوزاد به بدن او روغن بادام شیرین مالیده و بدنش را به آرامی ماساژ دهد این ماده در آرامش بخشیدن به کودک اهمیت دارد. اما با همه این تفاسیر برخی از متخصصان استفاده از روغن بادام را برای نوزادان توصیه نمی‌کنند. روغن بادام منبع مهم و شناخته شده‌ای در به وجود آمدن آلرژی‌ها به‌خصوص در زنان باردار و مادران شیرده است.

 بسیاری از زنان باردار بر این باورند که با مصرف روغن بادام شیرین می‌توانند چروک‌ها و ترکیدگی‌های ناشی از بارداری را از بین ببرند. اما گذشته از خاصیت نرم کنندگی و تقویت بخشی و آبرسانی که این ماده به بدن دارد باید گفت خطوط بعد از زایمان بر بدن ناشی از یک کشیدگی سریع و خشن پوست است که بر قابلیت الاستیک فیبرهای کلاژن پوست اثر می‌گذارد.

روغن بادام به ظاهر پوست را نرم می‌کند اما نمی‌تواند روی فیبرهای کلاژن که در ساختار عمیق پوست قرار دارد اثر بگذارد. هر چند این ماده را می‌توان برای جلوگیری از ترکیدگی و خطوط پوستی ران‌ها استفاده کرد، اما استفاده از آن برای زنان باردار و پوست حساس کودکان سفارش نمی‌شود چرا که این ماده اثر مستقیمی بر پوست نوزاد داشته و آلرژی را در او بالا می‌برد.

 بیشتر بخوانید:

روغن سیاه دانه ؛ اکسیری شفا بخش برای سلامتی

 

 

 

روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ اثراتی مشابه روغن بادام شیرین دارد ولی به علت داشتن گلوکوزید سیانوژنیک برای مصارف خوراکی خطرناک بوده و فقط برای مصارف موضعی بکار برده می‌شود. امولسیون تهیه شده از روغن بادام تلخ برای رفع خارش جلدی توصیه می‌شود. برای درمان ریزش مو و موخوره از روغن بادام تلخ استفاده می‌شود. روغن بادام تلخ سرفه را بهبود بخشیده و ضد سرماخوردگی است اما در مصرف آن باید دقت کرد. روغن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه مفید است. بادام تلخ، سنگ کلیه و قولنج را برطرف می‌کند. ریختن یک قطره روغن بادام تلخ در گوش برای رفع زنگ زدن گوش مؤثر است. روغن بادام خاصیت مسهلی دارد. روغن بادام، خشکی و چین‌وچروک پوست را برطرف می‌کند.

 

روغن پسته:

روغن پسته، روغني غني حاوي مقادير بالايي از ويتامين‌ها (K,E,D,A) و مواد معدني مثل آهن، فسفر، مس، روي و منيزيم مي‌باشد. ارزش غذايي بالاي اين روغن به دليل تركيب فيبري آن، مواد معدني و مغذي آن مي‌باشد. روغن پسته به‌طور وسيعي در صنايع آرايشي و طب بكار مي‌رود. به‌طور اعجاب‌آوري از چین‌وچروک پوست جلوگيري می‌کند و نرم‌كننده‌اي ممتاز است كه سطح بالايي از رطوبت پوست را تأمين مي‌كند. اين روغن به‌سرعت جذب پوست مي‌شود و روغني مناسب جهت ماساژ بدن است.

 روغن پسته حاوي چربي كم، كلسترول كم و پروتئين زياد مي‌باشد (مناسب براي رژيم بدن)، حاوي مقادير بالايي از اسيدهاي چرب ω3 است. هم‌چنين اين روغن جايگزيني براي چربی‌هایی كه سرشار از قندها هستند مي‌باشد. بنابراين اين روغن، توصيه پزشكان براي افراد ديابتي يا ديگر افراد حساس به كربوهيدرات‌ها مي‌باشد. مقادير بالاي ويتامين E در اين روغن علاوه بر جلوگيري از واکنش‌های سمي عامل افزايش ارزش غذايي آن است. تأثير اين روغن در تهييج قلب، افزايش حافظه و افزايش اشتها ثابت شده است.

در مقايسه با ديگر روغن‌ها حاوي درصد بالايي از آهن قابل جذب است كه بيش از پيش اهميت آن را افزايش می‌دهد. اين روغن براي درمان آنمي (كم‌خوني)، تغذيه مادران باردار و دختران جوان توصيه شده است.

وجود فسفر در اين روغن سيستم عصبي در كودكان را بهبود می‌دهد و در نهايت عامل افزايش انرژي در آنان است. مقادير بالاي مس عامل بهبود اسهال در كودكان است.

هم‌چنين روي در اين روغن، مؤثر در استخوان‌سازي و ترميم آن مي‌باشد. روغن پسته به‌عنوان يك روغن طعم‌دهنده (چاشني) کاربرد دارد. بنابراين اكثراً در تهيه سالادها به‌عنوان يك چاشني مطلوب بكار گرفته مي‌شود، هم‌چنين مي‌توان اين روغن را روي سبزيجات آماده مصرف، انواع گوشت‌هاي كبابي (به‌خصوص خوراك‌هاي دريايي) اسپري كرد.

 اين روغن به‌راحتی با balsamic، سرکه و عسل قابل مخلوط كردن است و طعم بسيار مطلوبي را ايجاد مي‌كند. هم‌چنين دو سبزي كاسني و لوبيا سبز از عمده‌ترين سبزيجات مورد استفاده با اين روغن هستند. در بعضي از كشورها از اين روغن در ترکیب Marinade (تركيبي از بعضي ادويه‌ها، آب‌ليمو و نمك براي خواباندن و طعم گرفتن ماهي) استفاده مي‌كنند. اين روغن به دلیل نقطه دود نسبتاً پايين خود (Medium smoke point) در پخت‌وپز و آشپزي مورد استفاده نيست. خوشبوکننده دهان است و چکاندن چند قطره روغن پسته در بینی برای تقویت حافظه و دفع سموم مؤثر است.

 بیشتر بخوانید:

با نسخه های طب سنتی همیشه جوان و زیبا بمانید!

آشنایی با خواص روغن شترمرغ

 

 

 

روغن فندق:

روغن فندق به دلیل طبع گرم و خشک برای سرفه و درد سینه که از سردی باشد نافع است. بتاسیتوسترول آن اثر فوق‌العاده‌ای در پیشگیری از سرطان‌های سینه و پروستات داشته و اسیدچرب اولئیک آن از افزایش کلسترول بد خون جلوگیری می‌کند. این روغن به دلیل غنی بودن از ویتامین E برای سلامت ماهیچه‌های قلب نافع و به عملکرد طبیعی سیستم تولید مثل کمک می‌کند. روغن فندق علاوه بر ویژگی‌های خوراکی برای سلامتی و لطافت پوست نافع بوده و تقویت‌کننده مؤثر ابروهاست.

برچسب ها: سنگ کلیه، روغن فندق، امگا 3، روغن گیاهی، ویتامین E، خشکی پوست، روغن بادام تلخ، روغن پسته، روغن بادام، لطافت پوست، سوختگی، کلسترول بد خون، چین‌وچروک پوست تعداد بازديد: 524 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز