Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:45

8
اسفند
دندان درد را چگونه درمان کنیم

دندان درد را چگونه درمان کنیم

دندان درد بسیار شایع و آزار دهنده می باشد اما شما با روش های ساده و خانگی می توانید درد آن را کنترل کنید

به گزارش خراسان : دندان درد از آن دردهایی است که هرکسی تا به حال تجربه کرده  ‌است. قطعا برای رها شدن از این درد باید پیش دندان‌پزشک بروید اما برای تسکین و کم کردن درد ، درمان‌های خانگی بی‌نظیری وجود دارد که در ادامه به بررسی این راهکارها می‌پردازیم.

 

1- پودر فلفل قرمز و زنجبیل 

زنجبیل و فلفل هر دو داروهای ضد درد هستند و هر کدام از این دو ادویه را به تنهایی می توانید برای درمان دندان درد استفاده کنید ولی برای نتیجه بهتر، می توانید مخلوطی از این دو ادویه را تهیه کنید .میزان مساوی از آن‌ها را با آب مخلوط و یک مخلوط با غلظت سس آماده کنید.اکنون آن را با پنبه آغشته کنید و درست روی دندان تان بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد ، پنبه را از دهان تان خارج نکنید.

بیشتر بخوانید:

تحلیل لثه از علت تا درمان

 

 

2- روغن میخک

دو قطره روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان رفع درد، پشت دندان تان قرار دهید.روش دیگر استفاده از میخک برای دندان درد جویدن آن  است. یک دانه میخک را آن قدر بجوید که روغنش بیرون بیاید.

3- روغن کاری

  ما نیاز به یک یا دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل، آب گرم، مسواک و خمیر دندان دارید. 20 دقیقه آب مخلوط به روغن را در دهان خود نگه دارید و آن را قورت ندهید سپس دندان تان را مسواک بزنید.

4- دم کرده نعناع

  برای تسکین فوری دندان درد یک قاشق چای خوری نعناع خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و 20 دقیقه زمان بدهید تا خوب دم بکشد وقتی که دمنوش تان خنک شد، آن را در دهان‌تان بچرخانید و بعد بیرون بریزید.

بیشتربخوانید:

سنگ لوزه و بوی بد دهان

 

 

5- آب نمک

برای درست کردن آب نمک با هدف درمان سریع دندان درد یک قاشق غذاخوری نمک را در آب جوشیده حل کنید و بگذارید سرد شود. مقدار کمی آب نمک یا محلول نمکی را به مدت 30 ثانیه در دهان خود بچرخانید.

6- یخ

 یک نسخه قدیمی می گوید اگر دست تان را با یخ ماساژ دهید، درد دندان تان آرام می‌شود. بر اساس گفته قدیمی ها، زمانی که یخ را بین انگشت سبابه و شست می گذارید، اعصاب انگشت شما پیغام سرما را به مغزتان می فرستد و پیغام آرام شدن درد را به دندان شما می رساند

بیشتر بخوانید:

تحلیل لثه از علت تا درمان

 

 

برچسب ها: دندان، درمان خانگی، دندان درد، درمان دندان درد، روغن میخک تعداد بازديد: 320 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز