Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:57

9
آبان
گیاهی باستانی و شفا بخش برای درد های شما

گیاهی باستانی و شفا بخش برای درد های شما

زنجبیل یکی از باستانی ترین گیاهانی است که علاوه بر مصارف دارویی از آن به عنوان ادویه نیز در انواع غذا استفاده می شود.

به گزارش سایت طلا زنجبیل یک ادویه بسیار محبوب است که به طور گسترده در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زنجبیل عطر و طعم کاملاً بی نظیری دارد و ماده‌ای است که در بسیاری از غذا‌های خوش طعم مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما استفاده از آن فقط در مصارف غذایی محدود نشده است.

زنجبیل از دیرباز به عنوان درمانی برای بیماری‌های مختلف به تنهایی یا همراه با سایر گیاهان و ادویه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. برخی از مطالعات نشان داده اند که زنجبیل دارای خواص دارویی مثبت است.

بیشتربخوانید:

12 دلیل که هر روز زنجبیل بخورید!

 

 

بیایید نگاهی به برخی از فواید بسیار زنجبیل بیاندازیم:

زنجبیل حاوی ماده جینجرال با خاصیت دارویی موثر برای رفع حالت تهوع، کاهش دهنده درد عضلانی، دارای اثر ضدالتهابی برای درد آرتروز، کاهش دهنده قند خون، کمک کننده بیماری‌های قلبی، مناسب برای درمان سو هاضمه مزمن، کاهش دهنده درد قاعدگی، کاهش دهنده سطح قاعدگی، جلوگیری کننده از سرطان، بهبود دهنده عملکرد مغز است و برای جلوگیری از آلزایمر و درمان عفونت موثر است.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) زنجبیل را برای داشتن رژیم غذایی بی خطر می‌داند، اما استفاده از آن به عنوان دارو یا مکمل را تضمین یا تنظیم نمی‌کند.

با این حال زنجبیل منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها است، اما ویتامین ها، مواد معدنی و کالری زیادی را تأمین نمی‌کند.

پیش از افزودن زنجبیل بیشتر به رژیم غذایی یا مصرف مکمل زنجبیل، با پزشک مشورت کنید. یک مکمل زنجبیل یا مصرف زیاد آن ممکن است با دیگر دارو‌ها تداخل باشد یا عوارض سلامتی دیگری ایجاد کند.

بیشتربخوانید:

بااین داروی گیاهی درد‌های روماتیسمی را فراموش کنید

باید و نبایدهای مصرف زنجبیل برای سلامتی

 

 

برچسب ها: زنجبیل، خواص زنجبیل تعداد بازديد: 297 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز